• Czy „trudne czasy”, choćby takie jak obecne – w dobie pandemii – to właściwy moment dla wprowadzenia na rynek nowych produktów lub usług?
  • Czy lepiej przyspieszyć zaplanowane wdrożenie produktu, czy raczej przeczekać i zobaczyć, jak zmieni się rzeczywistość?

Dziś wiele firm musi spróbować sobie odpowiedzieć na powyższe pytania. Jak niemal w każdej biznesowej sytuacji – nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy rekomendacji. Wiele zależy od charakteru danego produktu i od rynku, na który ma trafić. Kluczowa jest sytuacja firmy stojącej przed tą decyzją, stosunek między ryzykiem a potencjalnymi korzyściami.

Ostatnie miesiące pokazały, że kryzys związany z pandemią dla jednych był poważnym kłopotem, dla innych niesamowitą szansą.

Dla przykładu, jeżeli kierujemy restauracją i tuż przed wybuchem pandemii chcieliśmy wprowadzić do menu nowy typ deserów, lockdown zmusił nas do wstrzymania się z premierą. Ale jeśli naszym nowym produktem miały być gotowane u nas dania, zamrożone i sprzedawane w opakowaniach na wynos, to czas pandemii mógł być szczególnie dobrym momentem na wejście z nimi na rynek. O ile oczywiście mieliśmy pomysł na ich dystrybucję do klienta – czy to przez dowozy bezpośrednie, czy przez sprzedaż innymi kanałami dotarcia.

Czas kwarantanny narodowej mógł też uniemożliwić kontakty sprzedażowe z wieloma grupami odbiorców, np. dyrektorami placówek oświatowych czy zakładami fryzjerskimi. W takich warunkach próby sprzedaży nowego produktu były niemożliwe lub bardzo utrudnione. Wiele firm jednak zmotywowało to do uruchomienia zdalnych form poszukiwania klientów, poszerzenia rynku o nowe grupy docelowe lub uruchomienia sprzedaży online.

Dziś, gdy powstaje ten artykuł, gospodarka weszła w fazę odmrażania. Polacy w większości wrócili do swoich miejsc pracy, otworzyły się restauracje, obudził rynek kultury.

Co teraz? – zastanawiamy się. Czy to już dobry moment na prezentację nowości? Czy ludzie mają głowę do tego, by śledzić takie informacje? Czy będą chcieli wydawać pieniądze, gdy tyle mówi się o wzroście bezrobocia?

Zanim podejmiemy taką decyzję, warto rozważyć wszystkie za i przeciw, by móc racjonalnie oszacować ryzyko i szanse związane z premierą rynkową w tym niezwykłym czasie.

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 52/2020

Klient nie/rentowny. Jak badać rentowność klientów według kanałów sprzedaży?

CiRZ_250_29.jpg

Badanie rentowności klientów jest istotnym zagadnieniem w przedsiębiorstwach, w szczególności w sytuacji, w której danemu klientowi oferowane są preferencyjne ceny. Może się zdarzyć wówczas, że choć pozornie marża uzyskiwana we współpracy z danym klientem pozostaje na akceptowalnym poziomie, to po uwzględnieniu wszystkich kosztów związanych z obsługą danego klienta okaże się, że jest to klient nierentowny dla przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Rzecznik klienta w firmie

SS_52_74.jpg
  • Jakie są zadania rzecznika klienta w firmie?
  • Kiedy warto się zastanowić nad utworzeniem takiego stanowiska w swojej organizacji?
  • Jakie umiejętności i kompetencje powinna mieć osoba zatrudniona jako rzecznik klienta?
Czytaj więcej

Zmiana grupy docelowej produktu/usługi ‑ kiedy warto?

SS_52_43.jpg
  • Dlaczego dobór grupy docelowej produktu/usługi jest tak ważny?
  • Czy i kiedy warto zmienić grupę docelową?
  • Jakimi kanałami dotrzeć do nowej grupy docelowej?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama