O co chodzi z tym metaverse w biznesie?

Jakie są sposoby na wykorzystanie VR, AR i metaverse w biznesie? Jak uargumentować projekt metaverse przed zarządem i innymi interesariuszami? Co można zyskać? Od czego zacząć i czego unikać? Jakie znamy najlepsze praktyki i które polskie firmy już inwestują w immersyjne technologie? Na te i inne pytania odpowiada w książce Kierunek metaverse Andrzej Horoch, przedsiębiorca, który od ponad piętnastu lat projektuje innowacje i wdraża nowe technologie w firmach. Jeżeli więc szykujesz się do realizacji innowacyjnych projektów i chcesz dowiedzieć się, od czego zacząć, na co zwrócić uwagę albo czego lepiej już nie robić, to ta książka pomoże ci wykorzystać możliwości, jakie dają technologie VR, AR, AI i metaverse.

Internet taki, jaki znamy, przestaje nam wystarczać. Rynek komputerów i smartfonów się rozwija. Przepustowość Internetu rośnie i rośnie nasza chęć, żeby nie być już tylko jego biernymi użytkownikami. Chcemy komentować to, co widzimy, i zostać twórcami treści cyfrowych. To ostatni dzwonek, żeby wyróżnić się wykorzystaniem nowych technologii – zanim wszystko w końcu stanie się standardem. Jeśli twoja firma nie będzie stosować nowoczesnych rozwiązań, przestanie być konkurencyjna.

W których obszarach firmy można wykorzystać technologie immersyjne?

Dzięki zastosowaniu immersyjnych rozwiązań otworzyło się przed nami wiele nowych, fascynujących możliwości, ale to ciągle dopiero początek. Badania efektywności innowacyjnych kampanii marketingowych wskazują, że gdy marki decydują się skorzystać z rozszerzonej rzeczywistości w doświadczeniach zakupowych, są chętniej wybierane przez konsumentów i rezultatem jest też wyższy poziom konwersji, czyli więcej osób kupuje produkty, niezależnie od tego, czy mówimy o produktach szybkozbywalnych (FMCG), turystyce, modzie czy branży beauty. Rozwiązania AR pomogą klientom zauważyć twój produkt lub usługę, bardziej zaangażować konsumenta i pomóc mu skierować uwagę na twoją markę, gdy rozważa, co dla niego jest najlepsze. Według badań Snapchata z 2022 roku już jedna czwarta badanych konsumentów zastąpiłaby wizytę w sklepie stacjonarnym spersonalizowanymi rozwiązaniami online, a 41 procent deklaruje, że bardziej prawdopodobne jest, że rozważy zakup, jeśli produkt czy usługa są prezentowane z wykorzystaniem doświadczenia AR. Immersyjne technologie wspierają i obniżają koszty rekrutacji, onboardingu, a także szkolenia i utrwalenia wiedzy przez pracowników. Są również wykorzystywane w procesach projektowania nowych produktów i usług, akceptacji, produkcji, marketingu, sprzedaży i serwisowania.

Od czego zacząć i jakich błędów unikać?

Andrzej Horoch, ekspert w dziedzinie VR, AR i metaverse, który od ponad piętnastu lat projektuje i wdraża innowacje w dużych firmach, współpracując m.in z firmą Meta (dawniej Facebook), napisał Kierunek metaverse, książkę, w której przedstawia konkretne argumenty, dlaczego warto inwestować w wirtualne technologie. Dzięki niej szybciej połączysz potencjał i możliwości VR, AR i metaverse z twoimi pomysłami i skuteczniej wystartujesz z własnym innowacyjnym projektem. Dużą zaletą jego książki są zróżnicowane przykłady pokazujące, jak polskie firmy i w jakich obszarach inwestują w te technologie już teraz. Znajdziesz w niej też inspirację dotyczącą zastosowania ich w twojej branży. A jeżeli szykujesz się do realizacji innowacyjnych projektów, z Kierunku metaverse dowiesz się, jak zacząć, na co zwrócić uwagę i czego lepiej już nie robić. „Z naszymi klientami przywracaliśmy już wirtualnie do życia historycznych bohaterów jako awatarów i budynki, które zabrał czas. W okularach VR lecieliśmy w kosmos i bezpiecznie lądowaliśmy wahadłowcem na Ziemi. Podróżowaliśmy również w głąb ludzkiego ciała, walcząc z intruzami za pomocą odpowiednich szczepionek. Technologie VR, AR, 3D pozwalają przecież na cyfrowe odwzorowanie niemalże wszystkiego, co tylko możemy sobie wyobrazić... A jeżeli kiepsko będzie z wyobraźnią, to AI na pewno podsunie kilka nowych możliwości” – pisze Horoch.

Wprowadzanie innowacji wymaga odwagi, pomysłowości i odpowiedniego przygotowania oraz dostrzeżenia, na jakim etapie cyfryzacji jest twoja firma. Z książki Kierunek metaverse możesz korzystać trochę jak z Internetu, czyli przeglądać interesujące cię fragmenty, eksperckie podsumowania, definicje czy ciekawostki. To zdecydowanie pozycja obowiązkowa na półce każdej innowatorki i każdego innowatora. ×

Tytuł: Kierunek metaverse. Jak wprowadzić technologie VR, AR i AI w twojej firmie
Autor: Andrzej Horoch
Wydawnictwo: MT Biznes

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.