• Jak zwiększyć swoją szansę na wzrost sprzedaży na Amazonie?
  • Dlaczego ekspansja na europejskie rynki Amazona powinna być w czołówce priorytetów twojego biznesu?
  • Dlaczego Buy Box jest niemal Świętym Graalem sprzedawców na Amazonie?
Strategie cenowe a zwiększenie sprzedaży na Amazonie

Aż 3700 dziennie – średnio tylu nowych sprzedawców pojawia się na Amazonie. Rosnąca konkurencja to jednak nie jedyne wyzwanie, któremu musisz sprostać, myśląc o sukcesie w ekosystemie e-commerce’owego giganta. Dynamika cen produktów czy walutowe zawirowania również nie wyczerpują listy problemów, z którymi będziesz się mierzyć, rozpoczynając międzynarodową ekspansję. Czego zatem potrzebujesz do skutecznej sprzedaży na Amazonie? Wśród wielu czynników szczególną uwagę należy poświęcić odpowiedniej strategii cenowej.

Dlaczego ekspansja na europejskie rynki Amazona powinna być w czołówce priorytetów twojego biznesu? Niech przemówią twarde dane. Według raportu 2021 European E-commerce Report, biorąc pod uwagę tylko zachodnie kraje starego kontynentu, odsetek wszystkich użytkowników, którzy robili zakupy online, wyniósł aż 86%.

Co więcej, Amazon ma swoje autonomiczne wersje w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Francji, Niemczech, Holandii, Polsce czy Szwecji. Tylko w marcu 2022 r. wszystkie te strony odnotowały ponad miliard odwiedzin (dane sprawdzone za pomocą platformy Semrush).

Jeśli połączysz tak ogromny ruch, którym cieszą się strony tego największego e-sklepu na świecie, z potężnym procentem internautów, którzy swoje zakupy wrzucają do wirtualnych koszyków, oraz z bezprecedensowym poziomem satysfakcji użytkowników, wniosek może być tylko jeden – cała naprzód.

Przy tak ogromnym potencjale czają się jednak również niebagatelne wyzwania.

Wyzwania sprzedaży na europejskich rynkach Amazona

Oczywiście, jeśli decydujesz się na sprzedaż za pośrednictwem Amazon, twoim celem są wysokie słupki sprzedaży i wykorzystanie potencjału aż ośmiu europejskich rynków e-commerce’owego hegemona. Mimo olbrzymiego potencjału sprzedaży na Amazonie, droga do sukcesu jest tu kręta i wyboista, dlatego warto wiedzieć jak się w niej odnaleźć.


Amazon to zaufany kanał sprzedaży wśród zachodnich konsumentów. O tym, jak ugruntowaną pozycję Amazon ma np. w Niemczech, świadczą dane z raportu Consumer Insights: eCommerce leaders, które potwierdzają, że:

  • około 80% konsumentów znających Amazona dokonało tam zakupu w ciągu ostatnich 12 miesięcy,
  • miażdżące 96% ankietowanych oceniło, że największy poziom zakupowej satysfakcji odczuwa po dokonaniu transakcji w sklepach Apple oraz na platformie Amazon,
  • blisko 60% respondentów potwierdziło, że woli robić zakupy na Amazonie niż w innych sklepach internetowych.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 63/2022

Pilnuj kosztów, zyski zatroszczą sie same o siebie

Pilnuj kosztów, zyski zatroszczą sie same o siebie

Czasem drobne kroki prowadzą do wielkich zmian w biznesie, czasem odpowiednie zarządzanie procesami pozwala osiągnąć sukces w branży. Czasem najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze. Również w kontekście optymalizacji kosztów.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 63/2022

Kluczowe wskaźniki w e‑commerce

Kluczowe wskaźniki w e‑commerce
  • Jakie wskaźniki (KPI) warto analizować, prowadząc e-sklep?
  • Za pomocą jakich wskaźników sprawdzić, czy działania prowadzone w e-commerce są efektywne?
  • Gdzie szukać danych potrzebnych do analizy efektywności prowadzonych działań?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.