Bardzo często, gdy przychodzi do analizy danych, jednym z jej elementów jest analiza wykresu. Sprawa jest dosyć prosta, kiedy mamy jedną serię danych, natomiast trochę się ona komplikuje, kiedy mamy dwie serie danych i to takich danych, że pokazanie ich jednocześnie na standardowym wykresie kolumnowym wcale nie pomaga w analizie. Z pomocą przychodzi wykres kombi.

Przykład danych przedstawionych w więcej niż jednej serii danych przedstawiono na rysunku 1.

Są to dane, których nie da się pokazać na standardowym wykresie kolumnowym, gdyż wtedy seria danych „Marża” będzie zupełnie niewidoczna. Z pomocą przychodzi właśnie wykres kombi.

Czym jest wykres kombi?

Począwszy od Excela w wersji 2013 wykres kombi jest jednym z rodzajów, który możemy wstawiać bezpośrednio ze wstążki. Jego główną zaletą jest to, że pokazuje wartości na dwóch różnych osiach: na osi głównej oraz tak zwanej osi pomocniczej. Dzięki temu, mimo że mamy dane w różnych skalach, będzie on czytelny. Aby go wstawić należy po zaznaczeniu danych wybrać ze wstążki z zakładki „Wstawianie” narzędzie „Wstaw wykres kombi”. Zostało to pokazane na rysunku 2.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Źródło: Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 10/2019

Zobacz również

Jak utrzymać standardy obsługi klienta w zewnętrznej sieci sprzedaży?

SS_51_76.jpg
  • Co powinno być punktem wyjścia do stworzenia standardów obsługi klienta w zewnętrznej sieci sprzedaży?
  • Jak budować zrozumienie i akceptację standardów obsługi?
  • Jak wspomagać proces identyfikacji pracowników działu obsługi klienta z wprowadzanymi standardami?
Czytaj więcej

Jak zdobywać klientów B2B w "nowej normalności"?

SS_51_44.jpg
  • Jak mentalnie i technicznie przygotować handlowców do sprzedażowej rozmowy wideo?
  • Jak wykorzystać biały wywiad do identyfikacji potencjalnych klientów zainteresowanych twoją ofertą?
  • Jak wykorzystać technologię do doskonalenia kompetencji sprzedażowych handlowców?
Czytaj więcej

Pricing w czasach pandemii

SS_51_36.jpg
  • Jak dostosowywać poziom cen w obecnej sytuacji kryzysowej?
  • Które elementy polityki cenowej należy wykorzystać i w jaki sposób?
  • Jak zapewnić wystarczającą elastyczność polityki cenowej w nie do końca przewidywalnej rzeczywistości?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama