Decyzja o podniesieniu cen nigdy nie jest łatwa, ale odpowiednio przygotowana oferta, uzasadniająca zmianę, nie tylko spotka się z akceptacją naszych handlowców i klientów, ale też pozwoli nam przejść suchą stopą przez morze niebezpieczeństw.

Nowe ceny w komunikacji z klientami

Zanim do tego dojdzie, decydenci w organizacji muszą jednak odbyć wiele rozmów, burz mózgów, przeprowadzić mnóstwo badań ilościowych i jakościowych, aby mieć świadomość aktualnej siły marki, którą zarządzają, i preferencji swoich klientów.

Przedsiębiorcy, których nie stać na kosztowne badania, muszą z jeszcze większą ostrożnością i wyczuciem stosować się do dobrych praktyk podczas podnoszenia cen i komunikowania wieści rynkowi. Bez względu na skalę prowadzonego przedsiębiorstwa szef sprzedaży musi zbudować stabilną platformę zrozumienia nowych cen zarówno przez handlowca, jak i przez klienta. Bazując na argumentach, dozie pokory wobec konkurencji, ale nade wszystko na widocznych korzyściach dla wszystkich stron procesu. Ten ostatni czynnik platformy porozumienia powinien być głównym celem działań. Jeżeli się z tym zgodzimy, możemy zadać sobie pierwsze pytanie, czyli...

Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty nr 65/2022

Czy i na ile ingerować w argumentację sprzedażową handlowców?

Czy i na ile ingerować w argumentację sprzedażową handlowców?
  • Czym jest argumentacja sprzedażowa?
  • Dlaczego ingerencja w argumentację sprzedażową handlowców jest uzasadniona?
  • W jaki sposób ingerować w argumentację sprzedażową?
Czytaj więcej

Konferencje, które sprzedają

Konferencje, które sprzedają
  • Jakie wartości dla szefa sprzedaży niesie udział w konferencjach branżowych?
  • Jak maksymalnie wykorzystać potencjał konferencji?
  • Jak zostać prelegentem na konferencji branżowej
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.