• Dlaczego właściwa kultura organizacyjna w firmie może decydować o powodzeniu lub – przeciwnie – spadku sprzedaży?
  • Na czym polega idea relacji H2H?
Kultura zjada strategię na śniadanie

Tytułowe hasło słyszał chyba każdy szef sprzedaży i CEO. Nigdy też nie zauważyłem, żeby ktoś się mu sprzeciwiał czy choćby podawał je w wątpliwość, a jednak na co dzień spotykam się z dowodami na całkowite niezrozumienie tego zagadnienia.

Misja, wizja i wartości

Mam wrażenie, że misja, wizja i wartości firmy są jak obsługa pakietu MS Office i prawo jazdy kategorii B w CV każdego handlowca. Niby widać czarno na białym, że wszystko w tym obszarze jest w porządku, ale praktyka pokazuje, że sprawy mają się zupełnie inaczej. Jak handlowiec, który z każdej trasy do klienta przywozi mandat (chyba czegoś nie zrozumiał na kursie prawa jazdy), tak szczycący się ładnie oprawionymi i wiszącymi na ścianach formułkami szefowie całkowicie ignorują je w działaniu. Rozumiem, że kilka czy kilkanaście lat temu firma zapłaciła ciężkie pieniądze konsultantowi (było to bardzo modne), by wypracować te przepięknie brzmiące deklaracje. To jednak nie ma nic wspólnego z kulturą organizacyjną.

Prawdziwą misją jest to, co nosimy w sercu, co potrafimy w dwóch zdaniach powiedzieć, nawet obudzeni o trzeciej nad ranem, a nie to, co kiedyś, podczas warsztatów, wypisaliśmy zgodnie z kanonami sztuki (żeby się zmieściło na kartce A4 oprawionej w ramki). Prawdziwe wartości to te, które na co dzień wyznajemy, a nie te, które składają się na opis Kapitana Ameryki czy innego Batmana.

Jeśli misja i wartości (wizja to kwestia dyskusyjna) firmy rozmijają się z rzeczywistością tak bardzo, że dostrzega to już nie tylko każdy pracownik, lecz także klient, to wiedz, że jest bardzo źle z kulturą organizacyjną. W takiej sytuacji nie zadziała żadna strategia.

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 60/2022

Metoda wartości życiowej klienta pozwala sprawdzić rentowność

Metoda wartości życiowej klienta pozwala sprawdzić rentowność

Aby mieć pewność, że koszty pozyskania nowych klientów, które ponosi firma przyniosą oczekiwane zyski, warto zastosować metodę oceny rentowności klienta, dzięki której można mieć pewność, że dzisiejsze inwestycje okażą się opłacalne.

Czytaj więcej

Na fali trendów

Na fali trendów
  • Jak badać trendy rynkowe?
  • Jak w praktyce trendy wpływają na sprzedaż?
  • Skąd czerpać informacje o trendach?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.