• Czym jest design thinking?
  • Jak wykorzystać myślenie projektowe w procesie sprzedaży?
  • Jakich błędów unikać przy wykorzystywaniu narzędzi designerów?

Nowa moda czy rewolucja, która może zmienić proces obsługi klienta? Design thinking coraz częściej pojawia się na ustach nowoczesnych przedsiębiorców, którzy upatrują w nim nadziei na rozwój swojego biznesu.

Czym jest design thinking?

Większość z nas zapewne intuicyjnie umiałoby powiedzieć (lub w zasadzie przetłumaczyć), czym może być design thinking. Pierwsze skojarzenia dotyczą kreatywności, pomysłowości, być może również kwestii związanych z wyglądem. Otóż kiedy zagłębimy się w definicje, odpowiedź nie jest tak oczywista. Z artykułu Reclaim Your Creative Confidence dla „Harvard Business Review” dowiemy się, że jest to naturalna zdolność do przychodzenia z nowymi ideami i ciekawością do ich przetestowania1. Z kolei Tim Brown, jeden z pionierów tej dziedziny, autor książki Zmiana przez design, informuje, że: „Design thinking polega na przekazaniu narzędzi designerów w ręce osób, które nigdy nie uważały się za związane w jakikolwiek sposób z designem, oraz na zastosowaniu tych narzędzi do zdecydowanie szerszego spektrum problemów”2. Czym zajmują się designerzy oraz jak odnieść to do sprzedaży? Etymologia słowa design podpowiada nam takie hasła jak „wyznaczać” (z łac. designare), „rysunek, wzór" (z wł. designo), ale też „wskazywać” (z fr. designer). Zatem można je powoli łączyć choćby z reklamą czy prezentacją produktów, gdzie zależy nam na malowaniu obrazów, które zachęcą czy też wskażą klientowi drogę do jego zakupu. Czy tym właśnie zajmuje się designer? Poniekąd tak, gdyż projektując grafiki, wpływa na wyobraźnię i odczucia (przynajmniej tak powinno być). Wiemy już zatem, że design thinking wykorzystuje te same metody i narzędzia, jak designerzy, ale czy może się to okazać pomocne w wywieraniu wpływu na klientów?

Metoda ta na pewno może być przydatna w trakcie projektowania nowych produktów, usług a nawet modeli biznesowych. Zakłada ona pięć etapów, którym teraz się przyjrzymy pod kątem procesu sprzedaży.3

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Myślenie strategiczne w sprzedaży

SS_44_30.jpg
  • Z czego wynika większość porażek handlowych?
  • Jakie są fundamenty skutecznej strategii sprzedaży?
  • Jakie obszary należy uwzględnić przy strategicznym planowaniu sprzedaży?
Read more

Optymalizacja pricingowa w segmencie B2B

SS_43_42.jpg
  • W jaki sposób zdefiniować optymalną cenę w segmencie B2B?
  • Jakie elementy powinna zawierać dobrze przeprowadzona analiza procesów pricingowych?
  • Czym jest logika cenowa i jak ją wyznaczyć?
Read more

Trudne negocjacje z sieciami handlowymi

SS_43_37.jpg
  • Co koniecznie należy określić przed rozpoczęciem negocjacji z sieciami handlowymi?
  • Na co zwrócić uwagę, siadając przy stole negocjacyjnym?
  • Jak reagować na uciążliwe zachowania partnera negocjacyjnego podczas spotkania?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama