Q&A

Pytanie: Jak sprawdzić motywację kandydata do pracy? Skąd będę wiedział, że po zatrudnieniu przedstawiciel handlowy będzie wyjeżdżał do pracy z pełnym zaangażowaniem, wykonywał zalecane przeze mnie aktywności, tak aby osiągać wyznaczone cele, oraz współpracował z pozostałymi członkami zespołu, budując pozytywną atmosferę, i dostosuje się do moich oczekiwań w zakresie wspierania kultury organizacyjnej?

Badanie referencji kandydata jako element profesjonalnej rekrutacji

W czasach rynku pracownika rekrutacja staje się prawdziwą sztuką. Nie ma mowy o półśrodkach, zaniechaniach czy braku kompetencji. Firma, która chce liczyć na najlepszych kandydatów, musi inwestować w budowanie wizerunku, kompetencji kadry menedżerskiej oraz kultury organizacyjnej, tak aby tworzyć konkurencyjność na poziomie zaangażowania pracownika.

Dziś Employer Branding przestaje być tylko zwykłym PR-em, ale koncentruje się na budowaniu wizerunku firmy poprzez jej wewnętrznych ambasadorów, czyli własnych pracowników. Pracodawcy zauważyli bowiem, że brak tych HR-owych zabiegów powoduje odejście najlepszych handlowców do innych firm, a zastąpienie ich jest niezwykle trudne. Tylko spełnienie warunków wskazanych powyżej spowoduje, że najlepsi kandydaci będą chcieli aplikować na stanowiska handlowe oraz daje rekruterowi szansę na spotkanie się z tymi, którzy mają oczekiwane kompetencje.

W świecie prędkości 2.0, czyli urządzeń mobilnych, aplikacji i portali społecznościowych, kandydat może w trakcie rozmowy rekrutacyjnej zaprezentować się jako prawdziwa gwiazda. W Internecie każdy może dotrzeć do informacji, jak profesjonalnie przygotować się do procesu rekrutacji. Mało tego, może znaleźć najczęściej zadawane pytania, dowiedzieć się, jaka intencja im towarzyszy oraz zapoznać się z propozycją odpowiedzi, które mają usatysfakcjonować rozmówcę. Sprawny intelektualnie kandydat może wspaniale wypaść podczas rekrutacji. Jako rekruterzy nie pozostajemy bezradni wobec takich sytuacji.

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Sprzedawca czy marketer ‑ kogo zatrudnić, by podnieść sprzedaż w firmie?

Sprzedawca czy marketer - kogo zatrudnić, by podnieść sprzedaż w firmie?
  • Jakie pytania warto zadać sobie w chwili poszukiwania odpowiedzi na to, czy w firmie potrzebny jest sprzedawca czy marketer?
  • Czy możliwe jest połączenie tych stanowisk w jedno?
  • Na co zwracać uwagę zatrudniając sprzedawcę, a na co – marketera?
Czytaj więcej

Wydawanie poleceń to nie delegowanie

Wydawanie poleceń to nie delegowanie
  • Na czym polegają najczęstsze trudności menedżerów z delegowaniem zadań?
  • Jakie jest źródło tych problemów?
  • Jakie korzyści przynosi menedżerowi sprzedaży skuteczne delegowanie zadań?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama