Nowe ceny w komunikacji z klientami

Piotr Krakowiak   Szef Sprzedaży 26/2016
SS26_34.jpg

Decyzja o podniesieniu cen nigdy nie jest łatwa, ale odpowiednio przygotowana oferta, uzasadniająca zmianę, nie tylko spotka się z akceptacją naszych handlowców i klientów, ale też pozwoli nam przejść suchą stopą przez morze niebezpieczeństw.

Zanim do tego dojdzie, decydenci w organizacji muszą jednak odbyć wiele rozmów, burz mózgów, przeprowadzić mnóstwo badań ilościowych i jakościowych, aby mieć świadomość aktualnej siły marki, którą zarządzają, i preferencji swoich klientów.

Przedsiębiorcy, których nie stać na kosztowne badania, muszą z jeszcze większą ostrożnością i wyczuciem stosować się do dobrych praktyk podczas podnoszenia cen i komunikowania wieści rynkowi. Bez względu na skalę prowadzonego przedsiębiorstwa szef sprzedaży musi zbudować stabilną platformę zrozumienia nowych cen zarówno przez handlowca, jak i przez klienta. Bazując na argumentach, dozie pokory wobec konkurencji, ale nade wszystko na widocznych korzyściach dla wszystkich stron procesu. Ten ostatni czynnik platformy porozumienia powinien być głównym celem działań. Jeżeli się z tym zgodzimy, możemy zadać sobie pierwsze pytanie, czyli...

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum