• W jaki sposób zbierać nowe kontakty (leady) pochodzące z eventów, aby można było utrzymać dalszą relację sprzedażowo-marketingową?
  • Jakie przepisy regulują właściwe gromadzenie i przetwarzanie danych osobowych, a także prowadzenie komunikacji zgodnie z prawem?
  • Jak technologie pomagają w procesie zbierania zgód?

W dobie popularyzacji Internetu i wirtualnej komunikacji w sieci coraz bardziej zaczynamy doceniać, jak ważny jest bezpośredni kontakt i budowanie rzeczywistych relacji, które często stają się początkiem długofalowej współpracy. Rynek dostarcza wielu okazji marketingowych do zbierania leadów. Szukamy ciekawych wydarzeń branżowych, których celem jest pozyskanie jak największej liczby cennych kontaktów, które następnie są przez nas wykorzystywane w optymalny sposób lub przekazywane do właściwych osób w firmie. Czy jednak potrafimy właściwie i zgodnie z prawem nimi zarządzać?

Event, networking i co dalej?

Jeśli przyjrzymy się wydarzeniom branżowym pod kątem zdobywania i wymiany kontaktów, to warto zwrócić uwagę na odpowiednie dopasowanie wydarzenia do aktualnej potrzeby biznesowej czy osobistej. Miejsca sprzyjające wymianie wizytówek to m.in.: targi, konferencje, szkolenia, eventy, dni otwarte czy nawet festyny. Wydarzenia te pozwalają zaprezentować siebie, firmę i produkty. Umożliwiają zdobycie informacji na temat przedsiębiorstw, znalezienie perspektyw rozwoju, poznanie nowego partnera biznesowego, który być może w niedługim czasie pomoże domknąć sprzedaż czy wygrać większy przetarg z udziałem podwykonawców. Rynek marketingu przynosi też wiele szans do zdobywania kontaktów w formie wizytówek papierowych czy online – w interesującej nas branży. Jeśli świadczymy usługi logistyczne – pojawiamy się na wydarzeniu, gdzie ze swoją ofertą występują sklepy internetowe. Jeśli poszukujemy nowych rozwiązań marketingowych – pojawiamy się na evencie, na którym w jednym miejscu mamy szeroki wybór usług agencji marketingowych czy dostawców rozwiązań technologicznych dla marketingu.

Cel uczestniczenia w wydarzeniu jest jeden: nawiązanie kontaktu i zdobycie wizytówki niezależnie od tego, czy doprowadzi ona od razu do współpracy biznesowej. Nawet jeśli w trakcie rozmowy podczas samego wydarzenia nie nawiążemy od razu relacji sprzedażowych lub nasza oferta nie spotyka się z zainteresowaniem rozmówcy, możemy wykorzystać możliwości networkingu, czyli budowania sieci własnych kontaktów, w celu ich dalszej rekomendacji z uruchomieniem reguły wzajemności, tzn. „Zarekomenduję ci ciekawą firmę, która pasuje do twojego biznesu, z nadzieją, że niebawem otrzymam równie cenny kontakt od ciebie”. Podobnym przykładem może być obietnica przekazania zdobytego kontaktu do innego działu w naszej firmie: „Dziękuję za rozmowę, przekażę twój kontakt do naszego działu zaopatrzenia, który czasem poszukuje usług, jakie świadczy twoja firma”.

Pojawianie się na wydarzeniach branżowych i przypominanie o istnieniu naszej firmy daje szansę na dotarcie do nowych kontaktów biznesowych i w efekcie sprzedaż opartą na zbudowanych relacjach czy poleceniach. Jednym słowem – eventy sprzyjają wymianie ogromnej liczby kontaktów, spotkaniom z ciekawymi osobami, edukacji, a także nawiązywaniu interesujących rozmów biznesowych i zapoczątkowywaniu relacji, które warto podtrzymać, pielęgnować i zachować na dłużej.

 

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Zatrudniamy niepełnosprawnego pracownika, cz. 1

SS_46_84.jpg
  • Jakie są najczęstsze lęki dotyczące zatrudniania niepełnosprawnych i czy są uzasadnione?
  • Jak osoba z niepełnosprawnością może wesprzeć zespół sprzedażowy?
  • Jak skutecznie szukać niepełnosprawnego pracownika i… go znaleźć?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 46/2019

Wdrożenie RODO krok po kroku. Zabezpieczenia prawno-organizacyjne

  • Od czego powinna zacząć implementację RODO organizacja, która nie miała wcześniej do czynienia z ochroną danych osobowych?
  • Jakie działania i etapy składają się na proces wdrożenia?
Czytaj więcej

Zwroty i reklamacje - co bezwzględnie przysługuje klientom?

SS_44_83.jpg
  • W jakich okolicznościach nabywcy przysługuje uprawnienie do zwrotu towaru?
  • Jak odróżnić je od prawa do złożenia reklamacji?
  • Jakie obowiązki powstają w obu przypadkach po stronie sprzedawcy?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama