Marketing i sprzedaż to dwa newralgiczne obszary przedsiębiorstwa. To właśnie te funkcje wiążą organizację z jej klientami. Audyt tych procesów ma pozwalać na przeprowadzenie ich obiektywnej, wielowymiarowej oceny oraz wyznaczenie słabych stron strategii marketingowej i sprzedażowej. Jego celem jest również zaproponowanie rekomendacji, które przyczynią się do zwiększenia rentowności sprzedaży czy poprawy obsługi klientów.

Audyt marketingu i sprzedaży - czy każda firma go potrzebuje?

Czy każda firma potrzebuje audytu?

Bez wątpienia doskonalenie procesów zachodzących w firmie wymaga systematycznej weryfikacji i kontroli. Bez informacji zwrotnej dot. tego, jak wygląda rzeczywistość organizacyjna, trudno opracować i wprowadzić zmiany. Tylko dzięki systematycznym badaniom można zidentyfikować występujące w procesach nieprawidłowości i zaplanować działania, które pozwolą wyeliminować błędy.

Jednym z narzędzi pozwalających na takie badanie jest audyt. Często jest on utożsamiany z kontrolą, chociaż takie założenie nie jest do końca prawidłowe. Celem audytu nie jest tylko „wytykanie błędów”, ale przede wszystkim zaproponowanie rozwiązań, które te błędy pozwolą trwale wyeliminować.

Różnice między audytem i kontrolą przedstawia Tabela 1. Audyt ma przede wszystkim pomóc firmie obrać właściwy kierunek działania i wdrożyć zmiany, które przyczynią się do zwiększenia doskonałości jej działania. Kontrola natomiast bada zgodność stanu faktycznego ze wzorcem, a jej zadaniem jest wskazanie błędów w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa i ich źródeł.

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Źródło: Finanse i Controlling nr 68/2020

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 62/2022

Rabaty w marketingu – jak sprawdzić, czy system rabatowy w firmie dobrze działa

Rabaty w marketingu – jak sprawdzić, czy system rabatowy w firmie dobrze działa

Bez względu na to, ile mówi się o „cebulach”, „nosaczach afrykańskich” czy „Marianie i Barbarze”, wszyscy lubimy rabaty, promocje i wyprzedaże. W sektorze MŚP stosuje je aż 80% firm1. Dobrze pomyślane są bowiem transakcjami win–win, a efektywna polityka rabatowa może przynosić rewelacyjne efekty sprzedażowe. Kiedy tak się dzieje? Jak sprawdzać, czy system rabatowy w firmie dobrze działa? I wreszcie: jak rabatować, aby faktycznie podnieść sprzedaż? Oto 6 zasad, jakimi należy się kierować.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 62/2022

Jak sprawdzić swoje umiejętności zarządcze?

Jak sprawdzić swoje umiejętności zarządcze?
  • Jakich szefów potrzebują zespoły w 2022 r.?
  • Jakie są cechy dobrego menedżera?
  • Jak możesz pracować jako dobry menedżer nad swoją samoświadomością?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.