• Na czym powinna polegać klientocentryczność?
  • Jak wykorzystują ją marki takie jak eObuwie?
  • Jak mierzyć nasze stosunki z klientem?
Czy sztuczna inteligencja pomoże nam zaprzyjaźnić się z konsumentem?

Pomagaj swoim klientom, a oni odpłacą ci lojalnością. Co jednak zrobić, gdy jest ich tak wielu, że nie jesteś w stanie dopilnować każdego szczegółu? Pomocną, cyfrową dłoń wyciąga najnowsza technologia – uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja.

Skalowanie biznesu, szczególnie w świecie handlu internetowego, jest trudnym, ale i fascynującym zadaniem. Z jednej strony towarzyszy nam ekscytacja, bo marzenia spełniają się na naszych oczach, z drugiej często czujemy się przytłoczeni skalą, z jaką przychodzi nam się mierzyć. Musimy zadbać, aby na każdym punkcie styku klienta z marką zaproponować wartość zaspokajającą potrzebę odbiorcy w czasie, w którym jej oczekuje, bez względu na kanał, jakim do nas trafił. Klientocentryczność charakteryzuje się tym, że daje klientowi gwarancję otrzymania wartości, za którą z pewnością odwdzięczy się długookresową lojalnością. Wszystko to wymaga zmiany filozofii działania, a przede wszystkim sposobu, w jaki nawigujemy klientów, zapewniając im maksymalizację satysfakcji. Klientocentryczność to nie jedno miejsce obsługi albo jeden dopracowany proces, tylko mnogość punktów w organizacji, w których mówimy do klienta „jesteś dla mnie najważniejszy”.

Omnichannel w praktyce

Dobrym przykładem działania filozofii omnichannel jest marka eObuwie. Realizując zamówienie online, klient może skorzystać z aplikacji mobilnej, strony internetowej lub, co może najbardziej zaskakiwać, zrealizować je bezpośrednio w placówce offline na jednym ze specjalnych stanowisk. Podczas odwiedzin w jednej z placówek może się okazać, że poszukiwana idealna para butów znajduje się w sklepie, a pracownik od razu przyniesie ją do przymierzenia – brzmi całkiem normalnie, prawda? Nie do końca, ponieważ jeśli klient nie będzie mieć tyle szczęścia to w tym wypadku, z poziomu placówki fizycznej, można wybrać różne opcje, jak dostawę do domu lub odbiór na miejscu w wybranym sklepie. A to daje możliwość natychmiastowego zwrotu, jeśli zakupiony produkt z jakiegoś powodu okaże się nieodpowiedni. Mnogość wyboru sprawia wręcz, że kupujący nie zastanawia się, która z dróg jest najlepsza, po prostu ją realizuje.

Jedna marka, jeden proces, a tyle możliwości. Bezsprzecznie klienci to kochają! Lojalność to ciągłe gromadzenie pozytywnego doświadczenia, to automatyczne, transparentne procesy wspierające konsumenta w podejmowaniu decyzji. Sprawne procesy przywiązania konsumenta stają się dziś kluczowym punktem osiągania przewagi konkurencyjnej i sukcesu w biznesie. Skok technologiczny, jaki dokonał się w czasie pandemii, implikuje złożoność działań, jakie marka musi wykonać na rzecz swoich ambasadorów. W krótkim czasie organizacje musiały postawić na kreatywność i zaoferować klientom dostępność produktu niemalże w każdy możliwy sposób. Postpandemiczny konsument odkrył wygodę, żeby nie powiedzieć, omniwygodę, która wyznacza teraz nowe standardy obsługi.

Pozostałe 62% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 64/2022

Dlaczego ludzie cię nie polecają?

Dlaczego ludzie cię nie polecają?

Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest tak prosta, jakby się wydawało. Przede wszystkim dlatego, że jest to zbyt ogólne pytanie. Wiemy tylko, że jesteś ty, oczekujesz poleceń, a inni ludzie nie dają ci ich wystarczająco dużo lub nawet wcale. Dlaczego o tym piszę? Bo w zależności od kontekstu zadania tego pytania, otrzymasz inne odpowiedzi. W tym artykule zmierzę się z odpowiedzią na to pytanie w kilku najczęściej spotykanych kontekstach.

Czytaj więcej

Zasady wywierania wpływu na ludzi ‑ co innego znać, a co innego stosować!

Zasady wywierania wpływu na ludzi - co innego znać, a co innego stosować!
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.