Polskie Badanie Sprzedaży 2016 - Jak usprawnić działania sprzedażowe?

SS_29_62.jpg

Rok 2015 był pod względem koniunktury gospodarczej bardzo udany. PKB wzrósło 3,6 procent,czyli najwięcej od 2011 r. zarówno dzięki wzrostowi popytu krajowego, jak i eksportu. Biorąc pod uwagę dobrą sytuację makroekonomiczną, 2015 r. powinien być rokiem sprzedażowych sukcesów. Z tego punktu widzenia wyniki przeprowadzonego niedawno Polskiego Badania Sprzedaży są przeciętne. Tylko 15% firm zrealizowało wszystkie cele sprzedażowe, a 21% osiągnęło mniejszość lub nie zrealizowało żadnego z zakładanych celów.

Częściową odpowiedź na pytanie, o to dlaczego tak się stało, przynosi analiza sposobu ustalania celów. A te na 2015 r. wyznaczono na bardzo optymistycznym poziomie. Badane firmy planowały przeciętny wzrost przychodów ze sprzedaży o 10%1. Badane firmy planowały także przeciętnie 10% wzrost wolumenu sprzedaży, 5% wzrost masy marży, 4% wzrost udziału w rynku oraz wzrost marży procentowej o 3 punkty procentowe. Plany przychodowe wzrostu udziału rynkowego i marży procentowej udało się zrealizować w 60-75%, a wolumenowe w ponad 90%.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum