• Jakie wartości dla szefa sprzedaży niesie udział w konferencjach branżowych?
  • Jak maksymalnie wykorzystać potencjał konferencji?
  • Jak zostać prelegentem na konferencji branżowej
Konferencje, które sprzedają

Warto jeździć na konferencje branżowe. Szczególnie teraz, gdy kontakty stały się w dużej mierze wirtualne, a pandemia COVID-19 na długo pozbawiła nas możliwości fizycznego kontaktu z kontrahentami, wydarzenia stacjonarne mogą stanowić rzadką okazję do bezpośredniego spotkania się z klientami.

Co więcej, osoby biorące udział w konferencji odrywają się od codziennych obowiązków i poświęcają całą swoją uwagę temu, co dzieje się na takim wydarzeniu. Podczas gdy na co dzień trudno spotkać się z zapracowanym kooperantem lub potencjalnym klientem, tu można swobodnie go zaczepić i porozmawiać z nim w neutralnych warunkach, by przygotować dobry grunt pod przyszłe rozmowy sprzedażowe.

W konferencjach i targach często uczestniczą osoby piastujące wyższe stanowiska – takie, z którymi trudno się umówić podczas zwykłego dnia pracy. Przyciąga ich prestiż wydarzenia, skondensowanie wielu ciekawych tematów w krótkim czasie, obecność liczących się osób z branży i decydentów.

Możemy wziąć udział w konferencji na różnych zasadach. Każda z nich niesie ze sobą określone możliwości sprzedażowe. Przypatrzmy się im.

Uczestnik

To najpowszechniejsza forma korzystania z konferencji branżowej. Opłacamy wstęp i możemy słuchać wystąpień innych ekspertów. Choć z założenia takie uczestnictwo nie oferuje żadnych narzędzi wsparcia sprzedaży, to jednak nie jest tak, że nie można go wykorzystać sprzedażowo.

Konferencja to doskonała szansa na networking. Przerwy kawowe, obiady czy wieczorne wydarzenia sprzyjają rozmowom w kuluarach. Możemy podejść do prelegentów i porozmawiać z nimi o poruszanych przez nich tematach. Możemy o tych zagadnieniach podyskutować z innymi uczestnikami, pytając ich o zdanie na temat danej prezentacji. Warto przećwiczyć sobie kilka technik networkingowych, by potem bez stresu wykorzystać szansę bezpośredniej rozmowy. Pójdzie nam jeszcze lepiej, jeśli z wyprzedzeniem określimy, kogo szczególnie chcielibyśmy poznać. Powszechną praktyką jest to, że uczestnicy otrzymują identyfikatory. Ułatwia to namierzenie konkretnej osoby. Możemy także sprawdzić w social mediach, jak wygląda reprezentant firmy, z którą chcemy nawiązać kontakt, lub po prostu zapytać organizatora o wskazanie tego uczestnika.

Zaopatrzeni w wizytówkę i notatnik możemy zrealizować naprawdę wartościową rozmowę. Mamy szansę dodatkowo przekazać nasze materiały promocyjne. Nie przesadzajmy jednak z ich liczbą – uczestnicy konferencji często i tak już dźwigają sporo materiałów otrzymanych w recepcji wydarzenia. Lepiej wziąć adres i obiecać przesłanie informacji po konferencji lub spróbować umówić się na kolejne spotkanie.

Pozostałe 71% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty nr 65/2022

Czy i na ile ingerować w argumentację sprzedażową handlowców?

Czy i na ile ingerować w argumentację sprzedażową handlowców?
  • Czym jest argumentacja sprzedażowa?
  • Dlaczego ingerencja w argumentację sprzedażową handlowców jest uzasadniona?
  • W jaki sposób ingerować w argumentację sprzedażową?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 64/2022

Bezpieczni w łańcuchu dostaw. O wymaganiach prawnych i sposobach zabezpieczenia interesów sprzedającego

Bezpieczni w łańcuchu dostaw. O wymaganiach prawnych i sposobach zabezpieczenia interesów sprzedającego

Utrzymujący się na wschodzie Europy konflikt zbrojny między Ukrainą a Rosją uderza w wiele międzynarodowych łańcuchów logistycznych, a także globalną sytuację gospodarczą. Firmy inwestujące do tej pory ogromne środki w krajach wschodnioeuropejskich mogą czuć się niepewnie w obecnej sytuacji geopolitycznej. W związku z tym szukają one skutecznych sposobów na mitygację strat i ograniczenie ryzyka. W jaki sposób przedsiębiorca może skutecznie zabezpieczyć swój interes prawny?

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.