Do świadomości wielu dyrektorów sprzedaży zorientowanych na poszukiwanie nowych, chłonnych rynków zbytu zaczyna powoli docierać, że kontynent afrykański wkrótce będzie stanowił główny rejon walki o nowego klienta. Dlatego warto pomyśleć o obecności swojej firmy w tej części świata, zanim pojawi się tam konkurencja. Podpowiadamy, w jaki sposób rozpocząć działalność w Afryce, bazując na doświadczeniach zdobytych podczas współpracy z firmami z Etiopii.

Na początek kilka faktów. Afrykę zamieszkuje ponad miliard ludzi i jednocześnie jest to kontynent z największym – liczącym 24% rocznie – przyrostem naturalnym. Jest to również kontynent o największym udziale dzieci w całkowitej liczbie ludności. Osoby w przedziale wieku 0-14 stanowią 44% mieszkańców, co również świadczy o ogromnym przyszłym potencjale zakupowym Afryki. Warto również wiedzieć, że mieszkańcy Afryki mają najmniejszy PKB na mieszkańca, najkrótszą długość życia oraz najniższy poziom urbanizacji (niecałe 40% ludności mieszka w miastach).

Od czego zacząć

Pierwszy krok to znalezienie partnera biznesowego. Człowiek, który zna kulturę danego afrykańskiego kraju, jego obyczaje i jest po prostu częścią tamtej rzeczywistości, to najlepsza opcja rozpoczęcia działań.

Kontakt z ambasadą

Na początek warto skontaktować się z ambasadą Polski na terenie danego kraju, w którym chcemy działać, lub ambasadą tego kraju w Polsce i przesłać prośbę o namiary na firmy z naszej branży. Ponieważ ambasady – a właściwie ich departamenty handlowe – mają z reguły ogromny poślizg w udzielaniu informacji zwrotnej, to od nich trzeba zacząć. Gdy już prawie zapomnimy o tym, że kiedyś wysłaliśmy zapytanie, otrzymamy nieoczekiwaną odpowiedź. Najczęściej będzie to po prostu lista danych kontaktowych do różnych firm w kraju. Większość tych informacji nie będzie zbyt przydatna, ale wśród szumu informacyjnego uda się znaleźć kilka przedsiębiorstw, które mogą być naszymi potencjalnymi partnerami.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.