Szef Sprzedaży 63/2022 (czerwiec-lipiec)

Szef Sprzedaży nr 63/2022 - Jak rozszerzać zasięgi sprzedaży?

Jak rozszerzać zasięgi sprzedaży?

Każdy szef sprzedaży chciałby, aby oferowany przez jego firmę produkt lub świadczona usługa docierały do jak największego grona klientów. Rozszerzanie zasięgu sprzedaży bywa trudnym zadaniem, ale zdecydowanie jest opłacalne. Jak do zwiększenia sprzedaży wykorzystać model store-in-store? W jaki sposób skutecznie informować o nowych usługach i produktach? Jak badanie potrzeb klientów oraz poziomu ich zadowolenia pomaga w dopasowaniu oferty? W Temacie numeru piszą o tym Sandra Kluza i Daria Kwapich. Uzupełnienie tego tekstu stanowi artykuł Aldony Kucner o rynkach komplementarnych, których obserwacja może dostarczyć cennych wskazówek związanych z przyszłością biznesu.

Gigantyczną szansą na rozwój jest włączenie do wykorzystywanych przez siebie kanałów sprzedaży również portalu Amazon.com, dzięki któremu można się pojawić na wielu europejskich rynkach jednocześnie. Jak zwiększyć swoje szanse na sukces i przebicie się z ofertą na Amazonie? Jakie strategie cenowe wybrać? Czy zdecydować się na dynamic pricing, czy inne rozwiązanie? Podpowiedzi udziela Agnieszka Kenig-Westphal w artykule Strategie cenowe na Amazon.com.

Jednym z ważniejszych czynników dla powodzenia firmy jest utrzymywanie lojalności klientów. Jej poziom można zmierzyć i warto to robić, bo – jak wszyscy wiemy – pozyskanie nowego klienta jest o wiele droższe niż utrzymywanie lojalności już zdobytego. Za pomocą jakich KPI mierzyć skuteczność firmy w utrzymaniu klientów? Czy są uniwersalne, niezależne od branży mierniki? Odpowiedzi udziela Sylwia Sowa-Hawdziejuk, której artykuł gorąco polecam.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup wydanie drukowane Kup PDF

Artykuły

nr 63/2022

Docierać dalej

Docierać dalej
  • Jak wykorzystać model store-in-store do zwiększenia sprzedaży?
  • W jaki sposób skutecznie informować o nowych usługach i produktach?
  • Jak badanie potrzeb klientów oraz poziomu ich zadowolenia pomaga w dopasowaniu oferty?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Produkty komplementarne warte uwagi

Produkty komplementarne warte uwagi
  • W jaki sposób wykorzystać obserwację rynków komplementarnych do zwiększenia sprzedaży?
  • Jak wybrać produkty komplementarne?
  • Czym są dobra substytucyjne i alternatywne?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Benefity pozapłacowe w czasach pandemii

Benefity pozapłacowe w czasach pandemii
  • Czy praca zdalna jest jeszcze przez pracowników postrzegana jako benefit?
  • Jakie nowe pomysły na benefity pozapłacowe pojawiły się w trakcie i po pandemii?
  • Czego aktualnie pracownicy oczekują od pracodawców?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Jak zarządzać stresem w zespole w czasie silnego zagrożenia sytuacją zewnętrzną?

Jak zarządzać stresem w zespole w czasie silnego zagrożenia sytuacją zewnętrzną?
  • Jakie są trzy wektory nowej normalności, w której się obecnie znajdujemy?
  • Czy to pandemia i wojna w Ukrainie powodują chaos, czy są jego efektem?
  • O czym mówi Potrójne Prawo Pareto?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Audyt kompetencji sprzedażowych, czyli jak badać i rozwijać dział handlowy

Audyt kompetencji sprzedażowych, czyli jak badać i rozwijać dział handlowy
  • Po co przeprowadzać audyt kompetencji sprzedażowych?
  • Na jakie pytania może pomóc odpowiedzieć audyt?
  • Jakich informacji dostarcza audyt sprzedaży pracodawcy i pracownikowi?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie

Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie
  • Jak zwiększyć swoją szansę na wzrost sprzedaży na Amazonie?
  • Dlaczego ekspansja na europejskie rynki Amazona powinna być w czołówce priorytetów twojego biznesu?
  • Dlaczego Buy Box jest niemal Świętym Graalem sprzedawców na Amazonie?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Najczęściej popełniane błędy, przez które firma ma problemy finansowe ‑ case study

Najczęściej popełniane błędy, przez które firma ma problemy finansowe - case study
  • Jakie są typowe sygnały informujące o słabej kondycji finansowej firmy?
  • Co najczęściej przyczynia się do powstania problemów finansowych w firmie?
  • Na czym polega efekt maczugi finansowej?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Uczyń z doświadczenia klienta przewagę konkurencyjną!

Uczyń z doświadczenia klienta przewagę konkurencyjną!
  • Co wpływa na sposób, w jaki postrzegamy poszczególne marki?
  • Dlaczego homo economicus to mit?
  • Na czym polega efekt negatywności i jak wpływa na decyzje klientów?
Czytaj więcej
nr 63/2022

AI i dane zapewniają rozwój w kryzysie

AI i dane zapewniają rozwój w kryzysie
  • W pozyskaniu jakich danych mogą pomóc AI i systemy do analiz danych?
  • W jaki sposób pandemia przyspieszyła wdrożenia AI i analityki danych?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 63/2022

Plan ekspansji transgranicznej

Plan ekspansji transgranicznej
  • Jak oferować swoje produkty klientom zagranicznym?
  • Który kierunek ekspansji wybrać – wschód czy zachód?
  • Jak sprawić, aby logistyka nie stała się piętą achillesową naszego międzynarodowego biznesu?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 63/2022

Zanim ruszysz w świat

Zanim ruszysz w świat
  • Jak zidentyfikować swój międzynarodowy potencjał?
  • Na co zwrócić uwagę przy planowaniu ekspansji zagranicznej?
  • Jakie kwestie należy rozważyć przed uruchomieniem sprzedaży na rynkach zagranicznych?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 63/2022

Kluczowe wskaźniki w e‑commerce

Kluczowe wskaźniki w e‑commerce
  • Jakie wskaźniki (KPI) warto analizować, prowadząc e-sklep?
  • Za pomocą jakich wskaźników sprawdzić, czy działania prowadzone w e-commerce są efektywne?
  • Gdzie szukać danych potrzebnych do analizy efektywności prowadzonych działań?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 63/2022

Pilnuj kosztów, zyski zatroszczą sie same o siebie

Pilnuj kosztów, zyski zatroszczą sie same o siebie

Czasem drobne kroki prowadzą do wielkich zmian w biznesie, czasem odpowiednie zarządzanie procesami pozwala osiągnąć sukces w branży. Czasem najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze. Również w kontekście optymalizacji kosztów.

Czytaj więcej
nr 63/2022

Make customer service great again. KPIS w obsłudze klienta

Make customer service great again. KPIS w obsłudze klienta
  • Jak mierzyć skuteczność firmy w utrzymaniu klientów?
  • Jakie KPI w obsłudze klienta należy monitorować?
  • Czym jest Attrition Rate i Churn Rate?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Czy sztuczna inteligencja pomoże nam zaprzyjaźnić się z konsumentem?

Czy sztuczna inteligencja pomoże nam zaprzyjaźnić się z konsumentem?
  • Na czym powinna polegać klientocentryczność?
  • Jak wykorzystują ją marki takie jak eObuwie?
  • Jak mierzyć nasze stosunki z klientem?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Social selling ‑ strata czasu i pieniędzy?

Social selling - strata czasu i pieniędzy?
  • Dlaczego to dział sprzedaży, a nie marketingu, powinien prowadzić działania social sellingowe?
  • Dlaczego lajki i komentarze w mediach społecznościowych nie są żadnym wskaźnikiem?
  • Dlaczego działania social sellingowe powinny się różnić od działań sprzedażowych prowadzonych w innych kanałach?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Co z tym rozwojem?

Co z tym rozwojem?
  • Jak sprzedać pracownikom ideę rozwoju osobistego?
  • Jak wybrać pracowników do przeszkolenia?
  • Jaka jest najważniejsza część procesu rozwojowego?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Jak skutecznie komunikować się z szefem w trudnych sytuacjach?

Jak skutecznie komunikować się z szefem w trudnych sytuacjach?
  • Jak komunikować przełożonym napotkane trudności?
  • Jak prowadzić rozmowę z trudnym szefem?
  • Jak powinna przebiegać rozmowa o ciężkich i drażliwych tematach?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 63/2022

7 potrzeb klientów sklepów przyszłości. Jak je zaspokoić?

7 potrzeb klientów sklepów przyszłości. Jak je zaspokoić?

Dynamiczny rozwój technologii i powszechna cyfryzacja sprawiły, że o sklepach przyszłości nie mówi się już w kontekście futurystyki. Są one obecne tuż za naszym rogiem i na wyciągnięcie ręki – w naszych smartfonach. Coraz więcej sieci handlowych inwestuje w autonomiczne punkty i najlepsze doświadczenia klienta. To, czego oczekują konsumenci, to przede wszystkim wygoda. Czynnik ten determinuje wymagania...

Czytaj więcej
nr 63/2022

Przedsiębiorca na prawach konsumenta ‑ dobre zmiany czy niepotrzebne udziwnienie?

Przedsiębiorca na prawach konsumenta - dobre zmiany czy niepotrzebne udziwnienie?
  • Na czym polega tzw. zawodowy charakter umowy?
  • Gdzie nastąpiło rozszerzenie uprawnień dotyczących konsumentów na osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą?
  • Które dokumenty związane z oferowanymi produktami lub usługami należy poddać rewizji w związku z opisywanymi zmianami prawnymi?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Zatrudnianie obywateli Ukrainy ‑ jak sobie poradzić z podatkami?

Zatrudnianie obywateli Ukrainy - jak sobie poradzić z podatkami?
  • Czy obywatele Ukrainy zatrudnieni w Polsce podlegają obowiązkowi podatkowemu?
  • Jak ustalić rezydencję podatkową?
  • Czym jest ulga na powrót?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Czy już jesteś marką?

Czy już jesteś marką?
Czytaj więcej
nr 63/2022

Zdalnie oznacza skutecznie

Zdalnie oznacza skutecznie
Czytaj więcej
nr 63/2022

Umami nie tylko w kuchni

Umami nie tylko w kuchni
Czytaj więcej
nr 63/2022

Trendy, tendencje, inspiracje

Trendy, tendencje, inspiracje
  • Dlaczego model subskrypcji i sharing economy może w niedalekiej przyszłości wyprzeć tradycyjny zakup produktów i usług na własność?
  • Dlaczego czas powrócić do projektowania produktów, które posłużą latami?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.