Marki są tak samo cenne dla firm, jak i dla konsumentów. A jeśli są cenne dla obu grup, to i jedni, i drudzy są żywotnie zainteresowani, aby marka żyła i miała się dobrze. Dlaczego? Bo organizacjom dobra marka przynosi zyski, a konsumentom spełnienie potrzeb – tych funkcjonalnych i emocjonalnych.

Kiedy spojrzymy z lotu ptaka na kryzysy wizerunkowe marek w ostatnich latach, możemy pokusić się o wyodrębnienie pewnych przyczyn generalnych. W rzeczywistości zapewne przyczyn jest dużo więcej i są bardziej złożone. Mnie nie chodziło o to, aby zbudować wiarygodny katalog przyczyn. Chciałam się zastanowić, czy jest sposób – najlepiej jeden, uniwersalny i sprawdzony – aby uniknąć kryzysu. Niby każdy kryzys można przekuć w sukces, więc może nie trzeba aż tak się bać. Jednak za każdym razem będzie to wymagało czasu, ciężkiej pracy, konsekwencji w działaniu i pieniędzy.

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription
Favorites Print

Also check

On-line only no. 46/2019

Kaizen jako narzędzie kształtowania optymalnych metod pracy

Kaizen – z jap. dobra zmiana – to mechanizmy i działania ukierunkowane na doskonalenie małymi krokami. Nie oczekuje się tutaj dużych zmian, ale drobnych usprawnień, których autorami są najczęściej szeregowi pracownicy. I o takich właśnie kaizenach, budowanych i wdrażanych przez pracowników, będziemy tu pisać. Dlaczego? Ponieważ okazuje się, że właśnie takie stopniowe, oddolne zmiany przynoszą znaczące oszczędności finansowe (!), a przede wszystkim są trwałe.

Read more
On-line only no. 46/2019

Efektywne zarządzanie cenami zorientowane na zyski firmy

MC_57_08.jpg

Jedną z kluczowych miar w działalności przedsiębiorstwa jest zysk. Wyznacza on kierunek aktywności firmy i stanowi jej główną motywację. Osiągnięcie omawianego celu umożliwia przetrwanie i rozwój przedsiębiorstwa na dynamicznym rynku. Przybliża do tego niewątpliwie przemyślana i konsekwentnie realizowana polityka cenowa firmy.

Read more

Budowanie przewagi konkurencyjnej w B2B

SS_45_38.jpg
  • Dlaczego, chcąc zbudować przewagę konkurencyjną w B2B, szef sprzedaży musi przestać patrzeć w pierwszej kolejności na wynik?
  • O jakie podstawowe wartości trzeba zadbać, by zdobyć zaufanie klienta biznesowego?
  • Dlaczego współpracujący z nami kierowca i magazynier powinni przejść szkolenia z komunikacji i budowania wizerunku?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Advertisement