• Dlaczego klienci rzucają słuchawką, kiedy tylko usłyszą, że dzwoni do nich handlowiec?
  • Jak handlowiec może się wyróżnić na tle innych dzwoniących?
Dlaczego klienci nie chcą rozmawiać z handlowcami?

Zdecydowana większość rozmów telefonicznych kończy się, zanim jeszcze na dobre się zacznie. Pomijając pewne czynniki zewnętrzne, na które nie mamy wpływu, takie jak:

  • faktyczny brak czasu na rozmowę,
  • nieodpowiednia sytuacja dla klienta,
  • inne zdarzenia losowe, które powodują, że klient nie myśli o rozmowie ze sprzedawcą

pozostałe sytuacje związane z rozłączaniem rozmowy przez klienta spowodowane są tym, jak sprzedawca poprowadzi rozmowę albo jak wyglądały wcześniejsze doświadczenia z handlowcami.

Jak wygląda większość rozmów telefonicznych?

- Dzień dobry z tej strony Jan Kowalski z firmy Twój Prąd. Czy rozmawiam z osobą decyzyjną?

- Tak.

- Bardzo mi miło, dzwonię, ponieważ przygotowaliśmy dla państwa rewelacyjną promocję na instalację paneli fotowoltaicznych, czy możemy teraz porozmawiać?

- Proszę mówić.

- Tak, jak wspomniałem, nasza firma, przygotowała dla państwa świetną promocję na instalację paneli fotowoltaicznych w państwa domu. W tym momencie rząd przygotował serię dopłat do programu Czyste Powietrze, które powodują, że instalacja paneli w państwa regionie została obniżona, aż do 80%... No i tu dalej ble, ble, ble...1

Po takim wstępie nie ma co się dziwić, że klientowi nie chce się rozmawiać ze sprzedawcą.

Dlaczego klienci nie chcą rozmawiać przez telefon?

Skupmy się na najpopularniejszych powodach niechęci klientów do rozmowy ze sprzedawcą i zastanówmy się, jak można im zaradzić.

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 64/2022

Dlaczego ludzie cię nie polecają?

Dlaczego ludzie cię nie polecają?

Odpowiedź na to pytanie wcale nie jest tak prosta, jakby się wydawało. Przede wszystkim dlatego, że jest to zbyt ogólne pytanie. Wiemy tylko, że jesteś ty, oczekujesz poleceń, a inni ludzie nie dają ci ich wystarczająco dużo lub nawet wcale. Dlaczego o tym piszę? Bo w zależności od kontekstu zadania tego pytania, otrzymasz inne odpowiedzi. W tym artykule zmierzę się z odpowiedzią na to pytanie w kilku najczęściej spotykanych kontekstach.

Czytaj więcej

Zasady wywierania wpływu na ludzi ‑ co innego znać, a co innego stosować!

Zasady wywierania wpływu na ludzi - co innego znać, a co innego stosować!
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.