Zmiany konkurencyjności, jakie zachodzą w naszym kraju od pewnego czasu, nie pozostawiają żadnych złudzeń – Polska nie jest już taka sama jak w latach 2006-2007. Od 1989 roku rynek wyrównywał ogromną dysproporcję pomiędzy popytem a niską podażą. W ciągu 20 lat transformacji luka ta została w dużej mierze zapełniona. Dodatkowo kryzys na świecie w 2008 roku spowodował „przytrzymanie” pieniędzy w kieszeniach klientów oraz drastycznie ograniczył dostępność pieniądza na inwestycje. Przez 20 lat polskie firmy działały na rynku, gdzie było „10 lodówek, a 15 kupujących”. Ale to se ne vrati, teraz krzywa podaży przewyższa już krzywą popytu. Polska się zmienia i dogania świat w swoim rozwoju konkurencyjności rynkowej. A jak powiedział Karol Darwin: „Przeżyje nie ten gatunek, który jest najsilniejszy czy najinteligentniejszy, ale ten, który najskuteczniej reaguje na zmiany".

Do głównych obszarów zmiany i konkurowania w dzisiejszej sytuacji rynkowej należą zatem:

  1. INNOWACYJNOŚĆ w innych obszarach niż tylko produkt/usługa (np. innowacyjny proces sprzedaży),
  2. elementy MARKETINGU (np. klarowna pozycja na rynku w oczach branży i klienta),
  3. OBSŁUGA KLIENTA – temat w Polsce wciąż niezwykle rozwojowy.

Podstawowym obszarem innowacyjności i jednocześnie obszarem marketingu jest sama INŻYNIERIA SPRZEDAŻY (nazywana IV Generacją Sprzedaży™), czyli zestaw mechanizmów i narzędzi ułożonych w jedną systemową całość. Pod hasłem „inżynieria” mieści się „machina” skuteczności sprzedażowej, która nie daje szans tym, którzy konkurują jedynie intuicyjnie, wykorzystując zdobywane „w akcji” doświadczenie i wiedzę.

Myślenie i działanie systemowe

Sercem modelu sprzedaży jest myślenie i działanie systemowe (MiDS™), które mówi:

Jeżeli przewidzimy zaistnienie przyszłych zjawisk (wydarzeń, zachowań, reakcji) oraz ich parametry ... i wykorzystamy tę wiedzę: przygotujemy różnorodne sposoby i warianty reakcji na te zjawiska ... prawdopodobieństwo lepszego kontrolowania przebiegu tych zjawisk i/lub ich wpływu na rzeczywistość jest zdecydowanie wyższe.

Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.