Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie działania należy podjąć, by przygotować pracowników działu sprzedaży na nowe otwarcie po pandemii?
  • Jakie narzędzia mogą wspomóc zespół w nowych realiach sprzedażowych?

Większość menedżerów sprzedaży zarządzających zespołami doradców mobilnych stosuje dziś doraźne środki zaradcze, by utrzymać procesy handlowe w ryzach. Oczywiście, musimy reagować, by przetrwać ten trudny czas. Ale oprócz decyzji taktycznych powinniśmy się pochylić też nad strategicznym podejściem do sprzedaży i odpowiedzieć sobie na pytanie: czy moja organizacja jest sprzedażowo przygotowana na nowe otwarcie?

Przykra niespodzianka?

Kryzys bowiem minie, ale świat, który się po nim wyłoni, nie będzie już taki sam. To przeobrażenie będzie dotyczyło wszystkich etapów procesu sprzedaży – tego, jak nawiązujemy relację z klientem, jak budujemy jego doświadczenie w kontakcie z naszą organizacją i w jaki sposób zaprezentujemy mu naszą ofertę.

Czas pandemii powinniśmy więc podzielić na bieżące działania zaradcze i myślenie strategiczne, które pozwoli nam zaadaptować nasze procesy do zupełnie nowych oczekiwań. Firmy, które to zrobią, szybko odbudują swoją pozycję. Na tych, którzy liczą, że znówbędzie, tak jak było, może czekać przykra niespodzianka.

Czy w ogóle masz narzędzia?

Jedną z odpowiedzi na pytanie, co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji, jest bez wątpienia spojrzenie w kierunku odpowiednich narzędzi sprzedażowych. Jeśli bowiem Twój proces składa się z kartki i ołówka, wyświetlanej prezentacji i wpisywaniu notatek do CRM-a,być może czas na zmianę. Jest rok 2020 – tzw. scena Sales Tech wzbogaciła się o setki narzędzi, które zmieniają oblicze współczesnych procesów handlowych. Dlaczego ich nie wykorzystać?

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak utrzymać standardy obsługi klienta w zewnętrznej sieci sprzedaży?

SS_51_76.jpg
  • Co powinno być punktem wyjścia do stworzenia standardów obsługi klienta w zewnętrznej sieci sprzedaży?
  • Jak budować zrozumienie i akceptację standardów obsługi?
  • Jak wspomagać proces identyfikacji pracowników działu obsługi klienta z wprowadzanymi standardami?
Czytaj więcej

Jak zdobywać klientów B2B w "nowej normalności"?

SS_51_44.jpg
  • Jak mentalnie i technicznie przygotować handlowców do sprzedażowej rozmowy wideo?
  • Jak wykorzystać biały wywiad do identyfikacji potencjalnych klientów zainteresowanych twoją ofertą?
  • Jak wykorzystać technologię do doskonalenia kompetencji sprzedażowych handlowców?
Czytaj więcej

Pricing w czasach pandemii

SS_51_36.jpg
  • Jak dostosowywać poziom cen w obecnej sytuacji kryzysowej?
  • Które elementy polityki cenowej należy wykorzystać i w jaki sposób?
  • Jak zapewnić wystarczającą elastyczność polityki cenowej w nie do końca przewidywalnej rzeczywistości?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama