• Na co warto zwrócić uwagę, wprowadzając do sklepu sezonowe promocje cenowe?
  • Jak komunikować wyprzedaż sezonową i specjalne rabaty?
  • Jak inne marki informują o cyklicznych przecenach?
Jak skutecznie komunikować wyprzedaże i promocje?

Czas wyprzedaży kojarzy się przede wszystkim z atrakcyjnymi rabatami i wyjątkowymi okazjami, z których warto skorzystać ze względu na ograniczony termin obowiązywania. Dla sklepów oraz działów handlowych jest to dobry moment na pozyskanie nowych klientów, pogłębienie więzi ze stałymi odbiorcami czy promocję oferty, wpływającej finalnie na zwiększenie sprzedaży. W jaki sposób przygotować się do sezonowych promocji? Jakie komunikaty stosować, informując o okazjonalnych wyprzedażach?

Wyprzedaże lub atrakcyjne promocje są naturalnym elementem handlu. Decyzja o ich wprowadzeniu i ich organizacja powinny być nie tylko odpowiednio wdrożone, ale też powiązane z celem, który chce się osiągnąć dzięki obniżce cen produktów bądź usług. Do głównych celów należą m.in. poszerzenie bazy klientów, zbudowanie silniejszej więzi z lojalnymi konsumentami, promocja nowej oferty, zwiększenie sprzedaży, a także udziałów w rynku lub wyprzedanie części magazynów. Na co należy zwrócić uwagę i jak poprawnie organizować wprowadzenie promocji w e-sklepie?

Prawa konsumenta

W 2016 r. z ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług wykreślono zapis, który wskazywał na informowanie klientów o przyczynie obniżki ceny, dlatego na stronach sklepów nie trzeba dodawać powodu niższej kwoty1. Warto jednak pamiętać o tym, że kupujący podczas wyprzedaży ma dokładnie takie same prawa, jak przy zakupach produktów w standardowej ofercie – sezonowa wyprzedaż nie przekreśla prawa do reklamacji czy możliwości zwrotu towaru bez podania przyczyny w terminie 14 dni.

Aktualizacja oferty i uzupełnienie kart produktów

Odpowiednie uzupełnienie wszystkich zakładek na stronie, dotyczących działalności sklepu, opcji dostawy czy sposobów płatności, a co najważniejsze – kart produktów – to podstawowa kwestia. Dostarczenie rzetelnych informacji na temat oferty w ciekawej formie oraz optymalizacja treści pod wyszukiwarkę pozytywnie wpływają na zwiększenie widoczności sklepu, a także na zainteresowanie klientów produktami. Należy pamiętać o tym, że wielu konsumentów rezygnuje z kupna, kiedy nie znajdzie potrzebnych danych na stronie marki i niestety najczęściej szuka ich u konkurencji. Dlatego tak ważna jest aktualizacja oferty, wypełnienie istotnych elementów na platformie, by promocja cieszyła się dużym zainteresowaniem, a finalnie ułatwiła odbiorcy podjęcie decyzji o zakupie.

Dostosowanie opcji dostaw

Kupowanie online większości osób kojarzy się z wygodą, oszczędnością czasu i często pieniędzy, a także komfortem dostarczenia zamówionych produktów pod drzwi czy do wybranego miejsca. Innym, znaczącym elementem okazuje się darmowa dostawa. Dla wielu osób to motywacja do podjęcia decyzji o kupnie bądź zwiększeniu wartości koszyka. Wiele sklepów decyduje się na wprowadzenie podczas wyprzedaży bezpłatnej opcji doręczenia powyżej określonej kwoty, by zachęcić konsumenta do większych zakupów. Trzeba również pomyśleć o wprowadzeniu różnych opcji dostawy, aby to odbiorca mógł wybrać najkorzystniejszą dla siebie formę. Dbanie o zadowolenie klientów to klucz do budowania lojalnej grupy osób, zwiększenia pozycji marki na rynku i sprzedaży.

Nowa podstrona oraz łatwa nawigacja po sklepie

Organizując wyprzedaż w sklepie internetowym, warto pomyśleć o wprowadzeniu nowej podstrony oraz wyszczególnieniu najlepszych okazji, aby ułatwić klientom nawigację na platformie. Im lepiej przedstawiona oferta, tym większa szansa na zainteresowanie odbiorców propozycją przecenionych produktów i finalnie udaną transakcję. Wiele marek podczas obniżek decyduje się także na propozycje produktów komplementarnych ze stałej oferty lub darmowe dostawy powyżej konkretnej kwoty, by wzmocnić aktualne działania. To rozwiązanie jest dobrym pomysłem, aby zwiększyć wartość koszyka albo zaintrygować konsumenta również stałym asortymentem, który w momencie wyprzedaży niekoniecznie musi zostać pominięty.

Pozostałe 69% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 62/2022

Rabaty w marketingu – jak sprawdzić, czy system rabatowy w firmie dobrze działa

Rabaty w marketingu – jak sprawdzić, czy system rabatowy w firmie dobrze działa

Bez względu na to, ile mówi się o „cebulach”, „nosaczach afrykańskich” czy „Marianie i Barbarze”, wszyscy lubimy rabaty, promocje i wyprzedaże. W sektorze MŚP stosuje je aż 80% firm1. Dobrze pomyślane są bowiem transakcjami win–win, a efektywna polityka rabatowa może przynosić rewelacyjne efekty sprzedażowe. Kiedy tak się dzieje? Jak sprawdzać, czy system rabatowy w firmie dobrze działa? I wreszcie: jak rabatować, aby faktycznie podnieść sprzedaż? Oto 6 zasad, jakimi należy się kierować.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 62/2022

Audyt marketingu i sprzedaży ‑ czy każda firma go potrzebuje?

Audyt marketingu i sprzedaży - czy każda firma go potrzebuje?

Marketing i sprzedaż to dwa newralgiczne obszary przedsiębiorstwa. To właśnie te funkcje wiążą organizację z jej klientami. Audyt tych procesów ma pozwalać na przeprowadzenie ich obiektywnej, wielowymiarowej oceny oraz wyznaczenie słabych stron strategii marketingowej i sprzedażowej. Jego celem jest również zaproponowanie rekomendacji, które przyczynią się do zwiększenia rentowności sprzedaży czy poprawy obsługi klientów.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.