W dobie coraz większej konkurencyjności na rodzimym rynku przedsiębiorcy poszukują skutecznych sposobów na rozwój swojej działalności. Jednym z pomysłów może być wyjście na rynek międzynarodowy, polegające m.in. na eksporcie swoich towarów.
Badania pokazują, że uczestnictwo w wymianie międzynarodowej jest bardziej opłacalne niż próby jeszcze większego wypełnienia dotychczasowego rynku oferowanym produktem. Zanim jednak podejmiemy decyzję o eksporcie, powinniśmy należycie się do tego przygotować.
Od czego zacząć?
Przedsiębiorca przed rozpoczęciem działalności na skalę międzynarodową powinien sprawdzić, czy produkt, który ma do zaoferowania, będzie konkurencyjny na zagranicznym rynku i czy będzie na niego popyt. Musi się również zastanowić nad zasięgiem swojej działalności – czy chce nawiązać współpracę handlową wyłącznie z państwami należącymi do Unii Europejskiej czy również z państwami trzecimi. Powyższe ma kluczowe znaczenie, gdyż handel w ramach Unii Europejskiej jest zdecydowanie łatwiejszy z uwagi na obowiązującą swobodę przepływu towarów w ramach rynku wewnętrznego. Przed wyborem odpowiedniego kraju docelowego trzeba dowiedzieć się o nim jak najwięcej, w szczególności o jego ogólnej sytuacji gospodarczej, politycznej i społecznej. Ponadto przedsiębiorca musi się zastanowić, czy jego firma jest gotowa na rozpoczęcie eksportu pod względem posiadanych możliwości finansowych oraz infrastrukturalnych. Ważne jest również, aby przedsiębiorca zaznajomił się z podstawowymi przepisami prawnymi związanymi z eksportem.
Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.