Q&A

  • Jaki jest najważniejszy powód, dla którego warto zainwestować czas w zarządzanie kulturą organizacyjną?
  • Jak, podejmując trudne decyzje, utrzymać zadowolenie pracowników?
  • Jak bez nakładów finansowych poprawić zdanie pracowników na temat firmy, w której są zatrudnieni i zachęcić ich do bycia promotorem marki?
Jak dzięki zmianie kultury organizacyjnej podnieść sprzedaż w firmie o 70%

Pytanie czytelnika:

Miałem niedawno okazję uczestniczyć w kilku szkoleniach, podczas których przewijał się temat kultury organizacyjnej i jej ogromnie ważnej roli dla efektywności pracowników. Niestety, podczas żadnego z tych szkoleń nie zostało mi wytłumaczone, jak konkretnie mam się zająć jej wdrażaniem. Poproszę o kilka wskazówek.


Ostatnie miesiące są dla przedsiębiorców istnym poligonem. Z jednej strony generałowie w postaci rządzących wydają coraz bardziej wymagające rozkazy, destabilizując skuteczność dotychczasowych działań. Z drugiej, coraz ciaśniej rozmieszczone miny w formie zagrożeń rynkowych ograniczają odwagę w podejmowaniu decyzji. Dodatkowo lockdown całkowicie zniechęca do zmian i testowania nowych biznesowych pomysłów.

Początkujący przedsiębiorcy mają jeszcze trudniej. Startują w bardziej skomplikowanych warunkach, niż to miało miejsce jeszcze dwa lata temu, większe wymagania sanitarne, skomplikowany rynek pracownika, wzmożona walka o zwrócenie na siebie uwagi prospekta, a do tego niepewność sytuacji polityczno-gospodarczej oraz strach pompowany z odbiorników telewizyjnych.

A menedżerowie, liderzy i dyrektorzy zespołów sprzedażowych? Wymieńmy tylko kilka problemów, z którymi przychodzi im się mierzyć: trudności związane z pracą zdalną, utrata dotychczasowych klientów i starania o pozyskanie nowych, psychospołeczne konsekwencje pandemii w postaci mniejszego zaufania społecznego, strachu oraz gromadzenia oszczędności przez potencjalnych konsumentów i wyzwania związane z zaspokajaniem potrzeb nowego pokolenia pracowników.

Wyzwaniem w dzisiejszym świecie biznesu nie są już określenie grupy idealnych odbiorców, przygotowanie strategii rozwoju firmy czy budowanie zespołu sprzedażowego. Na te tematy napisano dziesiątki książek, setki artykułów i przegadano tysiące godzin w salach szkoleniowych. Teraz o sukcesie decyduje konsekwentne podążanie w obranym kierunku i umiejętne korygowanie działań w reakcji na czynniki zewnętrzne. Wzbudzanie w pracownikach proaktywnej postawy w celu tworzenia innowacyjnych rozwiązań, zaspokajanie nowych potrzeb konsumentów oraz stworzenie w firmach atmosfery pozwalającej na rozwój talentów w zgranym i wspierającym się otoczeniu. To wymaga od nas oraz od naszych pracowników elastyczności, pewności siebie, zaufania, odwagi, determinacji i ogromnej kreatywności.

To wszystko wpływa na trudność w podejmowaniu racjonalnych decyzji. Ludzie to istoty emocjonalne. Im bardziej jesteśmy narażeni na negatywne bodźce, tym mamy większą trudność w podejmowaniu rozsądnych i przemyślanych działań. Jeżeli pojawiłby się magiczny kompas, który pomógłby nam odnaleźć się na poligonie naszpikowanym zagrożeniami i pomagał podejmować dobre decyzje, zapłacilibyśmy za niego każde pieniądze.

Osoby zajmujące się nauką o organizacjach, jak i praktycy prowadzący od lat swoje biznesy, uważają świadomość panującej kultury organizacyjnej za kompas pozwalający na odpowiedzialne zarządzanie firmą i dbanie o swój najważniejszym kapitał – ludzi.

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Korygowanie bez przemocy

Korygowanie bez przemocy
  • Czy to dobry czas na kopernikański przewrót w zarządzaniu?
  • Dlaczego pojęcia: przełożony, podwładny i kara mogą już odejść do lamusa?
  • Jak korygować zachowania pracowników w duchu porozumienia bez przemocy?
Czytaj więcej

Networking w dobie social distancing

Networking w dobie social distancing
  • Jakie nowe szanse w zakresie prowadzenia networkingu pojawiły się wraz z pandemią koronawirusa, a które zachowania powinny odejść do lamusa?
  • Czy wizytówki nadal się przydają?
  • Co może i powinien zrobić szef sprzedaży, żeby pomóc pracownikom w prowadzeniu skutecznego networkingu?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama