Szef Sprzedaży 64/2022 (wrzesień-październik)

Szef Sprzedaży nr 64/2022 - Jak dbać o lojalność klientów?

Jak dbać o lojalność klientów?

Czy w dzisiejszych czasach, gdy konkurencja między firmami w niemal każdej branży jest ogromna, a klienci zewsząd są kuszeni coraz to korzystniejszymi ofertami można jeszcze mówić o lojalności wobec firmy/marki/produktu? Na szczęście tak, chociaż na tę lojalność trzeba sobie zapracować. W jaki sposób to zrobić? Temu zagadnieniu poświęciliśmy nasz Temat numeru. W artykułach Sandry Kluzy, Iwony Nalbach i Pawła Muzyczyszyna znajdziecie sporo praktycznych podpowiedzi, dzięki którym zwiększycie szanse na to, że klienci zostaną z wami na dłużej.

W bieżącym wydaniu bardziej niż zwykle postawiliśmy na spojrzenie na różne zagadnienia z odmiennych perspektyw. Stąd też w magazynie znajdziecie kilka tekstów o takich samych tytułach, konfrontujących lub po prostu poszerzających opinie na dany temat. Kwestie, które wzięliśmy pod lupę to m.in. to, czy szef sprzedaży powinien pozostać aktywnym handlowcem, jak wzmacniać zaangażowanie pracowników, czy jak monitorować reputację naszej marki.

Gorąco polecam także tekst Tomasza Targosza „Trener jak cień”, poświęcony wciąż jeszcze stosunkowo nowej w Polsce metodzie szkoleniowej, jaką jest shadowing. Czym różni się ona od innych technik, jakie warunki należy spełnić, aby była efektywna i jakie efekty może przynieść prawidłowo prowadzony shadowing – tego dowiecie się z artykułu.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 64/2022

Jak dbać o lojalność klienta, czyli komunikacja i relacyjność kluczem do sukcesu w sprzedaży

Jak dbać o lojalność klienta, czyli komunikacja i relacyjność kluczem do sukcesu w sprzedaży
  • Czym jest marketing relacji i jak wykorzystać go w sprzedaży?
  • W jaki sposób programy lojalnościowe oraz bonusy wpływają na decyzje zakupowe?
  • Jak inne marki wykorzystują marketing relacyjny, programy lojalnościowe i komunikację do zwiększenia sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Jak dbać o lojalność e‑klienta

Jak dbać o lojalność e-klienta
  • Jakie zachowania przejawia lojalny e-klient?
  • Czym jest PWA i jak może pomóc w podtrzymywaniu lojalności e-klienta?
  • Dlaczego lojalności klienta nie da się kupić?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 64/2022

Jak dbać o lojalność klienta z perspektywy menedżera sprzedaży?

Jak dbać o lojalność klienta z perspektywy menedżera sprzedaży?
  • W jaki sposób menedżer sprzedaży może włączyć się w proces budowania lojalności klienta?
  • Jak wykorzystać CRM do budowania lojalności klienta?
  • Jakie standardy pracy pomagają w utrzymaniu klienta?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Szef ‑ czynny handlowiec?

Szef - czynny handlowiec?
  • Jakie są zalety i wady prowadzenia aktywnej sprzedaży przez szefa sprzedaży?
  • Dlaczego nie każdy wybitny handlowiec będzie dobrym menedżerem sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Szef ‑ czynny handlowiec?

Szef - czynny handlowiec?
  • Dlaczego szef – wzór do naśladowania może powodować, że handlowcy szybko się zniechęcą do pracy?
  • Kiedy próby nadrabiania przez szefa słabego wyniku sprzedażowego zespołu mogą wpłynąć na obniżenie morale pracowników?
  • Jakie szanse na rozwój zespołu wnosi szef – czynny handlowiec?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Szef ‑ przyjaciel?

Szef - przyjaciel?
  • Jakie są plusy i minusy bliskich relacji z podwładnymi?
  • Jak uniknąć przekraczania granic między przyjaźnią a relacją szef–podwładny?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Jak wzmacniać zaangażowanie pracowników?

Jak wzmacniać zaangażowanie pracowników?
  • Przed jakimi wyzwaniami związanymi z zarządzaniem kapitałem ludzkim stoją dziś organizacje?
  • Jak prawidłowo rozumieć zaangażowanie pracownika i na jakie jego aspekty zwracać uwagę?
  • Jakie czynniki wpływają na stworzenie środowiska pracy, które wzmacnia zaangażowanie pracowników?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Jak wzmacniać zaangażowanie pracowników?

Jak wzmacniać zaangażowanie pracowników?
  • Jaka jest rola rekrutacji i onboardingu w budowaniu zaangażowania pracowników?
  • Dlaczego warto zawrzeć z zespołem kontrakt dotyczący zasad codziennej współpracy?
  • Dlaczego warto organizować z zespołem regularne burze mózgów?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Klient kupuje oczami... i nie tylko!

Klient kupuje oczami... i nie tylko!
  • Czym jest marketing sensoryczny?
  • W jaki sposób oddziaływanie na poszczególne zmysły klienta może pomóc w sprzedaży?
  • Czy na zmysły klienta możemy wpływać również na odległość?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Jak inflacja ukształtuje sezon przyszłych zakupów?

Jak inflacja ukształtuje sezon przyszłych zakupów?
  • Jakie czynniki mają obecnie największy wpływ na marże?
  • Jakie są prognozy Salesforce, dotyczące nadchodzących trendów zakupowych?
  • Jak firmy mogą konkurować w gospodarce, w której klienci coraz częściej zwracają uwagę na cenę?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 64/2022

Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności

Krajowy Plan Odbudowy i Zwiększania Odporności

Jaka jest idea powstania Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności? Jakie są zasady przyznawania dotacji i pożyczek? Jakie obszary zostaną objęte największym wsparciem? Czego mogą się spodziewać polscy przedsiębiorcy i instytucje w najbliższych latach?

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 64/2022

Kolejne zmiany dla branży e‑commerce (nie tylko) w 2022 roku

Kolejne zmiany dla branży e-commerce (nie tylko) w 2022 roku

Pierwotnie część zmian dotycząca rękojmi oraz dostarczania treści cyfrowych miała wejść w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku. Termin ten nie został jednak dochowany. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw mający implementować przepisy dyrektywy cyfrowej i towarowej. Obecnie projekt został skierowany do Sejmu.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 64/2022

Bezpieczni w łańcuchu dostaw. O wymaganiach prawnych i sposobach zabezpieczenia interesów sprzedającego

Bezpieczni w łańcuchu dostaw. O wymaganiach prawnych i sposobach zabezpieczenia interesów sprzedającego

Utrzymujący się na wschodzie Europy konflikt zbrojny między Ukrainą a Rosją uderza w wiele międzynarodowych łańcuchów logistycznych, a także globalną sytuację gospodarczą. Firmy inwestujące do tej pory ogromne środki w krajach wschodnioeuropejskich mogą czuć się niepewnie w obecnej sytuacji geopolitycznej. W związku z tym szukają one skutecznych sposobów na mitygację strat i ograniczenie ryzyka. W...

Czytaj więcej
nr 64/2022

Jak skutecznie monitorować reputację i wizerunek twojej firmy?

Jak skutecznie monitorować reputację i wizerunek twojej firmy?
  • W jaki sposób śledzić, jak kształtuje się wizerunek naszej firmy?
  • Jak sprawdzić, czy jest on zgodny z tym, jakie założenia PR-owe przyjęliśmy?
  • Czym jest SERM?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Jak skutecznie monitorować reputację i wizerunek marki

Jak skutecznie monitorować reputację i wizerunek marki
  • Jaka jest różnica pomiędzy reputacją i wizerunkiem?
  • Jak w gąszczu informacji, np. w Internecie, znaleźć te kluczowe dla wizerunku naszej marki?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Odczarować NLP cz. 2

Odczarować NLP cz. 2
  • Z jakimi trzema jeźdźcami Apokalipsy musimy się codziennie zmagać, budując i nadając komunikaty?
  • Czym jest metamodel i jak pomaga w rozmowie z innymi osobami (albo sobą samym)?
  • Dlaczego świadoma i precyzyjna komunikacja jest tak ważna w naszym życiu?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Zasady wywierania wpływu na ludzi ‑ co innego znać, a co innego stosować!

Zasady wywierania wpływu na ludzi - co innego znać, a co innego stosować!
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 64/2022

Dlaczego ludzie cię nie polecają?

Dlaczego ludzie cię nie polecają?

Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest tak prosta, jakby się wydawało. Przede wszystkim dlatego, że jest to zbyt ogólne pytanie. Wiemy tylko, że jesteś ty, oczekujesz poleceń, a inni ludzie nie dają ci ich wystarczająco dużo lub nawet wcale. Dlaczego o tym piszę? Bo w zależności od kontekstu zadania tego pytania, otrzymasz inne odpowiedzi. W tym artykule zmierzę się z odpowiedzią na to pytanie w kilku...

Czytaj więcej
nr 64/2022

Employee advocacy w praktyce

Employee advocacy w praktyce
  • Jakie korzyści dla marek osobistych pracowników przynosi angażowanie się w tworzenie treści związanych z marką pracodawcy?
  • Jakie treści pracownicy najczęściej udostępniają na swoich profilach w mediach społecznościowych?
  • Jakiego typu mierniki stosuje się, by zmierzyć sukces w działaniach z zakresu employee advocacy?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Trener jak cień

Trener jak cień
  • Czym jest shadowing?
  • Jakie są zalety i wady tej metody treningowej?
  • Na czym polega praca przed- i poszkoleniowa?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Pokora w zawodzie szefa sprzedaży

Pokora w zawodzie szefa sprzedaży
  • Dlaczego pokora w zawodzie szefa sprzedaży jest ważna?
  • Jak powinna się manifestować wobec pracowników?
  • Jakie korzyści może ona przynieść menedżerowi i całej firmie?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 64/2022

Jak przedstawić realizację celów w raportach?

Jak przedstawić realizację celów w raportach?

Wizualizacja danych ma bardzo szerokie zastosowanie w tworzeniu rozmaitych raportów, a z im bardziej skomplikowanymi kontekstami biznesowymi mamy do czynienia, tym bardziej możemy rozwinąć skrzydła, tworząc piękne, treściwe i funkcjonalne prezentacje danych. Dzisiaj jednak nie będę się skupiał na propozycjach rozwiązań specyficznych dla danej branży czy obszaru. Opowiem o bardzo uniwersalnych formach...

Czytaj więcej
nr 64/2022

Narzędzia efektywności szefa sprzedaży

Narzędzia efektywności szefa sprzedaży
  • Jak efektywnie planować cele?
  • Czym jest wykres Gantta?
  • Jak prawidłowo zarządzać swoim czasem, by wykorzystywać go lepiej?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce...

Żeby w końcu wyszło tak, jak wyjść nie chce...
Czytaj więcej
nr 64/2022

Prawdziwy lider, czyli jaki?

Prawdziwy lider, czyli jaki?
Czytaj więcej
nr 64/2022

"The Great Resignation" po polsku

"The Great Resignation" po polsku

Czy zjawisko „The Great Resignation” oznacza wyłącznie masowe odejścia z pracy? Jakie są prawdziwe powody wzmożonej rotacji? Czy trend ten dotyczy również polskiego rynku pracy? Między innymi na te pytania odpowiadają wyniki prekursorskiego badania przeprowadzanego wśród polskich menedżerów/-ek, liderów/-ek HR oraz kadry zarządzającej na przełomie kwietnia i maja 2022 roku.

Czytaj więcej
nr 64/2022

Jak przekształcić przeciętną firmę w prężne przedsiębiorstwo

Jak przekształcić przeciętną firmę w prężne przedsiębiorstwo
Czytaj więcej
nr 64/2022

Nowe podejście do zarządzania

Nowe podejście do zarządzania
Czytaj więcej
nr 64/2022

Jakie biuro, taka praca?

Jakie biuro, taka praca?
  • Jak zaprojektować gabinet, który będzie sprzyjał efektywności zawodowej?
  • Czy cena kupowanego wyposażenia ma znaczenie?
  • Jak zadbać o komfort pracowników w przestrzeni typu open space?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Inspiruj do działania

Inspiruj do działania
  • Jak przekonać zespół, że warto podejmować aktywności, zanim te staną się konieczne?
  • Jakie „nie”-działania pustoszą sprzedaż?
  • Jak przejąć inicjatywę i utrzymać w zespole pęd we właściwym kierunku?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.