Q&A

  • Jakie cechy lidera mogą być pomocne w zarządzaniu pracownikami starszymi od siebie?
  • Na czym polega przywództwo służebne i kiedy warto wdrożyć ten model?
  • Jakich zachowań unikać w zarządzaniu osobami 50+?

Pytanie dyrektora sprzedaży: Jeden z moich nowych młodych kierowników od niedawna zawiaduje zespołem osób znacznie starszych od niego. W jaki sposób go wesprzeć, by mógł efektywnie zarządzać w tej sytuacji?

Sytuacja, w której młodsza osoba zarządza pracownikami starszymi od siebie, jest wyzwaniem, przed którym, z racji zmian demograficznych na rynku pracy, będziemy stawać coraz częściej. Problem jest na tyle istotny, że, abyśmy go dobrze zrozumieli, warto najpierw zwrócić uwagę na fakt różnic pokoleniowych, wynikających z uwarunkowań, w jakich przyszło wzrastać przedstawicielom różnych generacji. Jeżeli je dostrzeżemy, możemy zrozumieć wartości, którymi kierują się nasi współpracownicy, i wypracować z nimi konsensus. Osoby, które wychowywały się w odmiennych okolicznościach społecznych, kulturowych czy historycznych, mogą mieć inną wizję rozwiązywania problemów. W tym kontekście przyjrzyjmy się kategorii pracowników 50+. Przedstawiciele tej generacji:

  • cenią sobie zaangażowanie w pracę i stabilność zachowań,
  • są cierpliwi,
  • uznają i szanują autorytety,
  • są lojalni względem pracodawcy,
  • preferują pracę indywidualną lub kooperację, a nie rywalizację,
  • mają większą skłonność do akceptowania reguł narzucanych przez organizację,
  • ważne jest dla nich dobro pracodawcy i to, co mogą dać od siebie,
  • doceniają stabilizację i spokojną, niewymagającą nowych wyzwań pracę, której są raczej wierni; potrafią docenić to, co mają,
  • dbają jednocześnie o jakość życia prywatnego i zawodowego,
  • są samodzielni w podejmowaniu decyzji, raczej aktywni zawodowo i społecznie,
  • potrzebują poczucia sensu podejmowanych działań, ale jednocześnie są nastawieni na współpracę,
  • w organizacjach, w których pracują, są postrzegani jako zasadniczy w kwestii przestrzegania praw pracowniczych, to osoby mocno tradycyjne,
  • często nie mają zaufania do nowych technologii i zamiast załatwiać sprawy e-mailowo, wybierają rozmowę telefoniczną lub kontakt osobisty,
  • są autorytetem, choć czasem ich efektywność obniżają problemy komunikacyjne (brak znajomości lub niewystarczająca znajomość języków obcych) i niska sprawność w obsłudze komputera itd.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kiedy sprzedaż to za mało

SS_49_92.jpg
  • Jak zwiększyć liczbę odebranych przesyłek z zamówionymi przez naszych klientów produktami?
  • Jak zmniejszyć liczbę zwrotów produktów?
  • Na jakie pytania klienci muszą znać odpowiedź po rozmowie z naszymi handlowcami?
Czytaj więcej

Do kogo dzwonić, aby umówić spotkanie handlowe?

SS_48_92.jpg
  • Co wziąć pod uwagę, określając docelowego klienta firmy?
  • Na czym polega strategia P.P.Z.Z.?
  • Dlaczego właściwe określenie awatara klienta to klucz do sukcesu całego działu handlowego?
Czytaj więcej

Mały budżet, duże efekty

SS_47_90.jpg
  • Czy przy niskim budżecie (do 500 zł) możliwe jest zorganizowanie skutecznego konkursu motywacyjnego dla handlowców?
  • Jakie nagrody możemy zaproponować pracownikom, jeśli nie dysponujemy żadnym budżetem?
  • Jakie zagrożenia należy brać pod uwagę, planując wdrożenie konkursów motywacyjnych?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama