Q&A

Pytanie: Jak sprawdzić motywację kandydata do pracy? Skąd będę wiedział, że po zatrudnieniu przedstawiciel handlowy będzie wyjeżdżał do pracy z pełnym zaangażowaniem, wykonywał zalecane przeze mnie aktywności, tak aby osiągać wyznaczone cele, oraz współpracował z pozostałymi członkami zespołu, budując pozytywną atmosferę, i dostosuje się do moich oczekiwań w zakresie wspierania kultury organizacyjnej?

Badanie referencji kandydata jako element profesjonalnej rekrutacji

W czasach rynku pracownika rekrutacja staje się prawdziwą sztuką. Nie ma mowy o półśrodkach, zaniechaniach czy braku kompetencji. Firma, która chce liczyć na najlepszych kandydatów, musi inwestować w budowanie wizerunku, kompetencji kadry menedżerskiej oraz kultury organizacyjnej, tak aby tworzyć konkurencyjność na poziomie zaangażowania pracownika.

Dziś Employer Branding przestaje być tylko zwykłym PR-em, ale koncentruje się na budowaniu wizerunku firmy poprzez jej wewnętrznych ambasadorów, czyli własnych pracowników. Pracodawcy zauważyli bowiem, że brak tych HR-owych zabiegów powoduje odejście najlepszych handlowców do innych firm, a zastąpienie ich jest niezwykle trudne. Tylko spełnienie warunków wskazanych powyżej spowoduje, że najlepsi kandydaci będą chcieli aplikować na stanowiska handlowe oraz daje rekruterowi szansę na spotkanie się z tymi, którzy mają oczekiwane kompetencje.

W świecie prędkości 2.0, czyli urządzeń mobilnych, aplikacji i portali społecznościowych, kandydat może w trakcie rozmowy rekrutacyjnej zaprezentować się jako prawdziwa gwiazda. W Internecie każdy może dotrzeć do informacji, jak profesjonalnie przygotować się do procesu rekrutacji. Mało tego, może znaleźć najczęściej zadawane pytania, dowiedzieć się, jaka intencja im towarzyszy oraz zapoznać się z propozycją odpowiedzi, które mają usatysfakcjonować rozmówcę. Sprawny intelektualnie kandydat może wspaniale wypaść podczas rekrutacji. Jako rekruterzy nie pozostajemy bezradni wobec takich sytuacji.

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Jak dzięki zmianie kultury organizacyjnej podnieść sprzedaż w firmie o 70%

Jak dzięki zmianie kultury organizacyjnej podnieść sprzedaż w firmie o 70%
  • Jaki jest najważniejszy powód, dla którego warto zainwestować czas w zarządzanie kulturą organizacyjną?
  • Jak, podejmując trudne decyzje, utrzymać zadowolenie pracowników?
  • Jak bez nakładów finansowych poprawić zdanie pracowników na temat firmy, w której są zatrudnieni i zachęcić ich do bycia promotorem marki?
Czytaj więcej

Korygowanie bez przemocy

Korygowanie bez przemocy
  • Czy to dobry czas na kopernikański przewrót w zarządzaniu?
  • Dlaczego pojęcia: przełożony, podwładny i kara mogą już odejść do lamusa?
  • Jak korygować zachowania pracowników w duchu porozumienia bez przemocy?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama