Brazylia jest bardzo atrakcyjna dla wielu zagranicznych firm z powodu wielkości rynku i szybko rozwijającej się gospodarki. Polscy przedsiębiorcy zaczynają dostrzegać ten potencjał.

Brazylia to największa gospodarka w Ameryce Łacińskiej i ósmy pod względem wielkości rynek konsumencki na świecie. Kraj ten posiada znaczące zasoby naturalne oraz duży potencjał siły roboczej. Wiele sektorów gospodarki oferuje doskonałe warunki dla rozwoju biznesu. To właśnie wielkość rynku i łatwy dostęp do surowców przyciągają wielu zagranicznych inwestorów. Poza tym Brazylia jest rynkiem ludzi młodych – to aż 200 mln mieszkańców, przy bardzo wysokim udziale osób poniżej 30. roku życia, o rosnącej sile nabywczej dzięki silnemu wzrostowi gospodarki.

Kraj podzielony jest na 26 stanów i dystrykt federalny. Uświadomienie sobie jego rozmiarów jest bardzo ważne w momencie podejmowania decyzji o inwestycji lub nawiązaniu współpracy. Niemożliwe jest rozpoczęcie działalności we wszystkich regionach od razu. Sam stan Sao Paulo ma 40 mln mieszkańców, a Minas Gerais 20 mln i powierzchnię niemal dwukrotnie większą niż Polska.

Inwestycje zagraniczne, czyli co przyciąga inwestorów do Brazylii?

Brazylia jest jednym z krajów, który przyciąga największą liczbę inwestycji zagranicznych na świecie. Ich poziom wyniósł 65 miliardów USD w 2012 r. i 64 miliardów USD w 2013 r. Do atrakcyjności rynku przyczyniają się jego wielkość, szybki rozwój, łatwy dostęp do surowców i zdywersyfikowanie gospodarki, która dzięki temu jest bardziej odporna na międzynarodowe kryzysy, a także strategiczna pozycja, umożliwiająca dostęp do pozostałych rynków Ameryki Łacińskiej. Brazylia jest członkiem MERCOSUR/ MERCOSUL – unii celnej, do której należą także Argentyna, Wenezuela, Urugwaj i Paragwaj. Zaistnienie na rynku brazylijskim daje tym samym łatwiejszy dostęp do pozostałych rynków krajów MERCOSUR i pozwala na korzystanie z ulg, jakie niesie za sobą unia celna pomiędzy tymi krajami. W sumie mówimy o rynku liczącym ponad 300 mln konsumentów.

Jak wejść na rynek?

Konieczność adaptacji do warunków rynkowych kraju jest szczególnie ważna w przypadku Brazylii, kraju o dużej złożoności, który ze względu na swój rozmiar i kulturę jest prawdziwym gigantem. Rynek takiej wielkości wymaga długoterminowych inwestycji i dobrej strategii.

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription
Favorites Print

Also check

On-line only no. 46/2019

Kaizen jako narzędzie kształtowania optymalnych metod pracy

Kaizen – z jap. dobra zmiana – to mechanizmy i działania ukierunkowane na doskonalenie małymi krokami. Nie oczekuje się tutaj dużych zmian, ale drobnych usprawnień, których autorami są najczęściej szeregowi pracownicy. I o takich właśnie kaizenach, budowanych i wdrażanych przez pracowników, będziemy tu pisać. Dlaczego? Ponieważ okazuje się, że właśnie takie stopniowe, oddolne zmiany przynoszą znaczące oszczędności finansowe (!), a przede wszystkim są trwałe.

Read more
On-line only no. 46/2019

Efektywne zarządzanie cenami zorientowane na zyski firmy

MC_57_08.jpg

Jedną z kluczowych miar w działalności przedsiębiorstwa jest zysk. Wyznacza on kierunek aktywności firmy i stanowi jej główną motywację. Osiągnięcie omawianego celu umożliwia przetrwanie i rozwój przedsiębiorstwa na dynamicznym rynku. Przybliża do tego niewątpliwie przemyślana i konsekwentnie realizowana polityka cenowa firmy.

Read more

Budowanie przewagi konkurencyjnej w B2B

SS_45_38.jpg
  • Dlaczego, chcąc zbudować przewagę konkurencyjną w B2B, szef sprzedaży musi przestać patrzeć w pierwszej kolejności na wynik?
  • O jakie podstawowe wartości trzeba zadbać, by zdobyć zaufanie klienta biznesowego?
  • Dlaczego współpracujący z nami kierowca i magazynier powinni przejść szkolenia z komunikacji i budowania wizerunku?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Advertisement