Storytelling to narzędzie, które w sprzedaży ma coraz większe znaczenie, ponieważ pozwala przyciągnąć uwagę klienta i pozostać w jego świadomości przez dłuższy czas.

Przeciętny człowiek od chwili, gdy otworzy rano oczy do czasu, aż zamknie je, kładąc się wieczorem spać, jest atakowany przez co najmniej trzy tysiące przekazów marketingowych. Jeśli przypadkiem wejdzie tego dnia do supermarketu, liczba ta może podskoczyć do dziesięciu tysięcy. W takim zalewie informacji kupujący będą zwracali uwagę jedynie na rzeczy wyjątkowe, odstające od średniej wyznaczanej przez tandetne i nachalne komunikaty w rodzaju „kup to, a będziesz szczęśliwy”.

Emocjonalny przekaz

„Pamiętam bardzo dobrze, kiedy dostałem pierwszy cukierek od mojego dziadka. To był Werther’s Original, a ja miałem wtedy cztery lata” – wielu z nas pamięta treść tej reklamy (a przynajmniej przywołany początek) słowo w słowo. Dlaczego? Ponieważ przekaz ten miał charakter historii opowiadanej głosem staruszka, a na ekranie widzieliśmy dziadka spędzającego czas ze swoim wnuczkiem. Reklamowany produkt pojawiał się dopiero na samym końcu tej historii, po czym dziadek i wnuczek padali sobie w objęcia. Reklama ta miała więcej wspólnego z opowieścią w rodzaju „za górami, za lasami” lub „dawno, dawno temu w odległej galaktyce” niż z tradycyjnym zachęcaniem do zakupu cukierków. Kluczem do jej sukcesu był właśnie storytelling, czyli sztuka opowiadania historii.

 

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 49/2020

Controlling otoczenia i sytuacji firmy

CiRZ_5_35.jpg

Analiza otoczenia firmy to nie tylko analiza konkurentów. To badanie rynkowych szans, analiza własnych zasobów i finalne zderzenie, co nasza firma może robić lepiej i jak powinna unikać zagrożeń. Jak zatem wykonać dobrą analizę otoczenia? Jakich metod użyć? Jak uniknąć błędu marki Gerber i Grycan? Odpowiedzi znajdziesz w tym artykule!

Czytaj więcej

Jak skutecznie wdrażać w firmie standardy obsługi klienta?

SS_49_84.jpg
  • Dlaczego warto wprowadzić w firmie skodyfikowane procedury obsługi klienta?
  • Jakie pytania należy sobie zadać na etapie tworzenia procedur?
  • Od czego zacząć wdrażanie procedur obsługi klienta w firmie?
Czytaj więcej

"To może ja wyślę e‑mail?"

SS_49_80.jpg
  • Dlaczego telefonowanie „boli” tak wielu handlowców?
  • Co zrobić, żeby nasi sprzedawcy przestali wreszcie bać się telefonu?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama