Na Ziemi żyje ponad 7 miliardów ludzi. Nawet przy założeniu, że część z nich nie stanowi Twojej grupy docelowej, zawsze pozostaje jeszcze kilkaset milionów do zagospodarowania. Jak odnaleźć w tej masie ludzi tych, którzy staną się Twoimi klientami?

Niezależnie od tego, czy Twoi handlowcy poszukują klientów telefonicznie, w Internecie czy na ulicy, liczy się to, jak szybko przedstawią swoją ofertę. Nikt nie ma czasu na wysłuchiwanie dwuminutowej przemowy przypadkowego sprzedawcy. W najlepszym razie grzecznie przerwie. W najgorszym zwymyśla lub odłoży słuchawkę bez ostrzeżenia. Zachęć swoich handlowców do przygotowania „elevator pitch”, czyli „mowy wznoszącej”.

Pewien mężczyzna z dobrym pomysłem na biznes przypadkowo znalazł się w windzie z człowiekiem, który mógł pomóc wcielić go w życie. Miał tylko kilkadziesiąt sekund, aby zaprezentować swój pomysł. Udało mu się tak dobrze przedstawić w tym krótkim czasie swoją koncepcję, że rozmowa potoczyła się dalej, po wyjściu z windy, i ostatecznie pomysł – dzięki pomocy VIP-a – został zrealizowany. Tak narodził się „elevator pitch” – metoda przedstawienia oferty w czasie potrzebnym na pokonanie windą kilku pięter, czyli od kilkunastu do około trzydziestu sekund.

Z jakich elementów powinna składać się „mowa wznosząca”? Po pierwsze, powinna zawierać nasze imię i nazwisko. Po drugie, informację o tym, czym się zajmujemy. Warto wymyślić jakieś niesztampowe określenie naszej profesji. Chodzi o to, żeby powiedzieć coś w stylu „buduję katedrę” zamiast „noszę cegły”. Po trzecie, mówimy, jaki problem rozwiązuje nasz produkt. Po czwarte, w jaki sposób ten problem jest rozwiązywany. Dzięki tym składowym, opowiedzianym w ciekawy sposób, koniecznie w ciągu maksymalnie trzydziestu sekund, mamy szansę zainteresować potencjalnego klienta.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Zaufanie ‑ jedna z najważniejszych walut w sprzedaży

Zaufanie - jedna z najważniejszych walut w sprzedaży
  • Jak budować zaufanie klienta w sprzedaży detalicznej?
  • Jakie 4 elementy wpływają na zaufanie klienta w handlu?
  • W jaki sposób zazwyczaj tracimy zaufanie klienta?
Czytaj więcej

Klienci z różnych stron świata: Portugalia

Klienci z różnych stron świata: Portugalia
  • Jaka jest kultura biznesowa Portugalii?
  • Jakie są główne podobieństwa i różnice pomiędzy Polakami i Portugalczykami?
  • Dlaczego cierpliwość przyda się w kontaktach z Portugalczykami?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.