Pozyskanie klienta nie oznacza, że pozostanie on z nami przez długi czas. Przywiązywanie go do siebie za pomocą zapisów w umowie również nie jest dobrym rozwiązaniem. Jakie działania warto podjąć, aby raz zbudowana relacja biznesowa trwała rzeczywiście długo i pozwalała budować zdrowy biznes, opierający się na przewidywalnych dochodach?

Lojalność klienta B2B

Klient, który długo korzysta z naszego produktu lub usługi, jest o wiele cenniejszy niż ten, który dokona tylko jednorazowego zakupu. O wiele taniej jest utrzymać dotychczasowego klienta i nakłonić go do kolejnej transakcji niż pozyskać nowego, a gdyby tego było mało, z badania przeprowadzonego na ponad 250 firmach B2B przez organizację Loyalty 3601 wynika, że trzy czwarte respondentów pozyskuje ok. 20% nowych klientów dzięki rekomendacjom dotychczasowych. Czy to oznacza, że nie warto zbyt mocno się koncentrować na pozyskiwaniu nowych klientów? Oczywiście nie, ale jeśli uda nam się utrzymać przez długi czas wielu kontrahentów, zapewnimy sobie bardziej przewidywalne i stałe dochody. To z kolei bezpośrednio przełoży się na utrzymanie firmy w dobrej kondycji.

Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Customer lifecycle, czyli cykl życia klienta w praktyce

Customer lifecycle, czyli cykl życia klienta w praktyce
  • Co to jest cykl życia klienta i jakie są jego etapy?
  • Jak analiza danych wpływa na sprzedaż?
  • Jak skutecznie zarządzać doświadczeniem klienta?
  • Jak przeprowadzić klienta przez jego cykl życia zakupowego?
Czytaj więcej

E‑mail marketing vs pandemia ‑ kto wygrał to starcie? XVII raport z Badania wykorzystania poczty elektronicznej

E-mail marketing vs pandemia - kto wygrał to starcie? XVII raport z Badania wykorzystania poczty elektronicznej
  • Jakie wnioski płyną z XVII raportu z Badania wykorzystania poczty elektronicznej, przeprowadzonego przez SARE?
  • Jak obostrzenia związane z pandemią wpłynęły na e-mail marketing?
  • Czy e-mail jest nadal najchętniej wykorzystywanym kanałem komunikacji?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama