Bardzo często, gdy przychodzi do analizy danych, jednym z jej elementów jest analiza wykresu. Sprawa jest dosyć prosta, kiedy mamy jedną serię danych, natomiast trochę się ona komplikuje, kiedy mamy dwie serie danych i to takich danych, że pokazanie ich jednocześnie na standardowym wykresie kolumnowym wcale nie pomaga w analizie. Z pomocą przychodzi wykres kombi.

Przykład danych przedstawionych w więcej niż jednej serii danych przedstawiono na rysunku 1.

Są to dane, których nie da się pokazać na standardowym wykresie kolumnowym, gdyż wtedy seria danych „Marża” będzie zupełnie niewidoczna. Z pomocą przychodzi właśnie wykres kombi.

Czym jest wykres kombi?

Począwszy od Excela w wersji 2013 wykres kombi jest jednym z rodzajów, który możemy wstawiać bezpośrednio ze wstążki. Jego główną zaletą jest to, że pokazuje wartości na dwóch różnych osiach: na osi głównej oraz tak zwanej osi pomocniczej. Dzięki temu, mimo że mamy dane w różnych skalach, będzie on czytelny. Aby go wstawić należy po zaznaczeniu danych wybrać ze wstążki z zakładki „Wstawianie” narzędzie „Wstaw wykres kombi”. Zostało to pokazane na rysunku 2.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Źródło: Controlling i Rachunkowość Zarządcza nr 10/2019

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 49/2020

Controlling otoczenia i sytuacji firmy

CiRZ_5_35.jpg

Analiza otoczenia firmy to nie tylko analiza konkurentów. To badanie rynkowych szans, analiza własnych zasobów i finalne zderzenie, co nasza firma może robić lepiej i jak powinna unikać zagrożeń. Jak zatem wykonać dobrą analizę otoczenia? Jakich metod użyć? Jak uniknąć błędu marki Gerber i Grycan? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule!

Czytaj więcej

Jak skutecznie wdrażać w firmie standardy obsługi klienta?

SS_49_84.jpg
  • Dlaczego warto wprowadzić w firmie skodyfikowane procedury obsługi klienta?
  • Jakie pytania należy sobie zadać na etapie tworzenia procedur?
  • Od czego zacząć wdrażanie procedur obsługi klienta w firmie?
Czytaj więcej

"To może ja wyślę e‑mail?"

SS_49_80.jpg
  • Dlaczego telefonowanie „boli” tak wielu handlowców?
  • Co zrobić, żeby nasi sprzedawcy przestali wreszcie bać się telefonu?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama