Decyzja o podniesieniu cen nigdy nie jest łatwa, ale odpowiednio przygotowana oferta, uzasadniająca zmianę, nie tylko spotka się z akceptacją naszych handlowców i klientów, ale też pozwoli nam przejść suchą stopą przez morze niebezpieczeństw.

Zanim do tego dojdzie, decydenci w organizacji muszą jednak odbyć wiele rozmów, burz mózgów, przeprowadzić mnóstwo badań ilościowych i jakościowych, aby mieć świadomość aktualnej siły marki, którą zarządzają, i preferencji swoich klientów.

Przedsiębiorcy, których nie stać na kosztowne badania, muszą z jeszcze większą ostrożnością i wyczuciem stosować się do dobrych praktyk podczas podnoszenia cen i komunikowania wieści rynkowi. Bez względu na skalę prowadzonego przedsiębiorstwa szef sprzedaży musi zbudować stabilną platformę zrozumienia nowych cen zarówno przez handlowca, jak i przez klienta. Bazując na argumentach, dozie pokory wobec konkurencji, ale nade wszystko na widocznych korzyściach dla wszystkich stron procesu. Ten ostatni czynnik platformy porozumienia powinien być głównym celem działań. Jeżeli się z tym zgodzimy, możemy zadać sobie pierwsze pytanie, czyli...

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Myślenie strategiczne w sprzedaży

SS_44_30.jpg
  • Z czego wynika większość porażek handlowych?
  • Jakie są fundamenty skutecznej strategii sprzedaży?
  • Jakie obszary należy uwzględnić przy strategicznym planowaniu sprzedaży?
Read more

Design thinking w sprzedaży

SS_43_46.jpg
  • Czym jest design thinking?
  • Jak wykorzystać myślenie projektowe w procesie sprzedaży?
  • Jakich błędów unikać przy wykorzystywaniu narzędzi designerów?
Read more

Optymalizacja pricingowa w segmencie B2B

SS_43_42.jpg
  • W jaki sposób zdefiniować optymalną cenę w segmencie B2B?
  • Jakie elementy powinna zawierać dobrze przeprowadzona analiza procesów pricingowych?
  • Czym jest logika cenowa i jak ją wyznaczyć?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama