Q&A

  • Jak przygotować kampanię leadową?
  • Jak zwiększyć sprzedaż z pozyskanych leadów?
  • Jak zautomatyzować procesy sprzedażowe w swojej firmie?
W jaki sposób przygotować swoją firmę do pozyskiwania leadów?

Pytanie czytelnika:

W mojej firmie jestem zarówno właścicielem, jak i szefem sprzedaży. Od pewnego czasu mój zespół handlowy narzeka na jakość leadów, na których pracuje. Musimy zatem pozyskać nowe, a przyznam szczerze, że nie jestem przekonany do ich kupowania, mam z tym kiepskie doświadczenia. Jak mogę w prostszy sposób, na własną rękę pozyskać dobrej jakości leady?


Zdobywanie leadów przez internet spędza sen z powiek szefom sprzedaży, marketerom oraz właścicielom firm, których powodzenie opiera się na pozyskiwaniu kontaktów do potencjalnych klientów. Nie bez przyczyny wydatki na kampanie reklamowe w internecie z roku na rok są coraz wyższe – sieć jest doskonałym sposobem na dotarcie do odbiorców i warto to wykorzystać! Jak zdobywać leady z głową oraz nie zmarnować ich potencjału?

Opracuj strategię

Przy prowadzeniu kampanii dla klientów działających w branżach, które bazują na pozyskiwaniu kontaktów do potencjalnych klientów, często występuje pokusa zbierania jak największej liczby leadów, niezależnie od tego, czy są to wartościowe kontakty czy wprost przeciwnie. W końcu nie zawsze więcej musi oznaczać lepiej.

Bardzo szerokie działania w zakresie pozyskiwania leadów można porównać do zupełnie nieprzygotowanej wyprawy na ryby, przed którą nikt nie pochylił się nad istotą problemów wędkarskich:

  • Czy w jeziorze są ryby? Jeśli będziemy próbować złowić szczupaka w malutkim stawie, to możemy być pewni, że ta sztuka się nie powiedzie. Analogicznie może być np. z poszukiwaniem wartościowych kontaktów B2B na Facebooku zamiast na LinkedIn.
  • Co chcemy złowić? Należy zastanowić się nad celem i dobraniem dostępnych środków do jego osiągnięcia.
  • Jaką dobrać przynętę? Wybór złego lead magnetu spowoduje dotarcie do złej grupy docelowej. Jeśli zamiast fachowej przynęty wybierzemy mniej wyszukaną zanętę, dotrzemy np. do ptactwa rzecznego, które nie znajduje się w kręgu zainteresowań wędkarza.
  • W jaki sposób złowić ryby? Dobranie odpowiedniej metody łowienia do planowanego celu może być podstawą osiągnięcia sukcesu.

Przed rozpoczęciem kampanii, podobnie jak przed wyprawą na ryby, warto się pochylić nad strategią działań. W zaplanowaniu odpowiednich strategii kluczowe będzie odpowiedzenie na kilka pytań:

  • Gdzie są twoi potencjalni klienci?
  • Jakie są ich cechy?
  • W jaki sposób twoja oferta może być dla nich atrakcyjna?
  • Co planują i o czym marzą?
  • W jaki sposób najlepiej do nich dotrzeć?

Do oceny potencjalnego klienta, poza narzędziami analitycznymi i statystycznymi, warto wykorzystać również doświadczenia handlowców, którzy pracują z klientami na co dzień. Dzięki opracowaniu i wdrożeniu strategii kampania może stać się bardziej efektywna, a przede wszystkim przynosić więcej kalorycznych kontaktów.

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak dzięki zmianie kultury organizacyjnej podnieść sprzedaż w firmie o 70%

Jak dzięki zmianie kultury organizacyjnej podnieść sprzedaż w firmie o 70%
  • Jaki jest najważniejszy powód, dla którego warto zainwestować czas w zarządzanie kulturą organizacyjną?
  • Jak, podejmując trudne decyzje, utrzymać zadowolenie pracowników?
  • Jak bez nakładów finansowych poprawić zdanie pracowników na temat firmy, w której są zatrudnieni i zachęcić ich do bycia promotorem marki?
Czytaj więcej

Korygowanie bez przemocy

Korygowanie bez przemocy
  • Czy to dobry czas na kopernikański przewrót w zarządzaniu?
  • Dlaczego pojęcia: przełożony, podwładny i kara mogą już odejść do lamusa?
  • Jak korygować zachowania pracowników w duchu porozumienia bez przemocy?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.