Różnorodność sytuacji handlowych, w jakich znajdują się sprzedawcy osobiści, jest ogromna. Jednak różnorodność tę można opisać prostym modelem i w sposób ułatwiający decyzje menedżerskie co do niezbędnych taktyk i kompetencji sprzedawców.
Pozornie nie sposób opisać złożoność i różnorodność sytuacji, w jakich działają sprzedawcy osobiści i telefoniczni. Przecież nie jest tym samym sprzedawanie Kowalskiemu lub Nowakowej ubrań, kredytu, okien, ubezpieczeń, samochodów czy mieszkań ani sprzedawanie klientom B2B kompleksowej obsługi IT, rozwiązań telekomunikacyjnych czy deweloperowi – cementu, zaworów lub płyt gipsowo-kartonowych.
Mimo to chcę się podjąć takiej próby – opisania złożoności świata sprzedaży przy użyciu prostych kategorii zapożyczonych z nauki (żeby było na poważnie) oraz wysnucia praktycznych wniosków dla sprzedawców i ich szefów. Moją szczególną intencją jest przełożenie wiedzy teoretycznej na rekomendacje i postulaty możliwe do zastosowania w praktyce.
Pozostałe 92% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.