• Jak pandemia wpłynęła na nawyki zakupowe Polaków?
  • Co zrobić, żeby trudności przekuć w sukces i rozwijać swoją markę niezależnie od sytuacji panującej na rynku?
  • W czym mogą być pomocne Business Model Canvas?
Sprzedaż w dobie kryzysu, czyli jak prowadzić biznes online i offline

Branża e-commerce w czasach kryzysu zaczęła intensywnie się rozwijać. Firmy działające dotychczas w pełnym lub częściowym zakresie w strefie online skupiły się na promocji i udoskonaliły obszary logistyczne. Przedsiębiorstwa, które do tej pory nie widziały możliwości funkcjonowania poza tym stacjonarnym, zaczęły otwierać własne sklepy internetowe, włączać ofertę na Allegro do Strefy Marek lub proponować zakupy przez aplikacje. Zmusił je do tego kryzys i obostrzenia wprowadzone w czasie epidemii.

Handel B2B w dobie cyfrowej transformacji

Wybierając się na zakupy do sklepu stacjonarnego, możemy zobaczyć produkt, dotknąć go, przymierzyć, porównać kolory, rozmiar czy wymiary. Taka wizyta daje nam przede wszystkim szansę na rozmowę z opiekunem handlowym, który odpowie na nurtujące nas pytania, wskaże najlepszą opcję lub poleci inny towar. Co w przypadku sklepu online?

Jako konsumenci często bywamy sceptyczni i nie zawsze decydujemy się na takie zakupy. Do naszych podstawowych obaw można zaliczyć niezgodność towaru z tym, co zostało zaprezentowane w sklepie internetowym, niewystarczający opis produktu i brak zdjęć, wysoki koszt i długi czas wysyłki, a także skomplikowany proces wymiany oraz oczekiwanie na zwrot środków na konto.

W pandemii stawialiśmy na bezpieczeństwo i ograniczony kontakt, dlatego częściej wybieraliśmy zakupy internetowe:

„W obliczu zagrożenia zakupy internetowe stały się dla wielu Polaków zdecydowanie lepszą alternatywą wobec tych tradycyjnych. 38% konsumentów zaopatrzyło się w sieci w potrzebne zapasy żywności czy środków higienicznych i chemicznych. 37% uważa tę formę zakupów za bezpieczniejszą, a wśród osób, które zrobiły zapasy w internecie, ten odsetek wyniósł aż 70%”1.

Co obecnie kupujemy w sklepach internetowych?

Czy przyzwyczajenia związane ze zmianą nawyków zakupowych podczas pandemii zaowocują większą otwartością na wirtualne zakupy? Zdecydowanie tak! Największy rozkwit odnotowały dotychczas branże: e-grocery, farmaceutyczna, e-learningowa, streamingowa, elektroniczna i rozrywkowa. Obecnie wracamy już do normalności i poza najpotrzebniejszymi produktami, zaczynamy poszukiwać w sklepach także ubrań, mebli czy kosmetyków, które w mniejszym stopniu były nam potrzebne podczas domowej izolacji.

Pozostałe 77% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 58/2021

Faktoring a płynność przedsiębiorstw

Faktoring a płynność przedsiębiorstw

Jak wynika z raportu Krajowego Rejestru Długów z 2019 r., przedsiębiorcy zarejestrowani w naszym kraju byli winni innym przedsiębiorcom prawie 9 mld złotych. Niespłacone wierzytelności rosną, a znikomy odsetek firm otrzymuje swoje należności na czas. Zaledwie kilkanaście procent organizacji otrzymuje zapłatę za swoje faktury w terminie. Takie otoczenie rynkowe ma znaczący wpływ na poziom kapitału obrotowego w przedsiębiorstwach, a co za tym idzie na poziom bezpieczeństwa prowadzenia biznesu w Polsce. Jedną z opcji przeciwdziałania pogarszającej się płynności jest faktoring.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 58/2021

Windykacja – postępowanie sądowe czy firma windykacyjna?

Windykacja – postępowanie sądowe czy firma windykacyjna?

Windykacja – proces, który niestety jest rzeczą naturalną w dzisiejszych czasach. Posiadając firmę i nawiązując współpracę z wieloma kontrahentami, pracownikami i współpracownikami, obie strony muszą brać pod uwagę ryzyko przeżycia sytuacji, w której będą zmuszone użyć środków określonych prawem, żeby odzyskać swoje należności. W niniejszym artykule uwaga będzie skupiona na postępowaniu windykacyjnym w drodze postępowania sądowego oraz na przypadku przekazania wierzytelności do firm windykacyjnych.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.