• Jakie wnioski płyną z XVII raportu z Badania wykorzystania poczty elektronicznej, przeprowadzonego przez SARE?
  • Jak obostrzenia związane z pandemią wpłynęły na e-mail marketing?
  • Czy e-mail jest nadal najchętniej wykorzystywanym kanałem komunikacji?
E-mail marketing vs pandemia - kto wygrał to starcie? XVII raport z Badania wykorzystania poczty elektronicznej

W życiu pewne są tylko trzy sytuacje: Kevin sam w domu na Polsacie w Święta Bożego Narodzenia, deszcz w dniu, w którym umyło się samochód i... coroczny raport z Badania wykorzystania poczty elektronicznej publikowany przez SARE. W tym roku badanie miało jednak trochę inny charakter niż zwykle. Ankieta przeprowadzona za pomocą modułu ankiet SAREsystem oraz Panelu Badawczego Biostat pozwoliła bliżej przyjrzeć się sytuacji, w której znalazł się e-mail marketing w dobie pandemii. Tegoroczny – już XVII – raport z Badania wykorzystania poczty elektronicznej gromadzi w jednym miejscu informacje o aktualnych trendach marketingowych i wskazuje, jaką rolę odgrywa poczta elektroniczna w świecie e-commerce. Przekonajmy się, jakie zmiany zaszły w tym aspekcie w związku z wciąż trwającą pandemią.

Jak użytkownicy korzystają z poczty elektronicznej?

XVII Badanie wykorzystania poczty elektronicznej po raz kolejny potwierdziło, że e-mail marketing nie traci na popularności. Z odpowiedzi ankietowanych dowiedzieliśmy się, że większość z nas zwykle korzysta z od 1 do 3 adresów e-mailowych. Według firmy Radicati do końca 2022 r. aktywnych skrzynek pocztowych będzie aż 4,2 miliarda. Oznacza to, że w dalszym ciągu adresów e-mail jest nawet dwa razy więcej niż kont na Facebooku i Twitterze. Do czego więc służy odbiorcom poczta elektroniczna? Najczęściej poprzez e-maila prowadzimy komunikację służbową oraz kontaktujemy się ze swoimi ulubionymi markami. Aż 71% respondentów subskrybuje różnego rodzaju newslettery. W tegorocznym badaniu sprawdziliśmy również, ile e-maili dziennie otrzymują ankietowani oraz poznaliśmy ich preferencje odnośnie do pory otrzymywania wiadomości. Warto zapoznać się z pełnymi wynikami tych badań! Aby pobrać raport, należy zeskanować kod QR ze strony 43 lub wpisać do przeglądarki adres strony internetowej.

Czy e-mail marketing jest już passé?

W tym roku jasno możemy zaprzeczyć plotkom, że e-mail marketing czasy swojej świetności ma już za sobą. E-mail kolejny już raz udowadnia nam, że jest najchętniej wykorzystywanym kanałem komunikacji, którego nie należy pomijać w swojej strategii. W raporcie zostały przedstawione dokładne wyniki badania, które w dużej mierze mają realny wpływ na kształt media planów i komunikacji marketingowej wielu największych firm w Polsce – twierdzi Rafał Zakrzewski, prezes Digitree Group.

Choć wiele osób może myśleć, że e-mail marketing jest już passé, to wyniki tegorocznego badania wskazują na zupełnie coś innego... E-mail to wciąż – według 77% marketingowców – najchętniej wykorzystywany kanał dotarcia do odbiorcy w sieci! Dla prawie 50% ankietowanych sprzedaż jest głównym celem takiej komunikacji, następne to działania wizerunkowe oraz komunikacja transakcyjna. Co więcej, wielu marketingowców łączy wiadomości e-mail z innymi kanałami komunikacji, aby jeszcze lepiej dopasować się do swoich klientów. Czy podczas pandemii e-mail marketing był wykorzystywany częściej, czy e-commerce raczej odpuściły komunikację ze swoimi klientami? W ubiegłym roku wiele firm przeniosło swoje działania do sieci. Efektem tego jest rosnące zainteresowanie dostępnymi na rynku systemami do e-mail marketingu. Według danych z Badania wykorzystania poczty elektronicznej współczynnik otwarć (OR) wysłanych wiadomości okazał się wyższy niż zazwyczaj wśród 5% zbadanych firm. O ile wzrósł ten wskaźnik? W odpowiedziach respondentów najczęściej pojawiał się przedział 20–30%, ale u niektórych sięgał nawet 140%! Zatem można stwierdzić, że lockdown wpłynął pozytywnie na wyniki sprzedażowe w wybranych branżach. Domowa izolacja większości z nas spowodowała nagły wzrost zainteresowania sektorami DIY i budowlanym. Dni wolne, spędzane w domu to w końcu idealny czas na remont. Również w sklepach z branży sportowej, z powodu tymczasowego zamknięcia siłowni, odnotowano wzrost sprzedaży. Lepsze wyniki w czasie pandemii wykazało około 40% przebadanych firm, a ponad 30% z nich zawdzięcza to właśnie e-mail marketingowi.

Pozostałe 59% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak zadbać o to, by handlowcy byli ekspertami w swoim fachu?

Jak zadbać o to, by handlowcy byli ekspertami w swoim fachu?
  • Jakie warunki musi spełniać handlowiec, by można go było uznać za eksperta w swojej dziedzinie?
  • Jaką wiedzę powinien mieć handlowiec ekspert?
  • Jak stworzyć ekspertów w swoim dziale handlowym?
Czytaj więcej

Jak sprawić, by klient po zakupie był bardziej zadowolony niż przed?

Jak sprawić, by klient po zakupie był bardziej zadowolony niż przed?
  • W czym pomaga dobry kontakt posprzedażowy z klientem?
  • Dlaczego w sprzedaży trzeba dbać o emocje klienta?
  • Na czym polega over-delivery?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.