Zbudowanie względnie trwałej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa jest dla menedżerów jednym z podstawowych celów. W jaki sposób go osiągnąć na dynamicznym rynku, dbając o interesy zarówno klienta, jak i firmy?

Budowanie przewagi konkurencyjnej na współczesnym rynku

Istotnym warunkiem powodzenia przedsiębiorstwa na rynku jest jego konkurencyjność. Staje się ona jednym z ważniejszych kryteriów oceny funkcjonowania organizacji. Poziom konkurencyjności odzwierciedla wzajemne relacje zachodzące pomiędzy przedsiębiorstwami w danym sektorze, a także umożliwia porównanie wyników ich działalności. Istota konkurencyjności może być analizowana zarówno w ujęciu statycznym, jak i dynamicznym.

Ze statycznego punktu widzenia jest ona cechą efektywnie działającego przedsiębiorstwa. W ujęciu dynamicznym konkurencyjność jest procesem, w którym podmioty te rywalizują, dążąc do jak najbardziej korzystnych dla swoich interesariuszy rozstrzygnięć w obszarach ich działalności. W praktyce konkurencyjność jest często rozumiana jako zdolność do budowania siły ekonomicznej przedsiębiorstwa. Z kolei bycie konkurencyjnym kojarzy się z posiadaniem lepszych predyspozycji do takiego właśnie rozwoju.

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń online ‑ dobre praktyki

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń online - dobre praktyki
  • Czym jest sprzedaż doświadczeń?
  • W jaki sposób promować kursy w internecie?
  • Jakimi kanałami komunikować się z odbiorcami?
  • Czym jest personal branding i jak wpływa na sprzedaż?
Czytaj więcej

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń
  • Kiedy warto zająć się sprzedażą kursów i szkoleń?
  • Jak wykorzystać storytelling do sprzedaży szkoleń?
  • Jakich błędów należy unikać na etapie zdobywania klientów?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama