W dobie coraz większej konkurencyjności na rodzimym rynku przedsiębiorcy poszukują skutecznych sposobów na rozwój swojej działalności. Jednym z pomysłów może być wyjście na rynek międzynarodowy, polegające m.in. na eksporcie swoich towarów.

Badania pokazują, że uczestnictwo w wymianie międzynarodowej jest bardziej opłacalne niż próby jeszcze większego wypełnienia dotychczasowego rynku oferowanym produktem. Zanim jednak podejmiemy decyzję o eksporcie, powinniśmy należycie się do tego przygotować.

Od czego zacząć?

Przedsiębiorca przed rozpoczęciem działalności na skalę międzynarodową powinien sprawdzić, czy produkt, który ma do zaoferowania, będzie konkurencyjny na zagranicznym rynku i czy będzie na niego popyt. Musi się również zastanowić nad zasięgiem swojej działalności – czy chce nawiązać współpracę handlową wyłącznie z państwami należącymi do Unii Europejskiej czy również z państwami trzecimi. Powyższe ma kluczowe znaczenie, gdyż handel w ramach Unii Europejskiej jest zdecydowanie łatwiejszy z uwagi na obowiązującą swobodę przepływu towarów w ramach rynku wewnętrznego. Przed wyborem odpowiedniego kraju docelowego trzeba dowiedzieć się o nim jak najwięcej, w szczególności o jego ogólnej sytuacji gospodarczej, politycznej i społecznej. Ponadto przedsiębiorca musi się zastanowić, czy jego firma jest gotowa na rozpoczęcie eksportu pod względem posiadanych możliwości finansowych oraz infrastrukturalnych. Ważne jest również, aby przedsiębiorca zaznajomił się z podstawowymi przepisami prawnymi związanymi z eksportem.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

4 strony eksportu

4 strony eksportu

Pierwsze wysyłki eksportowe mogą trwać dłużej a napotykane przeszkody i stres zniechęcają do dalszych kroków. Gdy w grę wchodzi biznesowy kontakt z innym językiem czy kulturą, obawy przed niepowodzeniem projektu tylko rosną. Warto więc wcześniej zabezpieczyć się ze wszystkich czterech stron.

Czytaj więcej

Organizacja eksportu w firmie

Organizacja eksportu w firmie

Załóżmy, że jesteśmy w sytuacji producenta lub dystrybutora, który ma już gotowy produkt i chce go sprzedawać klientom zagranicznym. Jak zatem zorganizować eksport, żeby sprzedaż szła gładko, a klienci byli zadowoleni?

Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.