Ludzki umysł to potężne narzędzie, które można wykorzystać do wielu celów. Jednym z nich jest komunikacja, a – jak wiadomo – komunikować można się na wiele sposobów. Skuteczna komunikacja to umiejętność, która przydaje się w sprzedaży prawie na każdym kroku, dlatego przedstawiam metodę, która powoduje, że znające ją osoby stają się jeszcze skuteczniejsze w wywieraniu wpływu, a tym samym przekonywaniu innych.

Jak wiadomo, klienci bardzo często mają swój tok myślenia i zaskakujące sprzedawców argumenty, dlatego warto nauczyć się metod Sleight of Mouth, dzięki którym łatwo zmienisz tok myślenia każdej osoby. Jednym z najbardziej przydatnych zastosowań (tych tzw. wzorców lingwistycznych) jest zmiana przekonań ludzi podczas konwersacji z nimi. Sleight of Mouth zostało stworzone przez jednego z najbardziej znanych teoretyków metod NLP, Roberta Diltsa, który – obserwując pracę Richarda Bandlera – wyodrębnił najskuteczniejsze w jego komunikacji, powtarzające się schematy językowe, dzięki którym stawał się on niepokonany w dyskusjach i argumentowaniu. Od czasu opracowania metod Sleight of Mouth używane jest jako narzędzie do zmiany przekonań w rozmowie. Jak to zwykle bywa z anglojęzycznymi nazwami, ich polskie odpowiedniki nie mają właściwego określenia. Nazwę tę można tłumaczyć jako: wprawne usta… zręczność języka… zręczne usta… etc. Ja najbardziej wolę odpowiednik UMIEJĘTNOŚCI UŻYWANIA JĘZYKA, chociaż to już daleko idące tłumaczenie. Nazwa ta powstała z anglojęzycznego określenia sleight of hands, które oznacza magiczne umiejętności w urzeczywistnianiu spraw wydawałoby się niemożliwych, a nawiązywać może do polskojęzycznego określenia tzw. Złotej rączki, czyli osoby, która potrafi wykonać wiele rzeczy.

Początkowo opisano zestaw 14 wzorców językowych, które można używać podczas każdej konwersacji, dyskusji czy przekonywaniu klientów do tego, co im oferujemy. W tym artykule znajdują się wszystkie metody oraz te, które opisałem dodatkowo. Razem proponuję blisko 20 metod. Wzorce te są niezależne i ty decydujesz, który będzie najbardziej pasował w danej chwili. Każdy wzorzec na swój sposób pomaga rozszerzyć perspektywę osoby, z którą rozmawiamy, pomaga jej zauważyć więcej możliwości. W ten sposób bardzo łatwo możesz zmieniać przekonania twoich rozmówców. Naucz się oraz swoich pracowników korzystać z tej metody, a zauważysz znaczną poprawę umiejętności przekonywania ludzi.

Aby zrozumieć metody Sleight of Mouth, warto zdać sobie sprawę, że ludzie, broniąc swoich argumentów, często wymyślają powód do obrony swojego zdania. Robią to z różnych powodów, ale nie to jest tematem tego artykułu. Zasada bronienia swoich argumentów (czasami bezpodstawnego) jest zazwyczaj prosta i polega na tworzeniu zdań wynikowych, gdzie X oznacza/sprawia Y, co zazwyczaj jest wpływem generalizacji na jakieś wydarzenie. Takie zdanie możemy zmienić na naszą korzyść na różne sposoby, jakie zostały opisane poniżej.

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz zobaczyć ten artykuł, jak i wiele innych w naszym portalu Controlling 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tak, ale...

Tak, ale...
  • Jak komunikować klientowi, że nie ma racji, a jednocześnie zatrzymać go przy sobie?
  • Dlaczego klienci nie ufają podpowiedziom sprzedawcy?
  • Jak nie urazić klienta używaną argumentacją?
Czytaj więcej

Klienci z różnych stron świata: Słowenia

Klienci z różnych stron świata: Słowenia
  • Czym charakteryzują się Słoweńcy jako partnerzy biznesowi?
  • W jakich obszarach są podobni, a w jakich odmienni?
  • Jakie zachowania ułatwią nam negocjacje ze Słoweńcami, a jakie utrudnią?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.