Szef Sprzedaży 7/2013

SS_07.jpg

Potyczki słowne i kluczowe słowa w sprzedaży

Z ogromną przyjemnością oddaję w Państwa ręce najnowszy numer „Szefa Sprzedaży”. Od czasu ostatniego wydania dostarczyliście nam Państwo wielu cennych informacji i przekazaliście swoje oczekiwania. Wierzę, że rozmowy, które mieliśmy możliwość przeprowadzić z naszymi Czytelnikami – będącymi najcenniejszym źródłem informacji o piśmie – i wyciągnięte z tych rozmów wnioski pozwoliły jeszcze lepiej sprostać stawianym redakcji oczekiwaniom. Cieszy nas, że podobają się Państwu zmiany graficzne, które proponujemy. Ale, jak mówi przysłowie, nie szata zdobi człowieka, dlatego nacisk kładziemy przede wszystkim na dobór tekstów.

Przygotowując ten pierwszy wiosenny numer, zadbaliśmy o to, by był pełen inspiracji oraz użytecznych wskazówek (Refleksje o dobrych praktykach zarządzania, Menedżer do zadań specjalnych), ale też konkretnych, praktycznych rozwiązań oraz studiów przypadków. Dbając o to, by pismo dostarczało kompleksowej wiedzy, wprowadziliśmy też nowe działy związane z rozwojem organizacji, zagadnieniami z obszaru prawa pracy i najnowszymi pomysłami na efektywne wykorzystanie technologii – Strategie, Paragrafy, Technologia.

Motywem przewodnim tego numeru są słowa – zarówno jako narzędzie pracy szefa sprzedaży, jak i podstawa skutecznej komunikacji handlowca z klientem. Zatem – od czynów do słów! Lekturę czas zacząć.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Artykuły

nr 7/2013

Słowne narzędzia szefa sprzedaży w codziennej pracy

Zapewne jesteś szefem własnej firmy albo szefem w dużej korporacji lub w małym przedsiębiorstwie. Jedno jest pewne – nie skończyłeś studiów na kierunku lub o specjalizacji „szefostwo”. Mogłeś skończyć zarządzanie, ekonomię, marketing, księgowość albo po prostu matematykę lub geografię, ale nie ma uczelni, która przygotowuje do bycia szefem.

Czytaj więcej
nr 7/2013

Menedżer do zadań specjalnych

Presja przełożonych, konkurencja, stres i pogoń za wynikiem – tak wygląda codzienność każdego menedżera sprzedaży. Trwający kryzys dołożył do tego zestawu niepewność jutra, która negatywnie wpływa na decyzje zakupowe klientów. W takiej sytuacji skuteczne zarządzanie zespołem sprzedażowym staje się wyzwaniem ekstremalnym, któremu sprostają tylko najlepsi. Jak tego dokonać? Co zrobić, by w ciężkich czasach...

Czytaj więcej
nr 7/2013

Sztuka bezstresowej efektywności, czyli Getting Things Done

Wyobraźmy sobie plecak wypełniony przedmiotami jako analogię do życia, przez które człowiek idzie, dokładając do swojego życiowego plecaka coraz więcej i więcej zobowiązań. W pewnej chwili plecak staje się tak ciężki, że człowiek ugina się pod jego ciężarem.

Czytaj więcej
nr 7/2013

Szkolenia sprzedawców

Posiadanie wyszkolonych, kompetentnych i zmotywowanych sprzedawców decyduje o wielkości sprzedaży i zysku. Warto zainwestować zatem czas i pieniądze w szkolenia dla pracowników działu sprzedaży. Aby jednak nie stracić na tej inwestycji, należy umiejętnie do tego podejść, czyli przygotować się i przeprowadzić określone szkolenie, a następnie odpowiednio wdrożyć nowo nabytą wiedzę oraz umiejętności.

Czytaj więcej
nr 7/2013

Refleksje o dobrych praktykach zarządzania

Każda organizacja rozwija ludzi; nie ma wyboru. Albo wspomaga ich rozwój, albo go hamuje. Co zatem wiemy o kształtowaniu innych? Całkiem sporo. Wiemy na przykład, czego nie należy robić i znacznie łatwiej jest powiedzieć, czego nie wolno, niż co powinniśmy. Po pierwsze więc, nie można opierać się na ludzkich słabościach. Zwykle oczekuje się, że dorosła osoba w określonych okolicznościach kształtuje...

Czytaj więcej
nr 7/2013

Zarządzanie ryzykiem sprzedaży

Dlaczego warto mówić o zarządzaniu ryzykiem sprzedaży? Powód jest oczywisty – przetrwanie każdej organizacji zależy od strategii wzrostu sprzedaży, a zarządzanie ryzykiem pozwala na szczegółową identyfikację i eliminację wąskich gardeł występujących w procesie sprzedaży.

Czytaj więcej
nr 7/2013

Sprzedaż ukierunkowana na budowanie relacji z klientem

Bez zbudowanych relacji trudno osiągnąć sukces w sprzedaży. Negocjatorzy, handlowcy, sprzedawcy podkreślają wagę relacji w pozyskaniu i utrzymaniu klienta. Relacje kojarzą się nam w pozytywnym kontekście ze skuteczną komunikacją, sukcesem sprzedażowym, satysfakcją, zadowoleniem oraz spełnieniem swoich ambicji.

Czytaj więcej
nr 7/2013

„Sezamie, otwórz się”. Sprzedaż za pomocą słów, które wpływają na ludzi

Najsłynniejszy bohater zbioru opowiadań arabskich „Baśnie z tysiąca i jednej nocy” – legendarny Ali-Baba wszedł w posiadanie formuły, która umożliwiała mu dostęp do bogatych zasobów spoczywających w ukryciu, w nie mniej legendarnym Sezamie. Dzięki kilku słowom potrafił on odblokować swoiste zabezpieczenia i stać się bogatym człowiekiem. Podobnie niecodzienne umiejętności posiadał bohater historii opowiedzianej...

Czytaj więcej
nr 7/2013

Sleight of Mouth. Skuteczna kontrargumentacja i niezauważalne wywieranie wpływu

Ludzki umysł to potężne narzędzie, które można wykorzystać do wielu celów. Jednym z nich jest komunikacja, a – jak wiadomo – komunikować można się na wiele sposobów. Skuteczna komunikacja to umiejętność, która przydaje się w sprzedaży prawie na każdym kroku, dlatego przedstawiam metodę, która powoduje, że znające ją osoby stają się jeszcze skuteczniejsze w wywieraniu wpływu, a tym samym przekonywaniu...

Czytaj więcej
nr 7/2013

Analiza efektywności sieci sprzedaży

Jak mawiał niekwestionowany guru zarządzania, Peter F. Drucker, „Aby móc czymś zarządzać, trzeba to coś mierzyć” (What’s measured, gets managed), dlatego podstawą jakiegokolwiek modelu zarządzania efektywnością powinny być pomiary oraz ich analiza.

Czytaj więcej
nr 7/2013

Jak wyznaczyć wartość klienta

Ilość informacji przetwarzanych i przechowywanych przez przedsiębiorstwa rośnie w tempie wykładniczym. Fakt ten znajduje potwierdzenie w wielu badaniach prowadzonych przez środowiska akademickie i praktyczne.

Czytaj więcej
nr 7/2013

Kody QR

Fotokody łączą świat rzeczywisty z wirtualnym bez potrzeby zapamiętywania przez użytkownika długich adresów i przepisywania ciągów danych. Wszystko to sprawia, że uważane są one za marketingowy cud – dają użytkownikom szybki dostęp do usług i informacji bezpośrednio na ich smartfonach i tabletach.

Czytaj więcej
nr 7/2013

Czas pracy przedstawiciela handlowego

Przedstawiciele handlowi poświęcają bardzo dużo czasu na wypełnianie swoich obowiązków zawodowych. Konsekwencją tego są problemy i wątpliwości w zakresie rozliczania ich czasu pracy. Problematyczne bywa zaliczanie niektórych czynności, wykonywanych przez nich w związku z wykonywaną pracą, do czasu ich pracy oraz rozliczanie liczby godzin poświęconych na realizację powierzonych zadań.

Czytaj więcej
nr 7/2013

Ekspert radzi Jak zarządzać sprzedawcami – kolegami?

Pytanie: Od miesiąca zarządzam grupą kilkunastu handlowców obsługujących sklepy. Problem w tym, że wcześniej to byli moi koledzy. Niestety, nie przejąłem zespołu, który ma dobre wyniki, byłem akurat najlepszym handlowcem i teraz, gdy awansowałem, zespół sprzedaje jeszcze mniej, ponieważ nowa osoba, zatrudniona na moje miejsce, nie sprawdza się albo jeszcze się nie rozkręciła. Kierownictwo liczy na...

Czytaj więcej

Reklama