• Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Tajemnica sprzedażowego copywritingu

W marketingu każdy element reklamy ma przybliżyć klienta do zakupu. W pewnym momencie klient przekracza cienką granicę pomiędzy marketingiem i sprzedażą. Dlatego nie sposób oddzielić jednego od drugiego. Oto jedna z rzeczy, która wyznacza słupy graniczne tych dziedzin. Do tego możesz ją zastosować od razu po przeczytaniu tego artykułu.

Z tego artykułu dowiesz się, jak:

  1. Określić punkt styku pomiędzy marketingiem i sprzedażą.
  2. Znaleźć argumenty sprzedażowe i podsunąć je działowi marketingu.
  3. Napisać skuteczną ofertę sprzedażową w 10 minut.
  4. Prowadzić klienta w procesie sprzedaży, korzystając z narzędzi marketingowych.

Na początek wykonaj ćwiczenie:

Sprawdź oferty, które przez ostatni miesiąc wysłałeś do klientów. Zwróć uwagę na to, czy:

  • są uporządkowane,
  • są skupione na kliencie,
  • opisują korzyści dla klienta,
  • mają slogany,
  • mają ikonografię, zdjęcia itp.,
  • wychwalają twoją firmę,
  • dają wybór klientowi.

Zapisz swoje wnioski. Wrócisz do nich w trakcie czytania artykułu.

Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?

Bez marketingu nie ma sprzedaży, a bez sprzedaży nie ma marketingu. Teza, którą zawsze podkreślam, gdy piszę o tych dwóch pięknych narzędziach biznesowych. Jedno bez drugiego nie może istnieć. Klient na swojej drodze zakupowej zazwyczaj najpierw trafia na komunikację marketingową.

Klient może szukać informacji w przeglądarce Google, w social mediach, na portalach branżowych. Pojedzie na targi, konferencje lub zamknięcie wystąpienia w swojej branży. Trafi na reklamy, banery i opisy. Albo ktoś poleci mu twój produkt/usługę.

W momencie gdy klient wykonuje aktywność:

  • dzwoni do ciebie,
  • wysyła zapytanie,
  • klika baner i przenosi się na ofertę twojej firmy,
  • umawia się na spotkanie,

przekracza granicę między marketingiem i sprzedażą. Po kilku krokach trafi na ofertę, którą do niego wyślesz lub mu zaprezentujesz.

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Bo copywriting to sprzedaż

Bo copywriting to sprzedaż
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.