• Co zrobić, żeby zachęcić odbiorcę do zakupu online?
  • Jak przekonać go do kliknięcia „kup teraz” bez bezpośredniej rozmowy?
Opisy produktów jako... sprzedawcy?

Podczas zakupów w sklepie stacjonarnym potencjalnego nabywcę wspiera handlowiec bądź opiekun klienta. Odpowiada na pytania, przedstawia asortyment oraz pomaga w wyborze odpowiedniej oferty. W sklepie internetowym odpowiednikiem sprzedawcy są opisy produktów. Rzetelne i zoptymalizowane potrafią przekonać klienta do wirtualnego zakupu. To, w jakim stylu oraz formie zostaną przekazane informacje, ma wpływ na ich odbiór w oczach czytelnika i ostateczną decyzję o dodaniu produktu do koszyka.

Stacjonarnie czy online?

Prowadzenie sklepu internetowego nie tylko jest szansą na dotarcie do większej liczby klientów, daje możliwość wspierania tradycyjnych kanałów sprzedaży czy ciągłą dostępność niezależnie od dnia, godziny i miejsca, lecz przede wszystkim stanowi dobry sposób na budowanie sieci lojalnych konsumentów i zdobycie ich zaufania. Wpływa na to wiele czynników, ale szczególnie istotne jest rzetelne przekazywanie w ciekawy i wyczerpujący sposób informacji na temat produktów. W ostatnich latach bardzo zmieniło się podejście do sposobu dokonywania transakcji oraz obecności sklepów w internecie. Coraz częściej kupujemy online nie tylko książki, kosmetyki czy ubrania, lecz także urządzenia RTV i AGD, sprzęt do ćwiczeń lub niezbędne do remontu akcesoria.

Przymusowa izolacja a rozwój e-commerce

W marcu 2020 r. pandemia koronawirusa i związane z nią decyzje o izolacji i zamknięciu galerii handlowych pokazały wszystkim, jak ważna jest dystrybucja towaru i usług poprzez kanały online. Przymusowy lockdown spowodował, że umożliwienie zakupów przez internet było jedyną szansą na przetrwanie dla wielu marek. Ten, kto ją wykorzystał oraz budował skutecznie relacje z klientami już wcześniej, miał możliwość rozwoju i dotarcia do szerszego grona odbiorców oraz chociażby częściowej rekompensaty strat. Co zrobić, żeby handel elektroniczny rozwijał się niezależnie od kryzysu i stanowił dobre uzupełnienie tradycyjnej sprzedaży offline? Należy śledzić trendy i wykorzystywać pojawiające się na rynku okazje. Dobrym przykładem jest dołączenie sklepów spożywczych do aplikacji oferujących dowóz, takich jak Glovo. Marki, które wcześniej nie prowadziły sprzedaży online, umożliwiły zakupy z dostawą do domu. To pokazuje, że przy odrobinie chęci da się rozwinąć i zdigitalizować prawie każdy biznes, a jednocześnie odpowiadać na potrzeby konsumentów. Warto pomyśleć o sklepie internetowym jako o drugim silnym kanale wspierającym tradycyjną sprzedaż.

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 62/2022

Rabaty w marketingu – jak sprawdzić, czy system rabatowy w firmie dobrze działa

Rabaty w marketingu – jak sprawdzić, czy system rabatowy w firmie dobrze działa

Bez względu na to, ile mówi się o „cebulach”, „nosaczach afrykańskich” czy „Marianie i Barbarze”, wszyscy lubimy rabaty, promocje i wyprzedaże. W sektorze MŚP stosuje je aż 80% firm1. Dobrze pomyślane są bowiem transakcjami win–win, a efektywna polityka rabatowa może przynosić rewelacyjne efekty sprzedażowe. Kiedy tak się dzieje? Jak sprawdzać, czy system rabatowy w firmie dobrze działa? I wreszcie: jak rabatować, aby faktycznie podnieść sprzedaż? Oto 6 zasad, jakimi należy się kierować.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 62/2022

Audyt marketingu i sprzedaży ‑ czy każda firma go potrzebuje?

Audyt marketingu i sprzedaży - czy każda firma go potrzebuje?

Marketing i sprzedaż to dwa newralgiczne obszary przedsiębiorstwa. To właśnie te funkcje wiążą organizację z jej klientami. Audyt tych procesów ma pozwalać na przeprowadzenie ich obiektywnej, wielowymiarowej oceny oraz wyznaczenie słabych stron strategii marketingowej i sprzedażowej. Jego celem jest również zaproponowanie rekomendacji, które przyczynią się do zwiększenia rentowności sprzedaży czy poprawy obsługi klientów.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.