• O jakie cztery obszary w pierwszej kolejności powinien zadbać lider zespołu?
  • Jak pomóc zespołowi zarządzać relacjami z klientem w erze pandemii?
  • Jak efektywnie komunikować się z zespołem i z klientami w tym szczególnie wymagającym czasie?

Każdy większy kryzys, także obecna pandemia, na początku zdumiewa, nierzadko paraliżuje. Niektórzy szybko się mobilizują i wchodzą w tryb walki o przetrwanie. Inni odnajdują w sobie zdolność zarządzania kryzysowego. Zdaniem części środowiska zarządzanie zespołem sprzedaży oraz dbanie o relacje z klientami w tym wyjątkowym czasie zasadniczo nie różni się od dobrych praktyk, które powinny być stosowane na co dzień. Tak czy inaczej, kryzys jest testem dla zespołu zarządzającego – od postawy kadry menedżerskiej zależy to, w jakim stanie firma się znajdzie po zakończeniu pandemii.

Wprawdzie sygnały o nowym wirusie i rozwijających się skutkach pandemii docierały do Polski już wcześniej, jednak dopiero 12 marca, kiedy rząd wprowadził stan zagrożenia epidemicznego, zostaliśmy zmuszeni do skonfrontowania się z nową rzeczywistością. Wprowadzenie go poskutkowało pojawieniem się pewnych zakazów i nakazów oraz różnorakich ograniczeń (np. przemieszczania się i gromadzenia), w tym ograniczeniem działania firm czy zamknięciem niektórych placówek handlowych – słowem różnymi zmianami, które wywróciły znany świat biznesu do góry nogami.

Pandemia spowodowała szereg zawirowań na rynku. Warto pamiętać, że firmy różnie odczuwają jej skutki – dla niektórych branż to czas prosperity, konieczność radzenia sobie ze wzmożonym popytem i impuls do rozwoju w ślad za rosnącymi przychodami. Jednak dla innych to szok i zagrożenie – dla przychodów, zysków, nierzadko dla istnienia biznesu. Powoduje to duże napięcie oraz szereg obaw o najbliższą przyszłość oraz o wygląd rynku po pandemii. Z wyzwaniami muszą oczywiście radzić sobie menedżerowie sprzedaży. Choć wiele funkcji w firmie wpływa na wynik finansowy, to obecnie wszyscy z mieszanką niepokoju i nadziei spoglądają w stronę działu sprzedaży, rynku i klientów.


Lider zespołu sprzedażowego powinien w obecnej sytuacji zadbać przede wszystkim o cztery obszary: biznes, zespół, relacje z klientem i siebie. Potrzebne do tego będą zachowanie spokoju i produktywna współpraca wewnętrzna z innymi działami.


Pozostałe 89% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Żeby klient od ciebie kupił, najpierw ty... kup od klienta?

SS_52_71.jpg
  • Kiedy strategia wzbudzania w kliencie wzajemności poprzez zakup produktu/usługi jego firmy jest skuteczna?
  • Dlaczego przed zastosowaniem takiej metody warto się dobrze zastanowić, czy nie przyniesie nam ona szkody?
Czytaj więcej

Klient pod specjalnym nadzorem

SS_50_81.jpg
  • Czym charakteryzują się klienci w wieku 60+?
  • Jakie standardy należy wprowadzić do obsługi klienta z pokolenia baby boomers?
  • Jak sprawdzić, czy twoi handlowcy są odpowiednio przygotowani do obsługi klienta 60+?
Czytaj więcej

Polskie sklepy podnoszą standardy obsługi

SS_50_58.jpg
  • Jakie wnioski na temat standardów obsługi klienta w polskich sklepach płyną z najnowszej edycji badania Daymakerindex?
  • Reprezentanci której branży wysunęli się na prowadzenie pod względem poziomu obsługi?
  • W których miastach klienci mogą liczyć na najlepszą obsługę w sklepach stacjonarnych?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama