Według Raportu „Instrument Szybkiego Reagowania” autorstwa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości oraz Małopolskiej Szkoły Administracji Publicznej, na przełomie lat 2014 i 2015 nasza gospodarka będzie się rozwijać najszybciej w aktualnym cyklu. Jednak już pierwsza połowa nadchodzącego roku ma przynieść osłabienie. Czy polskie firmy mają się czego obawiać? Jakimi instrumentami wspomagały sprzedaż w 2014 roku oraz jakie trendy sprzedażowe będą obowiązywały w 2015 roku?

Zahamowanie rozwoju gospodarczego w Polsce wynikać będzie przede wszystkim ze spadkowej tendencji w sektorze eksportu, a ta ma być szczególnie zauważalna właśnie w kolejnych kwartałach 2015 roku. To pokłosie między innymi niestabilnej sytuacji politycznej w naszej części Europy. Raport wskazuje także na inne czynniki, które miały wpływ na przebieg procesów gospodarczych w roku 2014 i mogą rzutować na sytuację rynkową w 2015 roku i później. Są to np. efekty związane z zamykaniem okresu wykorzystania funduszy unijnych z perspektywy budżetowej 2007-2013 i otwieraniem perspektywy 2014-2020, znaczny spadek ceny ropy naftowej i innych surowców, finalizacja polityki luzowania monetarnego w USA oraz możliwość umiarkowanie ekspansywnej polityki fiskalnej w 2015 r., co wynika z kalendarza wyborczego.

Choć z raportu ISR wieje umiarkowanym pesymizmem, autorzy analizy wskazują na utrzymujący się w 2014 roku wzrost sprzedaży detalicznej i ostrożnie prognozują kontynuację tej tendencji w roku 2015. To właśnie wewnątrzrynkowy popyt konsumpcyjny ma być jednym z głównych koni pociągowych naszej gospodarki, powodując wzrost dynamiki sprzedaży detalicznej przynajmniej do końca pierwszej połowy nadchodzącego roku. Jak to wykorzystać?

Prestiż w klasie średniej

Pomimo niełatwej sytuacji rynkowej sprzedawcy zaliczają mijający rok do udanych. – Rok 2014 był wejściem na zupełnie inny poziom w rozwoju naszego Studia – mówi Daniel Naborowski, managing director w TOFU Studio, specjalizującym się w dedykowanym BTL’u, brandingu oraz motion designie. – Zwiększyliśmy obroty o prawie 100%, powiększając przy tym zespół o 60% – dodaje.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.