Do świadomości wielu dyrektorów sprzedaży zorientowanych na poszukiwanie nowych, chłonnych rynków zbytu zaczyna powoli docierać, że kontynent afrykański wkrótce będzie stanowił główny rejon walki o nowego klienta. Dlatego warto pomyśleć o obecności swojej firmy w tej części świata, zanim pojawi się tam konkurencja. Podpowiadamy, w jaki sposób rozpocząć działalność w Afryce, bazując na doświadczeniach zdobytych podczas współpracy z firmami z Etiopii.

Na początek kilka faktów. Afrykę zamieszkuje ponad miliard ludzi i jednocześnie jest to kontynent z największym – liczącym 24% rocznie – przyrostem naturalnym. Jest to również kontynent o największym udziale dzieci w całkowitej liczbie ludności. Osoby w przedziale wieku 0-14 stanowią 44% mieszkańców, co również świadczy o ogromnym przyszłym potencjale zakupowym Afryki. Warto również wiedzieć, że mieszkańcy Afryki mają najmniejszy PKB na mieszkańca, najkrótszą długość życia oraz najniższy poziom urbanizacji (niecałe 40% ludności mieszka w miastach).

Od czego zacząć

Pierwszy krok to znalezienie partnera biznesowego. Człowiek, który zna kulturę danego afrykańskiego kraju, jego obyczaje i jest po prostu częścią tamtej rzeczywistości, to najlepsza opcja rozpoczęcia działań.

Kontakt z ambasadą

Na początek warto skontaktować się z ambasadą Polski na terenie danego kraju, w którym chcemy działać, lub ambasadą tego kraju w Polsce i przesłać prośbę o namiary na firmy z naszej branży. Ponieważ ambasady – a właściwie ich departamenty handlowe – mają z reguły ogromny poślizg w udzielaniu informacji zwrotnej, to od nich trzeba zacząć. Gdy już prawie zapomnimy o tym, że kiedyś wysłaliśmy zapytanie, otrzymamy nieoczekiwaną odpowiedź. Najczęściej będzie to po prostu lista danych kontaktowych do różnych firm w kraju. Większość tych informacji nie będzie zbyt przydatna, ale wśród szumu informacyjnego uda się znaleźć kilka przedsiębiorstw, które mogą być naszymi potencjalnymi partnerami.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń online ‑ dobre praktyki

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń online - dobre praktyki
  • Czym jest sprzedaż doświadczeń?
  • W jaki sposób promować kursy w internecie?
  • Jakimi kanałami komunikować się z odbiorcami?
  • Czym jest personal branding i jak wpływa na sprzedaż?
Czytaj więcej

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń
  • Kiedy warto zająć się sprzedażą kursów i szkoleń?
  • Jak wykorzystać storytelling do sprzedaży szkoleń?
  • Jakich błędów należy unikać na etapie zdobywania klientów?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama