Storytelling to narzędzie, które w sprzedaży ma coraz większe znaczenie, ponieważ pozwala przyciągnąć uwagę klienta i pozostać w jego świadomości przez dłuższy czas.
Przeciętny człowiek od chwili, gdy otworzy rano oczy do czasu, aż zamknie je, kładąc się wieczorem spać, jest atakowany przez co najmniej trzy tysiące przekazów marketingowych. Jeśli przypadkiem wejdzie tego dnia do supermarketu, liczba ta może podskoczyć do dziesięciu tysięcy. W takim zalewie informacji kupujący będą zwracali uwagę jedynie na rzeczy wyjątkowe, odstające od średniej wyznaczanej przez tandetne i nachalne komunikaty w rodzaju „kup to, a będziesz szczęśliwy”.
Emocjonalny przekaz
„Pamiętam bardzo dobrze, kiedy dostałem pierwszy cukierek od mojego dziadka. To był Werther’s Original, a ja miałem wtedy cztery lata” – wielu z nas pamięta treść tej reklamy (a przynajmniej przywołany początek) słowo w słowo. Dlaczego? Ponieważ przekaz ten miał charakter historii opowiadanej głosem staruszka, a na ekranie widzieliśmy dziadka spędzającego czas ze swoim wnuczkiem. Reklamowany produkt pojawiał się dopiero na samym końcu tej historii, po czym dziadek i wnuczek padali sobie w objęcia. Reklama ta miała więcej wspólnego z opowieścią w rodzaju „za górami, za lasami” lub „dawno, dawno temu w odległej galaktyce” niż z tradycyjnym zachęcaniem do zakupu cukierków. Kluczem do jej sukcesu był właśnie storytelling, czyli sztuka opowiadania historii.
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.