• Kiedy strategia wzbudzania w kliencie wzajemności poprzez zakup produktu/usługi jego firmy jest skuteczna?
  • Dlaczego przed zastosowaniem takiej metody warto się dobrze zastanowić, czy nie przyniesie nam ona szkody?
Żeby klient od ciebie kupił, najpierw ty... kup od klienta?

W sytuacji pandemii, kiedy w wielu firmach pojawił się problem ze sprzedażą towarów czy usług, zaczęto poszukiwać nowych pomysłów na pozyskanie klienta. Trenerzy sprzedaży dzielący się wiedzą są coraz bardziej kreatywni, a ze swoimi pomysłami już niemal wyskakują z lodówki. Przeglądając ostatnio publikacje w mediach społecznościowych, na LinkedIn znalazłam poradę wymienioną w tytule artykułu. Była skierowana do sprzedawców i zmusiła mnie do refleksji nad jej sensem. Może autor ma rację, a ja się mylę? Czy się z nią zgadzam? I tak, i nie. Przeanalizujmy ją z perspektywy twojej firmy.

Zakup u klienta jako haczyk na jego uwagę?

Odpowiadasz za sprzedaż zespołu, a może jesteś właścicielem przedsiębiorstwa. Czy kiedykolwiek przeszło ci przez myśl, żeby swoim pracownikom doradzać zakupy u potencjalnych klientów, by wyrobili plany sprzedażowe? Presja na wynik była przecież od zawsze, w końcu to być albo nie być działania biznesu.

Metod na pozyskanie klienta jest wiele – od kampanii w różnych kanałach marketingowych, poprzez polecenia i przeprowadzanie akcji reklamowych z nogą w drzwiach, po tradycyjne wchodzenie handlowców do firmy z ulicy. Rozumiem, że nie zawsze wszystko idzie zgodnie z założonymi celami, ale czy trzeba się posuwać do takiej niekoniecznie rentownej manipulacji, jak teoretycznie bezinteresowny zakup u klienta? Kiedy takie podejście ma moim zdaniem uzasadnienie, a kiedy jest nielogiczne?

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 54/2021

Handlowiec na miarę 2021 roku

Handlowiec na miarę 2021 roku

Działy rekrutacji i szkoleń oraz menedżerowie prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć, wyszkolić i zatrzymać idealnego, maksymalnie efektywnego handlowca. Co to jednak oznacza? Które cechy sprzedawcy i jakie podejście do sprzedaży wiąże się z jego lepszymi wynikami i przekłada na sukcesy handlowe?

Czytaj więcej

Kiedy stali klienci zaczynają odchodzić...

Kiedy stali klienci zaczynają odchodzić...
  • Dlaczego zadowolony klient to nie to samo, co lojalny klient?
  • Co może osłabiać lojalność klientów i prowadzić do ich odchodzenia?
  • Czy cena może być powodem odejścia klientów?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama