Od momentu podjęcia decyzji o rozpoczęciu działalności eksportowej pierwszą rzeczą, nad jaką powinniśmy pracować, jest pozyskiwanie klientów i partnerów do współpracy. Oto zestaw przydatnych informacji na ten temat.

Poszukiwanie partnerów do współpracy

Międzynarodowe imprezy targowe

Są optymalną metodą pozyskiwania klientów zarówno pod kątem kosztów, jakie musimy ponieść, jak i efektów, których się spodziewamy, jeśli szukamy dystrybutorów naszych produktów na rynkach eksportowych. Jeżeli dysponujemy odpowiednim budżetem, możemy zainwestować w mniejsze lub większe stoisko. W przypadku skromnych środków finansowych możemy skorzystać z powierzchni wystawienniczej, jaką oferują różnego rodzaju instytucje zajmujące się promocją eksportu w danym kraju. Powierzchnia taka jest często dotowana przez państwo, więc koszty wystawienia się są dużo niższe. Jeśli nasze fundusze są mimo tego zbyt skromne, wystarczy, że pojawimy się na targach jako odwiedzający, żeby zyskać możliwość spotkania potencjalnych partnerów. Oczywiście musimy brać pod uwagę fakt, że na targach raczej nie podpiszemy z nikim kontraktu. Impreza służy jedynie do pierwszego osobistego kontaktu z potencjalnymi partnerami. Warto dowiedzieć się, jakie są największe międzynarodowe targi w branży, w której działamy. W przypadku Polski najczęściej będą to targi w Niemczech, co jest dobrą wiadomością, ponieważ dotarcie tam jest stosunkowo tanie.

Misje handlowe

Wiele prywatnych firm i państwowych instytucji zajmuje się organizowaniem tzw. misji handlowych. Polegają one na zebraniu grupy aktywnych lub początkujących eksporterów i zorganizowaniu dla nich wyjazdu do określonego kraju, gdzie spotykają się z tamtejszymi przedsiębiorcami. Najczęściej uczestnictwo w misji handlowej obejmuje też pojawienie się na jednych lub wielu imprezach targowych w kraju, do którego wyjeżdżają eksporterzy.

Działalność radców handlowych w ambasadach

Każda polska placówka dyplomatyczna zatrudnia pracownika na stanowisku radcy handlowego, którego zadaniem jest m.in. pomoc polskim eksporterom w ekspansji na rynki zagraniczne. Wystarczy skontaktować się z radcą w danej ambasadzie, opisać mu, czym się zajmujemy i w jakiej branży działamy, a otrzymamy listę firm, z którymi możemy się skontaktować w danym kraju i rozpocząć rozmowy na temat potencjalnej współpracy.

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Prawo w eksporcie ‑ na jakie przepisy trzeba zwrócić uwagę

W dobie coraz większej konkurencyjności na rodzimym rynku przedsiębiorcy poszukują skutecznych sposobów na rozwój swojej działalności. Jednym z pomysłów może być wyjście na rynek międzynarodowy, polegające m.in. na eksporcie swoich towarów.

Czytaj więcej

4 strony eksportu

4 strony eksportu

Pierwsze wysyłki eksportowe mogą trwać dłużej a napotykane przeszkody i stres zniechęcają do dalszych kroków. Gdy w grę wchodzi biznesowy kontakt z innym językiem czy kulturą, obawy przed niepowodzeniem projektu tylko rosną. Warto więc wcześniej zabezpieczyć się ze wszystkich czterech stron.

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.