Pozyskanie klienta nie oznacza, że pozostanie on z nami przez długi czas. Przywiązywanie go do siebie za pomocą zapisów w umowie również nie jest dobrym rozwiązaniem. Jakie działania warto podjąć, aby raz zbudowana relacja biznesowa trwała rzeczywiście długo i pozwalała budować zdrowy biznes, opierający się na przewidywalnych dochodach?

Lojalność klienta B2B

Klient, który długo korzysta z naszego produktu lub usługi, jest o wiele cenniejszy niż ten, który dokona tylko jednorazowego zakupu. O wiele taniej jest utrzymać dotychczasowego klienta i nakłonić go do kolejnej transakcji niż pozyskać nowego, a gdyby tego było mało, z badania przeprowadzonego na ponad 250 firmach B2B przez organizację Loyalty 3601 wynika, że trzy czwarte respondentów pozyskuje ok. 20% nowych klientów dzięki rekomendacjom dotychczasowych. Czy to oznacza, że nie warto zbyt mocno się koncentrować na pozyskiwaniu nowych klientów? Oczywiście nie, ale jeśli uda nam się utrzymać przez długi czas wielu kontrahentów, zapewnimy sobie bardziej przewidywalne i stałe dochody. To z kolei bezpośrednio przełoży się na utrzymanie firmy w dobrej kondycji.

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 54/2021

Handlowiec na miarę 2021 roku

Handlowiec na miarę 2021 roku

Działy rekrutacji i szkoleń oraz menedżerowie prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć, wyszkolić i zatrzymać idealnego, maksymalnie efektywnego handlowca. Co to jednak oznacza? Które cechy sprzedawcy i jakie podejście do sprzedaży wiąże się z jego lepszymi wynikami i przekłada na sukcesy handlowe?

Czytaj więcej

Kiedy stali klienci zaczynają odchodzić...

Kiedy stali klienci zaczynają odchodzić...
  • Dlaczego zadowolony klient to nie to samo, co lojalny klient?
  • Co może osłabiać lojalność klientów i prowadzić do ich odchodzenia?
  • Czy cena może być powodem odejścia klientów?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama