Kluczowym zagadnieniem w ramach prowadzenia działalności gospodarczej jest stałe pozyskiwanie nowych klientów. Jednym z najpopularniejszych sposobów na promocję jest rozsyłanie wiadomości za pomocą SMS-ów czy e-maili. Do tego jednak każdy przedsiębiorca potrzebuje odpowiednio sprofilowanej bazy danych kontaktowych. Jej zakup od innego podmiotu wiąże się z pewnym ryzykiem.

Zanim kupisz bazę danych

Zgodnie z treścią art. 6 ustawy o ochronie danych osobowych za dane osobowe uważa się wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest ta, której tożsamość można określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne, kulturowe lub społeczne. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań. Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (dalej: GIODO) stoi na stanowisku, że adresu e-mail pozbawionego dodatkowych informacji umożliwiających ustalenie tożsamości osoby nie można uznać za dane osobowe w rozumieniu powołanego wyżej przepisu. Jeśli jednak treść adresu e-mail pozwala bez nadmiernych kosztów, czasu lub działań na ustalenie tożsamości konkretnej osoby, można uznać go za dane osobowe.

Ustawa o ochronie danych osobowych określa zbiór danych jako każdy, posiadający strukturę, zestaw danych o charakterze osobowym, dostępnych według określonych kryteriów, niezależnie od tego, czy jest on rozproszony lub podzielony funkcjonalnie. Najczęściej bazy danych zawierają zarówno dane o charakterze technicznym (np. adres firmy), jak i dane pozwalające na identyfikację konkretnych osób fizycznych (np. adres e-mail składający się z imienia i nazwiska). Warto podkreślić, że dane osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą również podlegają ustawie o ochronie danych osobowych.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kontrola trzeżwości pracowników ‑ istotna zmiana pracy

Kontrola trzeżwości pracowników - istotna zmiana pracy
  • Jak wprowadzić w zakładzie pracy kontrolę trzeźwości pracowników zgodnie z nowelizacją Kodeksu pracy?
  • Z jaką częstotliwością można prowadzić taką kontrolę?
  • Jakiej dokumentacji wymaga prowadzenie kontroli trzeźwości pracowników?
Czytaj więcej

Open source w praktyce ‑ o czym należy pamiętać

Open source w praktyce - o czym należy pamiętać
  • Co powinniśmy wziąć pod uwagę, korzystając z wolnego oprogramowania?
  • Czy warto korzystać z licencji open source?
  • Jak zarządzać ryzykiem w przedsiębiorstwie?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.