• Czym jest design thinking?
  • Jak wykorzystać myślenie projektowe w procesie sprzedaży?
  • Jakich błędów unikać przy wykorzystywaniu narzędzi designerów?
Design thinking w sprzedaży

Nowa moda czy rewolucja, która może zmienić proces obsługi klienta? Design thinking coraz częściej pojawia się na ustach nowoczesnych przedsiębiorców, którzy upatrują w nim nadziei na rozwój swojego biznesu.

Czym jest design thinking?

Większość z nas zapewne intuicyjnie umiałoby powiedzieć (lub w zasadzie przetłumaczyć), czym może być design thinking. Pierwsze skojarzenia dotyczą kreatywności, pomysłowości, być może również kwestii związanych z wyglądem. Otóż kiedy zagłębimy się w definicje, odpowiedź nie jest tak oczywista. Z artykułu Reclaim Your Creative Confidence dla „Harvard Business Review” dowiemy się, że jest to naturalna zdolność do przychodzenia z nowymi ideami i ciekawością do ich przetestowania1. Z kolei Tim Brown, jeden z pionierów tej dziedziny, autor książki Zmiana przez design, informuje, że: „Design thinking polega na przekazaniu narzędzi designerów w ręce osób, które nigdy nie uważały się za związane w jakikolwiek sposób z designem, oraz na zastosowaniu tych narzędzi do zdecydowanie szerszego spektrum problemów”2. Czym zajmują się designerzy oraz jak odnieść to do sprzedaży? Etymologia słowa design podpowiada nam takie hasła jak „wyznaczać” (z łac. designare), „rysunek, wzór" (z wł. designo), ale też „wskazywać” (z fr. designer). Zatem można je powoli łączyć choćby z reklamą czy prezentacją produktów, gdzie zależy nam na malowaniu obrazów, które zachęcą czy też wskażą klientowi drogę do jego zakupu. Czy tym właśnie zajmuje się designer? Poniekąd tak, gdyż projektując grafiki, wpływa na wyobraźnię i odczucia (przynajmniej tak powinno być). Wiemy już zatem, że design thinking wykorzystuje te same metody i narzędzia, jak designerzy, ale czy może się to okazać pomocne w wywieraniu wpływu na klientów?

Metoda ta na pewno może być przydatna w trakcie projektowania nowych produktów, usług a nawet modeli biznesowych. Zakłada ona pięć etapów, którym teraz się przyjrzymy pod kątem procesu sprzedaży.3

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 58/2021

Faktoring a płynność przedsiębiorstw

Faktoring a płynność przedsiębiorstw

Jak wynika z raportu Krajowego Rejestru Długów z 2019 r., przedsiębiorcy zarejestrowani w naszym kraju byli winni innym przedsiębiorcom prawie 9 mld złotych. Niespłacone wierzytelności rosną, a znikomy odsetek firm otrzymuje swoje należności na czas. Zaledwie kilkanaście procent organizacji otrzymuje zapłatę za swoje faktury w terminie. Takie otoczenie rynkowe ma znaczący wpływ na poziom kapitału obrotowego w przedsiębiorstwach, a co za tym idzie na poziom bezpieczeństwa prowadzenia biznesu w Polsce. Jedną z opcji przeciwdziałania pogarszającej się płynności jest faktoring.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 58/2021

Windykacja – postępowanie sądowe czy firma windykacyjna?

Windykacja – postępowanie sądowe czy firma windykacyjna?

Windykacja – proces, który niestety jest rzeczą naturalną w dzisiejszych czasach. Posiadając firmę i nawiązując współpracę z wieloma kontrahentami, pracownikami i współpracownikami, obie strony muszą brać pod uwagę ryzyko przeżycia sytuacji, w której będą zmuszone użyć środków określonych prawem, żeby odzyskać swoje należności. W niniejszym artykule uwaga będzie skupiona na postępowaniu windykacyjnym w drodze postępowania sądowego oraz na przypadku przekazania wierzytelności do firm windykacyjnych.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.