Na dynamicznie rozwijającym się rynku i w dobie coraz prężniej działającej konkurencji kluczem do zadowolenia konsumenta jest uczynienie przeżycia zakupowego maksymalnie wygodnym, a świadomość tego zjawiska jest motorem powstawania nowoczesnych i komfortowych rozwiązań płatniczych.

Płatności online: to warto wiedzieć

Na podstawie analizy preferencji użytkowników sieci można zaobserwować wyraźne trendy wśród dostępnych na rynku metod płatności online.

1. Natychmiastowe przelewy, czyli pay-by-link

W wyniku przyzwyczajenia kupujących do coraz doskonalszych narzędzi, a przede wszystkim maksymalnego bezpieczeństwa, jakie gwarantują operatorzy, metoda opłacania zakupów szybkim przelewem online cieszy się wśród konsumentów największym zaufaniem i popularnością. Przelewy bankowe stanowią zdecydowaną większość, bo ok. 80-90% płatności online realizowanych w polskim e-commerce i niewiele wskazuje na to, żeby ta tendencja miała się w najbliższym czasie znacząco zmienić.

Operatorzy rodzimego rynku płatności, traktując ten kanał płatniczy priorytetowo, zapewniają w pełni automatyczną obsługę od 20 do aż 178 banków. Przelewy w większości są realizowane metodą pay-by-link, co gwarantuje pełen automatyzm rozwiązania, w praktyce skracając do minimum czas trwania procesu zakupowego. Środki z tego rodzaju transakcji są przekazywane do sprzedawcy, a klient natychmiast otrzymuje potwierdzenie prawidłowego zrealizowania zakupu i dokonania płatności.

Z punku widzenia sprzedawcy ważną kwestią jest możliwość personalizacji procesu, czyli sposobu ekspozycji lub promocji dostępnych metod płatności, odpowiadającej linii graficznej serwisu oraz funkcjonalności platformy, na której został wdrożony. Istotna jest również opcja wyróżnienia np. najpopularniejszych, najczęściej wybieranych banków oraz wybór form lub realizacja całego procesu płatności bezpośrednio na stronie sklepu.

Częstym błędem popełnianym przez sprzedawców międzynarodowych, planujących ekspansję na polski rynek, jest pominięcie tej metody płatności, co z uwagi na jej popularność istotnie ogranicza liczbę potencjalnych klientów. Błąd wynika z próby odwzorowania zachowań płatniczych zaobserwowanych na innych rynkach europejskich lub światowych, gdzie przelewy bankowe online stanowią margines bądź w ogóle są niedostępne.

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Akwizytorom wstęp wzbroniony, również na LinkedIn!

Akwizytorom wstęp wzbroniony, również na LinkedIn!
  • Jakie błędy rodem z poprzedniej epoki handlowcy popełniają, korzystając z portalu LinkedIn?
  • Czy na LinkedIn można przesadzić z liczbą zebranych kontaktów i jakie są tego negatywne skutki?
Czytaj więcej

Klienci z różnych stron świata: Argentyna

Klienci z różnych stron świata: Argentyna
  • W jaki sposób komunikować się z kontrahentami z Argentyny?
  • Jaka etykieta biznesowa obowiązuje w kontaktach z nimi?
  • Jak wygląda porównanie kultur Polski i Argentyny według modelu kulturowego Geerta Hofstede?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.