Klientowi, który kupił wadliwy produkt, przysługuje o wiele więcej roszczeń wobec sprzedawcy niż samo żądanie wymiany lub naprawy wadliwego towaru. Dodatkowo, w określonych przypadkach, wobec sprzedawcy może zostać wszczęta kontrola ze strony Inspekcji Handlowej oraz postępowanie prowadzone przez prezesa UOKiK-u.
Podstawowe uprawnienia z powodu wystąpienia wady sprzedanego towaru przysługują kupującemu na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego dotyczących odpowiedzialności sprzedawcy z tytułu rękojmi. Regulacja ta daje kupującemu prawo do żądania naprawy towaru lub wymiany na nowy, a także obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, a więc zwrotu towaru za zwrotem całości ceny. Z żądaniami powyższymi kupujący może wystąpić w terminie 2 lat od dnia zakupu towaru. Po upływie tego okresu kupujący może dochodzić swych praw na podstawie przepisów ogólnych, które mają zastosowanie do wszystkich umów cywilnoprawnych, nie tylko do umowy sprzedaży dotyczącej odpowiedzialności za nienależyte wykonanie umowy.
Pozostałe 90% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.