• Kiedy strategia wzbudzania w kliencie wzajemności poprzez zakup produktu/usługi jego firmy jest skuteczna?
  • Dlaczego przed zastosowaniem takiej metody warto się dobrze zastanowić, czy nie przyniesie nam ona szkody?
Żeby klient od ciebie kupił, najpierw ty... kup od klienta?

W sytuacji pandemii, kiedy w wielu firmach pojawił się problem ze sprzedażą towarów czy usług, zaczęto poszukiwać nowych pomysłów na pozyskanie klienta. Trenerzy sprzedaży dzielący się wiedzą są coraz bardziej kreatywni, a ze swoimi pomysłami już niemal wyskakują z lodówki. Przeglądając ostatnio publikacje w mediach społecznościowych, na LinkedIn znalazłam poradę wymienioną w tytule artykułu. Była skierowana do sprzedawców i zmusiła mnie do refleksji nad jej sensem. Może autor ma rację, a ja się mylę? Czy się z nią zgadzam? I tak, i nie. Przeanalizujmy ją z perspektywy twojej firmy.

Zakup u klienta jako haczyk na jego uwagę?

Odpowiadasz za sprzedaż zespołu, a może jesteś właścicielem przedsiębiorstwa. Czy kiedykolwiek przeszło ci przez myśl, żeby swoim pracownikom doradzać zakupy u potencjalnych klientów, by wyrobili plany sprzedażowe? Presja na wynik była przecież od zawsze, w końcu to być albo nie być działania biznesu.

Metod na pozyskanie klienta jest wiele – od kampanii w różnych kanałach marketingowych, poprzez polecenia i przeprowadzanie akcji reklamowych z nogą w drzwiach, po tradycyjne wchodzenie handlowców do firmy z ulicy. Rozumiem, że nie zawsze wszystko idzie zgodnie z założonymi celami, ale czy trzeba się posuwać do takiej niekoniecznie rentownej manipulacji, jak teoretycznie bezinteresowny zakup u klienta? Kiedy takie podejście ma moim zdaniem uzasadnienie, a kiedy jest nielogiczne?

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak zadbać o to, by handlowcy byli ekspertami w swoim fachu?

Jak zadbać o to, by handlowcy byli ekspertami w swoim fachu?
  • Jakie warunki musi spełniać handlowiec, by można go było uznać za eksperta w swojej dziedzinie?
  • Jaką wiedzę powinien mieć handlowiec ekspert?
  • Jak stworzyć ekspertów w swoim dziale handlowym?
Czytaj więcej

Jak sprawić, by klient po zakupie był bardziej zadowolony niż przed?

Jak sprawić, by klient po zakupie był bardziej zadowolony niż przed?
  • W czym pomaga dobry kontakt posprzedażowy z klientem?
  • Dlaczego w sprzedaży trzeba dbać o emocje klienta?
  • Na czym polega over-delivery?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.