Podobno właściwe zarządzanie wynagrodzeniami sprzyja poprawie wyników biznesowych. Czy jest tak faktycznie? Czy i jakie działania związane z wynagrodzeniami mogą przyczynić się do wzrostu zysków? Jak jest skonstruowany mechanizm tych zależności? Na te pytania postaram się odpowiedzieć w artykule.

System wynagrodzeń, który przełoży się na zyski firmy

Zysk. Ostatnia liczba w rachunku zysków i strat. Może brzmi to brutalnie, ale tak naprawdę w działalności gospodarczej nie liczy się nic innego. Czy jest on osiągany w sposób zgodny z moralnością i przyjętymi normami – to kwestia etyki. Czy wynika z innowacji, agresywnego marketingu czy efektywnego gospodarowania powierzonymi zasobami – to kwestia strategii. Czy przekłada się na korzyści dla pracowników, którzy go współtworzą – to zależy od wrażliwości właściciela i jego sposobu zarządzania. Priorytetem zawsze powinien być jednak zysk. To on stanowi drogowskaz zarówno dla samego przedsiębiorcy, jak i wykonawców jego zamierzeń, czyli menedżerów, a w dalszej kolejności samych pracowników. To samo dotyczy wszelkich decyzji oraz inicjatyw związanych z zarządzaniem organizacją – muszą one mieć uzasadnienie z punktu widzenia ostatecznego kryterium efektywności działalności gospodarczej. Skoro tak przyjrzyjmy się z tej perspektywy kwestiom związanym z wynagradzaniem pracowników.

W teorii osiągnięcie zysku jest banalnie proste – wystarczy, żeby przychody były większe niż koszty. Mamy więc dwie zmienne w równaniu opisującym sukces działalności gospodarczej. Oczywiście należy dążyć do tego, żeby pierwszą z nich jak najszybciej zwiększać, a drugą zmniejszać lub maksymalnie ograniczać dynamikę jej wzrostu. Można to robić za pomocą praktycznie nieograniczonej palety środków, w tym przez inicjatywy w sferze wynagradzania pracowników. Zgodnie z powyższą logiką podzielono je na dwie grupy: takie, dzięki którym zwiększa się przychody oraz takie, które pozwalają ograniczyć koszty.

Pozostałe 83% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 63/2022

Pilnuj kosztów, zyski zatroszczą sie same o siebie

Pilnuj kosztów, zyski zatroszczą sie same o siebie

Czasem drobne kroki prowadzą do wielkich zmian w biznesie, czasem odpowiednie zarządzanie procesami pozwala osiągnąć sukces w branży. Czasem najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze. Również w kontekście optymalizacji kosztów.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 63/2022

Kluczowe wskaźniki w e‑commerce

Kluczowe wskaźniki w e‑commerce
  • Jakie wskaźniki (KPI) warto analizować, prowadząc e-sklep?
  • Za pomocą jakich wskaźników sprawdzić, czy działania prowadzone w e-commerce są efektywne?
  • Gdzie szukać danych potrzebnych do analizy efektywności prowadzonych działań?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.