• Czym jest wskaźnik NPS (Net Promoter Score) i dlaczego należy być ostrożnym w jego interpretacjach?
  • Na czym polega metoda Sześciu FilarówTM Doświadczeń Klientów?
  • Jakie wnioski płyną z badania „[Cyfrowy] klient nasz pan”, przeprowadzonego w 2018 r. przez firmę KPMG?

Spojrzenie na budowanie relacji z klientami z perspektywy doświadczeń, które się na nie składają, jest w ostatnich latach jednym z kluczowych trendów w zarządzaniu. Poszukiwanie czynników kształtujących lojalność i skłonność nabywców do rekomendacji danego przedsiębiorstwa stało się priorytetem dla wielu menedżerów – zarówno tych pracujących bezpośrednio z klientami, jak i tych zarządzających procesami wspierającymi podstawową działalność firm. Na popularności zyskał wskaźnik NPS (ang. Net Promoter Score). Z jednej strony pozwala on na pozyskanie w stosunkowo prosty sposób kluczowej informacji zwrotnej ze strony odbiorców naszych produktów/usług. Z drugiej jednak – może być niewystarczający dla zrozumienia, co i w jakim stopniu wpływa na wystawianą przez nich ocenę.

O czym informuje NPS?

Jeśli spojrzymy na procesy sprzedażowe, to często obserwujemy typowe zjawisko, jakim są wysokie oceny NPS wystawiane przez klientów w odpowiedzi na ocenę sfinalizowanej właśnie transakcji. Może to prowadzić do wniosku, że wysoko oceniają oni swoje doświadczenia z daną marką. Jeśli jednak spojrzymy na wyniki NPS dotyczące kolejnych punktów styku z tą samą marką podczas dalszej podróży klienta (jak np. obsługa reklamacji, przedłużenie umowy) czy wręcz oceny całościowej relacji z firmą (tzw. relacyjny NPS), okazuje się, że odnotowują one znaczący spadek. Intuicyjnie możemy wskazać, że taka sytuacja jest całkiem naturalna, gdyż nabywcy z czasem przekonują się, że zakupiony produkt lub usługa nie zawsze spełnia wszystkie oczekiwania, a sytuacje problematyczne kojarzą nam się w pierwszej kolejności z negatywnymi emocjami.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Zobacz również

Trudne negocjacje ‑ jak wyjść z nich obronną ręką

Trudne negocjacje - jak wyjść z nich obronną ręką
  • Czym jest BATNA i dlaczego warto ją mieć?
  • Jak reagować, gdy nasz partner negocjacyjny staje się agresywny?
  • W jakie pułapki wpadamy na własne życzenie?
Czytaj więcej

Jak budować zaufanie klienta jako handlowiec?

Jak budować zaufanie klienta jako handlowiec?
  • Czym jest zaufanie w biznesie?
  • Dlaczego sprzedawca powinien ufać samemu sobie?
  • Jak powinien postępować handlowiec, aby zwiększać własną wiarygodność?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.