Targi nie ugięły się pod naporem rozwoju technologii i coraz bardziej powszechnego dostępu do informacji, ale za to ewoluowały. Dziś stanowią niezbędne uzupełnienie profesjonalnej oferty firmowej i – jak się okazuje – najważniejszy element bezpośredniego kontaktu z klientem. Aby móc optymalnie wykorzystać swój udział w imprezie targowej, trzeba mieć m.in. świadomość najnowszych trendów w marketingu wystawienniczym oraz tego, że targi zaczynają się dużo wcześniej niż w dniu otwarcia i wcale nie kończy ich złożenie stoiska oraz powrót do domu.

Jeszcze dziesięć lat temu dużo mówiło się o kryzysie targowym. Rosnący brak zainteresowania ze strony wystawców, spowodowany zachłyśnięciem się bezpośrednim dostępem do nowości produktowych oferowanych przez producentów czy dystrybutorów drogą rozkwitającego wówczas Internetu, spowodował, że ośrodki targowe na moment wstrzymały oddech. Sporo mniejszych imprez targowych zamknięto, przy dużych trudniej było utrzymywać budżety. Pojawiały się pomysły targów w Internecie. Organizatorzy w porę jednak otrząsnęli się i, zamiast szukać oszczędności, zaczęli inwestować, rozbudowywać się i specjalizować. W efekcie powstaje coraz więcej mocno zróżnicowanych imprez targowych organizowanych w nowoczesnych przestrzeniach, zaś znane od lat ekspozycje branżowe biją rekordy popularności w kolejnych edycjach.

Od dłuższego czasu zarówno teoretycy, jak i praktycy biznesu zgodnie twierdzą, że wybrzmiała już era marketingu produktowego – mówi Joanna Kucharska, dyrektor Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Logistyki TAROPAK. – Żyjemy bowiem w czasach marketingu relacyjnego, gdzie targi, jako jego instrument, zapewniają wielopoziomową komunikację. Złożoność tej koncepcji jest związana z szeroką perspektywą postrzegania targów jako wydarzenia warunkującego długookresowy proces przygotowań, kontaktów po wydarzeniu, organizacji pobytu na targach, aktywności promocyjnej oraz – co wyjątkowo ważne – współpracy z mediami. Wraz ze zmianą paradygmatu produktowego na relacje przeobrażeniu uległy również podstawowe cele udziału w targach. Wciąż jeszcze wielu wystawców spodziewa się, że przestrzeń targowa przymnoży im podpisanych kontraktów. Tymczasem imprezy wystawiennicze są dziś raczej pierwszą fazą nawiązania kontaktu lub sposobem na jego podtrzymanie.

Planuj z dużym wyprzedzeniem

Targi dla każdego wystawcy powinny zacząć się na długo przed pierwszym dniem imprezy. Planowanie udziału należy rozpocząć od zdefiniowania celów uczestnictwa w targach. Przy czym, jak celnie zauważa Jacek Kisiała, współwłaściciel firmy Extend Vision sp. z o.o. i współpracownik Wyższej Szkoły Europejskiej – opiekun specjalności „Targi i Eventy” – im więcej najważniejszych celów, tym mniejsza szansa na zrealizowanie jakiegokolwiek, a żaden budżet nie będzie wystarczający.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tak, ale...

Tak, ale...
  • Jak komunikować klientowi, że nie ma racji, a jednocześnie zatrzymać go przy sobie?
  • Dlaczego klienci nie ufają podpowiedziom sprzedawcy?
  • Jak nie urazić klienta używaną argumentacją?
Czytaj więcej

Klienci z różnych stron świata: Słowenia

Klienci z różnych stron świata: Słowenia
  • Czym charakteryzują się Słoweńcy jako partnerzy biznesowi?
  • W jakich obszarach są podobni, a w jakich odmienni?
  • Jakie zachowania ułatwią nam negocjacje ze Słoweńcami, a jakie utrudnią?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.