Utrzymanie klienta nie tylko wymaga mniejszego nakładu sił, ale także jest mniej kosztowne niż jego pozyskanie, dlatego warto zwiększyć nacisk na komunikację z obecnym klientem.
Często po dokonaniu zakupu klient pozostawiany jest sam sobie. Firma nie interesuje się tym, w jaki sposób korzysta on z zakupionego produktu ani czy jest zadowolony z przeprowadzonej transakcji. Dlaczego tak się dzieje? Niejednokrotnie wynika to z obawy przed koniecznością wymiany komunikatów, a w rezultacie także przyjmowania krytyki i niewygodnych pytań. A gdyby spojrzeć na to z innej perspektywy?
Aby czerpać korzyści z posprzedażowego kontaktu z klientem, warto przyjąć założenie, że stanowi on cenne źródło informacji po dokonaniu zakupu i w trakcie użytkowania produktu. Ewentualne pytania, wątpliwości czy uwagi pozwalają na wprowadzenie zmian i ustandaryzowanie procesów w celu zaspokojenia oczekiwań przyszłych klientów. Każdy kontakt klienta z firmą należy rozpatrywać zatem w perspektywie możliwych korzyści.
Posprzedażową komunikację z klientem można ukierunkować dwojako: na podjęcie przez niego konkretnych decyzji co do kolejnych zakupów bądź na utrzymanie kontaktu i budowanie pozytywnych relacji. Kluczowe jest jednak utrzymanie równowagi pomiędzy obiema sferami.
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.