25 grudnia 2014 r. znowelizowano przepisy dotyczące odpowiedzialności sprzedawcy za wady rzeczy i całą regulację odnoszącą się do rękojmi ponownie umieszczono w Kodeksie cywilnym. W 27. numerze „Szefa Sprzedaży” pisaliśmy o zasadach rękojmi w sprzedaży pomiędzy przedsiębiorcami, w bieżącym omawiamy zasady rękojmi w sprzedaży konsumenckiej.
Mimo że rękojmia jest uregulowana w jednym akcie prawnym, zasady składania i rozpatrywania reklamacji w przypadku sprzedaży pomiędzy przedsiębiorcami oraz pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem nie są identyczne. Przepisy regulujące rękojmię zawierają bowiem wyjątki i ułatwienia odnoszące się do rękojmi, gdy kupującym jest konsument, a sprzedawcą przedsiębiorca.
Pozostałe 94% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.