Pytanie: Jako dyrektor sprzedaży chciałbym naszemu działowi personalnemu przekazać jasny komunikat, jakie umiejętności naszych menedżerów regionalnych zawiadujących kilku- lub kilkunastoosobowymi zespołami sprzedawców są najważniejsze, jak je sprawdzać i doskonalić poprzez codzienną pracę, coaching, mentoring, szkolenia czy e-learning. Czy mogę prosić o przedstawienie listy najważniejszych umiejętności? Pomoże mi to w przygotowaniu wytycznych dotyczących właściwego alokowania budżetu na szkolenia menedżerów.
Każdy menedżer powinien odpowiedzieć sobie na cztery pytania, a następnie rozwijać kompetencje, które pozwolą mu realizować działania w czterech, przyporządkowanych do tych pytań, obszarach:
Pytanie 1.:
Kim powinienem być dla zespołu, któremu mam przewodzić? → Kompetencja 1: autorytet i postawa.
Pytanie 2.:
Jak mam zbudować skuteczny zespół sprzedaży? → Kompetencja 2: rekrutacja i budowanie zespołu.
Pytanie 3.:
Jak mam tym zespołem zarządzać? → Kompetencja 3: zarządzanie zespołem sprzedaży.
Pytanie 4.:
Jak mam motywować zespół? → Kompetencja 4: motywowanie i rozwój zespołu.
Przyjrzyjmy się tym kompetencjom szczegółowo.
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.