• Co zrobić, żeby zachęcić odbiorcę do zakupu online?
  • Jak przekonać go do kliknięcia „kup teraz” bez bezpośredniej rozmowy?
Opisy produktów jako... sprzedawcy?

Podczas zakupów w sklepie stacjonarnym potencjalnego nabywcę wspiera handlowiec bądź opiekun klienta. Odpowiada na pytania, przedstawia asortyment oraz pomaga w wyborze odpowiedniej oferty. W sklepie internetowym odpowiednikiem sprzedawcy są opisy produktów. Rzetelne i zoptymalizowane potrafią przekonać klienta do wirtualnego zakupu. To, w jakim stylu oraz formie zostaną przekazane informacje, ma wpływ na ich odbiór w oczach czytelnika i ostateczną decyzję o dodaniu produktu do koszyka.

Stacjonarnie czy online?

Prowadzenie sklepu internetowego nie tylko jest szansą na dotarcie do większej liczby klientów, daje możliwość wspierania tradycyjnych kanałów sprzedaży czy ciągłą dostępność niezależnie od dnia, godziny i miejsca, lecz przede wszystkim stanowi dobry sposób na budowanie sieci lojalnych konsumentów i zdobycie ich zaufania. Wpływa na to wiele czynników, ale szczególnie istotne jest rzetelne przekazywanie w ciekawy i wyczerpujący sposób informacji na temat produktów. W ostatnich latach bardzo zmieniło się podejście do sposobu dokonywania transakcji oraz obecności sklepów w internecie. Coraz częściej kupujemy online nie tylko książki, kosmetyki czy ubrania, lecz także urządzenia RTV i AGD, sprzęt do ćwiczeń lub niezbędne do remontu akcesoria.

Przymusowa izolacja a rozwój e-commerce

W marcu 2020 r. pandemia koronawirusa i związane z nią decyzje o izolacji i zamknięciu galerii handlowych pokazały wszystkim, jak ważna jest dystrybucja towaru i usług poprzez kanały online. Przymusowy lockdown spowodował, że umożliwienie zakupów przez internet było jedyną szansą na przetrwanie dla wielu marek. Ten, kto ją wykorzystał oraz budował skutecznie relacje z klientami już wcześniej, miał możliwość rozwoju i dotarcia do szerszego grona odbiorców oraz chociażby częściowej rekompensaty strat. Co zrobić, żeby handel elektroniczny rozwijał się niezależnie od kryzysu i stanowił dobre uzupełnienie tradycyjnej sprzedaży offline? Należy śledzić trendy i wykorzystywać pojawiające się na rynku okazje. Dobrym przykładem jest dołączenie sklepów spożywczych do aplikacji oferujących dowóz, takich jak Glovo. Marki, które wcześniej nie prowadziły sprzedaży online, umożliwiły zakupy z dostawą do domu. To pokazuje, że przy odrobinie chęci da się rozwinąć i zdigitalizować prawie każdy biznes, a jednocześnie odpowiadać na potrzeby konsumentów. Warto pomyśleć o sklepie internetowym jako o drugim silnym kanale wspierającym tradycyjną sprzedaż.

Pozostałe 70% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Do czego przydadzą się szefowi sprzedaży metody zarządzania projektem (cz. 2. Agile)

Do czego przydadzą się szefowi sprzedaży metody zarządzania projektem (cz. 2. Agile)
  • Czym są zwinne metodyki zarządzania projektem i czym różnią się od tych klasycznych?
  • Które z nieoczywistych narzędzi zwinnego zarządzania mogą okazać się przydatne?
  • Czy techniki zarządzania projektowego należy oceniać przez pryzmat niskich wskaźników efektywności?
Czytaj więcej

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?

Jak wykorzystać kryzys do budowania przewagi konkurencyjnej firmy?
  • Jakie dane należy w pierwszej kolejności poddać analizie, by znaleźć zasoby finansowe i ludzkie do zajęcia się najbardziej zyskownymi działaniami w firmie?
  • Jak budować społeczność wokół swojej marki/produktu?
  • W jaki sposób powinniśmy zmienić myślenie o klientach?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama