• Czym jest design thinking?
  • Jak wykorzystać myślenie projektowe w procesie sprzedaży?
  • Jakich błędów unikać przy wykorzystywaniu narzędzi designerów?

Nowa moda czy rewolucja, która może zmienić proces obsługi klienta? Design thinking coraz częściej pojawia się na ustach nowoczesnych przedsiębiorców, którzy upatrują w nim nadziei na rozwój swojego biznesu.

Czym jest design thinking?

Większość z nas zapewne intuicyjnie umiałoby powiedzieć (lub w zasadzie przetłumaczyć), czym może być design thinking. Pierwsze skojarzenia dotyczą kreatywności, pomysłowości, być może również kwestii związanych z wyglądem. Otóż kiedy zagłębimy się w definicje, odpowiedź nie jest tak oczywista. Z artykułu Reclaim Your Creative Confidence dla „Harvard Business Review” dowiemy się, że jest to naturalna zdolność do przychodzenia z nowymi ideami i ciekawością do ich przetestowania1. Z kolei Tim Brown, jeden z pionierów tej dziedziny, autor książki Zmiana przez design, informuje, że: „Design thinking polega na przekazaniu narzędzi designerów w ręce osób, które nigdy nie uważały się za związane w jakikolwiek sposób z designem, oraz na zastosowaniu tych narzędzi do zdecydowanie szerszego spektrum problemów”2. Czym zajmują się designerzy oraz jak odnieść to do sprzedaży? Etymologia słowa design podpowiada nam takie hasła jak „wyznaczać” (z łac. designare), „rysunek, wzór" (z wł. designo), ale też „wskazywać” (z fr. designer). Zatem można je powoli łączyć choćby z reklamą czy prezentacją produktów, gdzie zależy nam na malowaniu obrazów, które zachęcą czy też wskażą klientowi drogę do jego zakupu. Czy tym właśnie zajmuje się designer? Poniekąd tak, gdyż projektując grafiki, wpływa na wyobraźnię i odczucia (przynajmniej tak powinno być). Wiemy już zatem, że design thinking wykorzystuje te same metody i narzędzia, jak designerzy, ale czy może się to okazać pomocne w wywieraniu wpływu na klientów?

Metoda ta na pewno może być przydatna w trakcie projektowania nowych produktów, usług a nawet modeli biznesowych. Zakłada ona pięć etapów, którym teraz się przyjrzymy pod kątem procesu sprzedaży.3

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Budowanie przewagi konkurencyjnej w B2B

SS_45_38.jpg
  • Dlaczego, chcąc zbudować przewagę konkurencyjną w B2B, szef sprzedaży musi przestać patrzeć w pierwszej kolejności na wynik?
  • O jakie podstawowe wartości trzeba zadbać, by zdobyć zaufanie klienta biznesowego?
  • Dlaczego współpracujący z nami kierowca i magazynier powinni przejść szkolenia z komunikacji i budowania wizerunku?
Read more

Zarządzanie kategoriami produktów w relacjach z sieciami handlowymi

SS_45_42.jpg
  • Z czego zwykle rozliczany jest kupiec i jakie mogą być jego KPI?
  • Jak wykorzystać te informacje z korzyścią dla sprzedaży naszych produktów?
  • Co powinna zawierać prezentacja dla kupca dotycząca zmiany cen?
Read more
Open access no. 45/2019

Zwinne zarządzanie w sprzedaży

SS_45_48.jpg
  • Czym jest zwinne zarządzanie?
  • Jak można je zaimplementować w sprzedaży?
  • Czym jest przyczyna źródłowa i jak do niej dotrzeć?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama