Zmiany konkurencyjności, jakie zachodzą w naszym kraju od pewnego czasu, nie pozostawiają żadnych złudzeń – Polska nie jest już taka sama jak w latach 2006-2007. Od 1989 roku rynek wyrównywał ogromną dysproporcję pomiędzy popytem a niską podażą. W ciągu 20 lat transformacji luka ta została w dużej mierze zapełniona. Dodatkowo kryzys na świecie w 2008 roku spowodował „przytrzymanie” pieniędzy w kieszeniach klientów oraz drastycznie ograniczył dostępność pieniądza na inwestycje. Przez 20 lat polskie firmy działały na rynku, gdzie było „10 lodówek, a 15 kupujących”. Ale to se ne vrati, teraz krzywa podaży przewyższa już krzywą popytu. Polska się zmienia i dogania świat w swoim rozwoju konkurencyjności rynkowej. A jak powiedział Karol Darwin: „Przeżyje nie ten gatunek, który jest najsilniejszy czy najinteligentniejszy, ale ten, który najskuteczniej reaguje na zmiany".
Do głównych obszarów zmiany i konkurowania w dzisiejszej sytuacji rynkowej należą zatem:
- INNOWACYJNOŚĆ w innych obszarach niż tylko produkt/usługa (np. innowacyjny proces sprzedaży),
- elementy MARKETINGU (np. klarowna pozycja na rynku w oczach branży i klienta),
- OBSŁUGA KLIENTA – temat w Polsce wciąż niezwykle rozwojowy.
Podstawowym obszarem innowacyjności i jednocześnie obszarem marketingu jest sama INŻYNIERIA SPRZEDAŻY (nazywana IV Generacją Sprzedaży™), czyli zestaw mechanizmów i narzędzi ułożonych w jedną systemową całość. Pod hasłem „inżynieria” mieści się „machina” skuteczności sprzedażowej, która nie daje szans tym, którzy konkurują jedynie intuicyjnie, wykorzystując zdobywane „w akcji” doświadczenie i wiedzę.
Myślenie i działanie systemowe
Sercem modelu sprzedaży jest myślenie i działanie systemowe (MiDS™), które mówi:
Jeżeli przewidzimy zaistnienie przyszłych zjawisk (wydarzeń, zachowań, reakcji) oraz ich parametry ... i wykorzystamy tę wiedzę: przygotujemy różnorodne sposoby i warianty reakcji na te zjawiska ... prawdopodobieństwo lepszego kontrolowania przebiegu tych zjawisk i/lub ich wpływu na rzeczywistość jest zdecydowanie wyższe.
Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.