Q&A

  • Jakie cechy lidera mogą być pomocne w zarządzaniu pracownikami starszymi od siebie?
  • Na czym polega przywództwo służebne i kiedy warto wdrożyć ten model?
  • Jakich zachowań unikać w zarządzaniu osobami 50+?

Pytanie dyrektora sprzedaży: Jeden z moich nowych młodych kierowników od niedawna zawiaduje zespołem osób znacznie starszych od niego. W jaki sposób go wesprzeć, by mógł efektywnie zarządzać w tej sytuacji?

Sytuacja, w której młodsza osoba zarządza pracownikami starszymi od siebie, jest wyzwaniem, przed którym, z racji zmian demograficznych na rynku pracy, będziemy stawać coraz częściej. Problem jest na tyle istotny, że, abyśmy go dobrze zrozumieli, warto najpierw zwrócić uwagę na fakt różnic pokoleniowych, wynikających z uwarunkowań, w jakich przyszło wzrastać przedstawicielom różnych generacji. Jeżeli je dostrzeżemy, możemy zrozumieć wartości, którymi kierują się nasi współpracownicy, i wypracować z nimi konsensus. Osoby, które wychowywały się w odmiennych okolicznościach społecznych, kulturowych czy historycznych, mogą mieć inną wizję rozwiązywania problemów. W tym kontekście przyjrzyjmy się kategorii pracowników 50+. Przedstawiciele tej generacji:

  • cenią sobie zaangażowanie w pracę i stabilność zachowań,
  • są cierpliwi,
  • uznają i szanują autorytety,
  • są lojalni względem pracodawcy,
  • preferują pracę indywidualną lub kooperację, a nie rywalizację,
  • mają większą skłonność do akceptowania reguł narzucanych przez organizację,
  • ważne jest dla nich dobro pracodawcy i to, co mogą dać od siebie,
  • doceniają stabilizację i spokojną, niewymagającą nowych wyzwań pracę, której są raczej wierni; potrafią docenić to, co mają,
  • dbają jednocześnie o jakość życia prywatnego i zawodowego,
  • są samodzielni w podejmowaniu decyzji, raczej aktywni zawodowo i społecznie,
  • potrzebują poczucia sensu podejmowanych działań, ale jednocześnie są nastawieni na współpracę,
  • w organizacjach, w których pracują, są postrzegani jako zasadniczy w kwestii przestrzegania praw pracowniczych, to osoby mocno tradycyjne,
  • często nie mają zaufania do nowych technologii i zamiast załatwiać sprawy e-mailowo, wybierają rozmowę telefoniczną lub kontakt osobisty,
  • są autorytetem, choć czasem ich efektywność obniżają problemy komunikacyjne (brak znajomości lub niewystarczająca znajomość języków obcych) i niska sprawność w obsłudze komputera itd.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Pracownik urażony przez szefa, czyli komunikacja po kwadracie

SS_45_88.jpg
  • Na czym polega kwadratowy model komunikacji?
  • Co oznacza określenie „słyszeć czworgiem uszu” i jaki ma to związek z relacjami szef – pracownik?
  • Czym jest kwadratowa klarowność?
Read more

Prezentacja sprzedażowa przed grupą wymagających klientów

SS_43_88.jpg
  • Jak mówić, żeby zaangażować słuchaczy podczas prezentacji?
  • Jak skonstruować dobrą, merytoryczną i przykuwającą uwagę prezentację?
  • Jak pokonać tremę przed wystąpieniem publicznym?
Read more

Jak rozwijać kompetencje doświadczonych handlowców?

SS_42_86.jpg
  • W jaki sposób szef sprzedaży może wspierać rozwój kompetencji swoich handlowców?
  • Dla kogo odpowiednią metodą kształcenia będzie self directed learning?
  • Jakie metody kształcenia najlepiej sprawdzą się w przypadku doświadczonych pracowników z długim stażem?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama